Vad har ni för ston? *nyfiken*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Lovar det till nästa gång, men var så glad att det funkade så jag villllle.

Jag har ett 3-årigt sto efter Weltman - Chirac. Helt underbar med trevligt temperament. Jag kommer nog att tävla henne lite främst i dressyr, och sen vill jag gärna ha föl. Hon kommer aldrig att säljas, men kanske någon avkomma. Planen för nästa år är kvalitetstävlan.

Jag har ett sto jaffa e: Cortez- Martini u. Jarrah Hon är fyra år nu och har ett föl vi sidan e. Gigolo, Målet med henne är först och främst  kvalitetstävlan sen är det hoppning men främst fälttävlan som gäller.

Var det inte den som visades på fölmönstringen på Öland i år?

Jo precis han fick 47 poäng. Jarrah har visat bilder på fölis men jag äger mamman.

Ja jag läste anmälningslistan, då jag visade föl i Kalmar samma dag.

Engelsk fullblod, 3 år, e: Malvernico - Doulab. Blir mitt första avelssto. Hon har kanon steg men en förstörd rygg så kan hon inte gå med föl får hon tyvärr åka till himlen.

E. Bonaparte, Carriär, Rotebold f. 1994, 160 cm i manken.
Har hoppdiplom och hoppar allt otroligt bra med tanke å sin höjd. Vet inte om jag ska använda henne i avel, hon ska tävla ordentligt först, några 130 klasser hade inte varit fel. Personligen tycker jag att hon är för lång och låglinjerad men jag är kritisk. Hon är inte så mycket tävlad pga förra ägarens ointresse, jag är inte heller så intresserad, men meriter är aldrig fel.

E. Zeb, Trofé, Toreadore f. 2001, ca 164 cm i manken.
Min prinsessa som ska ridas in nu, kommer inte användas i avel då hon har gråa papper, dessutom skäck, vilket inte är önskvärt. Det skulle vara om hon visar sig vara en kanonhäst, tycker annars att vi har så fina material i Sverige så vi behöver inte använda "oäktingarna" mer än nödvändigt.

//E

Har ett halvblodssto, -89, e: Hubertus - Jovial - Immer. Mnkh: 159 cm stor!! Hon ska ha tävlats i både hoppning och fälttävlan tidigare. Jag köpte henne i fjolsommar och tanken var att jag skulle tävla henne i hoppning, men pga en skada lutar det nu åt att jag blir tvungen att sälja henne till avel. Skulle gärna ha avlat på henne själv då hon har ett helt underbart psyke, men har tyvärr inte råd... *snyft*

Sto 1: Snygg mörkbrun tjej född -95 e. Lux Z - Legaat. Avelssto, triangelmärkt. Dräktig med Akribori fölar juni -05. Sedan kommer en tjej som har seminstation ta över henne, så det blir förhoppningsvis många fina föl i framtiden.

Sto 2: Skimmel e. Silbersee - Herkules. Född -97. Tävlas, startad 130 och ska fortsätta utvecklas inom hoppningen. Stor kapacitet, men inga gångarter att tala om för dressyr. Har haft henne sedan hon var 3 år och kommer nog att behålla henne livet ut... en verkligt speciell häst! Ev föl efter avslutad tävlingskarriär, vi får se.
Tyvärr ganska överbyggd bak & lite stressad om hon inte hålls sysselsatt så det är nog inget idealiskt avvelssto.

Sto 3: Svart sto e. Amani (Argentan) u. Dansk import utan härst. född 1997.
Har nyss köpt denna häst. Rör sig trevlig och hoppar mkt spänstigt. Kommer att tävlas i hoppning, så får vi se vad det blir av henne.
Tveksam till att använda henne inom aveln eftersom det ej blir gröna papper, men det är ju förövrigt en väldigt trevlig häst och vi kommer säkert att ha mkt kul på träningar och tävlingar framöver..

Har ett NF sto f -93 e: Miclas activ ue: Xandino.
Kanonstam men tyvärr så tycker hon varken om dressyr eller hoppning, så några tävlingsmeriter har hon inte.
Tränat en del ponnygalopp & det verkar hon trivas med :smirk:
Kommer nog ta nått föl efter henne om nått år eller så :rofl:

Sto1: -00, e.Flemmingh-Wellington, inriden i år. Skall tävlas och så småningom betäckas.

Sto2: -90 e. Zansibar-Morat. Placerad i 1,20 hopp, lätt fälttävlan och LB dressyr är planerad att betäckas till våren. Vi tittar just nu på hingst
BETÄCKT MED SANTINO

Sto 3: Nyinköpt -91 e Donnerschlag-Argentan

Hbl. -93 Dragon-Gulliver-Gaspari ,fått 2 föl hos tidigare ägare, nu min kör-och ridhäst

Russ -87 Intrig-Center Diplom, AB-prem., fått 4 föl hos tidigare ägare, köpt som 1:a-ponny till mina barn (hon är nämligen inte bara vacker, hon är världens snällaste och en underbar läromästare också)

sto 1 e Lombard-Sombrero, f 1984, dräktig nu med sitt sista föl. Dräktig Med Sir Schölling. Har tävlat och placerat sig upp till medelsvår b hoppning.

sto 2 e Labrador-Urbino. f 1990 dräktig med Sir schölling. har tävlat upp till msv dressyr, placeringar i LA. tävlat allsvenskan i dressyr!

sto 3 e Madrigal-Lombard, inte dräktig i år, tävlar nu. f 1996. Har några nollor och placeringar i 1m. 1,10, ska starta 1,20 nu och debutera fälttävlan, klass 1 på kvalitet i hopp och dressyr.

sto 4 bara 1 år, e Lambourghini-lombard. ska först och främst visas på 3års test och kvalitetstävlan, sen ska hon förhoppningsvis bli en hopphäst! :D

Har precis köpt ett sto e Duntroon-Bukefalos xx som är dräktigt med Samarant (e Sandro Hit).

Hon har ett stoföl vid sidan som är e Royal Diamond.

Senast ändrad:

Mitt sto är född 1991 E: Little Boy - Urbino - Raimondo. Hon har gått 1.20 hoppning och LA dressyr. Kapaciteten finns för mkt mer i hoppningen men jag är för feg och dålig för att tävla fram den... :crazy:
Hur som helst är hon betäckt med Casir Ask och konstaterades dräktig på 16 dygn. Vi ska tillbaka den 12/9 och kolla och är fölis kvar så är hon då på dygn 49. Fölet har jag tänkt behålla, men man vet aldrig. Hon har två föl tidigare E Royal resp. Beach Boy. Men då var hon inte min, så jag vet inget om dem. Hörde att Beach Boy-avkomman dött (i samband med lastning?).

Jaja, det var i alla fall om min älskling.

//granger

Sto -86 e:Maraton-Unesco-Immer Dräktig med Figaro R och hingstföl e:Richfield vid sidan.
Fick ett hingstföl e: Danone förra året.

Enda stoet... väntar på att hon ska få ett stoföl... men i mina ägor verkar det bara bli hingstar...

Har ett sto efter Prestige-Pontus som är född 2002 - betäckt med Twiligt. Med tanke på åldern så har hon inte fått några meriter än men på 3-årstestet fick hon 48 p som hopptalang och 46 p som dressyrtalang. Hon ska efter fölningen börja sin utbildning tävlingskarriär..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 480
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar