Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tack det var snällt sagt.
Mamman är efter Gaston-Lanciär om jag inte minns fel.
Tyvärr så har jag inget bra foto, men jag kan skicka ett senare.
Hon är i alla fall svart och ca 165 hög. Hon är 3-år och inriden i våras. Hon har mycket energi och är väldigt ridbar fast med man får ta det lungt. Nackdelen med henne är att hon är inåttåad + parallellförskjuten i sina framben så jag velar fram och tillbaka om jag ska betäcka henne.
Jag valde Metall för att jag fick ett mycket positivt intryck av honom under bruksprovet i vintras. Han har fantastisk utstrålning, bra modell och mycket bra bakbensaktivitet (vilket jag saknar på många andra hingstar). Dessutom var han mycket lugn och trevlig i stallet. En annan detalj jag gillar som är av mindre betydelse är färgen, men den kan vara avgörande om man har flera likvärdiga alternativ.
Hur resultatet blir kan jag meddela först i vår, men vad jag har hört så sätter han fin modell på sina avkommor.
Vad kul, dom är bägge fina! Men jag är så svag för färgade. Jag letar efter ett bra sek B sto antingen att låna eller köpa för avel hon ska naturligtvis passa till Jaggis helst färgad.
Sto 1. f. -00 e.Nostradamus-Chapman-Marduc (F5) mkh=176 cm. Klass 1 både hopp och dressyr som 3-åring.
Har en avkomma. Ska sättas igång och tävlas under nästa år. Har en fantastiskt reglerbar framåtanda och går naturligt i form. Jag ska tävla henne i dressyr så får kompisen ta hoppningen så får vi se var det slutar :smirk:
Sto 2. f. -04 e. Bocelli u. ovanstående STOR, klass 1 på fölmönstringen, bättre exteriör och rör sig bättre än mamma. Vet inte vad jag ska göra med henne. Blir hon kvar är det 3-årstest och därefter betäckning (min 4:e generation ). Kanske byter jag med annan här på Buke som ville ha stort sto istället för mindre hingst
jag gillar också färgat men Tuborg håller de nog hårt i iår. ´Dessutom är mitt sto skimmel och årsfölet blev skimmel så det slår nog tyvärr igenom med största sannolikhet.
I framtiden vill jag betäcka henne med Rimskij för att få in mer prestationsstam oc lite mer humör och massa. Har fött upp en halvsyster till henne e honom som blev allt vi önskat oss bortsett från skimmelfärgen :smirk:
Jag såg Tuborg i Nybro, lite valpig men han växer nog till sig, mycket tilltalande färg.
Ja du kan väl PM mig om stoet som är till salu.
Rimskij ska vara en jätte bra hingst.
Det var så lite. Gillade stammen och eftersom jag har ett eget Elizar sto som jag avlar på är det alltid kul att se och höra om dom. Kort vore jätte kul. Min är på användar bilden, men om du vill kan jag skicka/lägga ut fler. Hon har ju även 6 avkommor som kan beskådas.
Kul, du får gärna sätta ut dina bilder. Vad har du valt till ditt Elizar sto? En del säger ju att Elizar avkommor är skarpa hur är ditt sto?
Mitt sto är väldigt energiskt och kan ibland, när hon blir stressad, 'stänga av' och bli ganska så opåverkbar. Men jag hoppas att det ska växa bort. Annars är hon väldigt positiv, har bra rörelser. Hopptekniken är inte den bästa men hon vill väldigt mycket och tycker det är roligt. Nu hoppar jag inte själv så det spelar ingen roll.
Jo dom säger ju så, min är lite som din med att stänga av. Det största problemet är att hon vill såååå mkt och när kroppen inte pallar så ballar hon ur. Då är det backen som gäller.
Lite bilder.
Shady och min son sommaren 2003. Betes tjock med föl vid sidan och åter dräktig.
Foton av avkommor
Valack efter Uttini född 1997
Sto född 2002 efter Briar
Sto född 2000 efter Partisan
Sto född 2003 efter Stanford
Sto född 2001 efter Maistic
Hingst född 2004 efter Elcatero ox, godkänd för svensk halvblos avel.
Hon var betäkt och dräcktig med Bourbon i år men resorberade. Skulle ha betäckts om med honom nästa år, men pga olika omständigheter så blir det inte så.
Jättefina Shady men tänk på oss som bara har modem - du kan väl länka till bilderna - själv trodde jag att det var något fel när jag skulle öppna tråden och så får jag se världens bilder dyka upp - det var väl i och för sig tur att datorn var hel - men sjubilder på varandra
Mitt sto är 14 år, e:Anart - Ganesco. B-prem. Klass 1 hoppning vid kvalitets. Tävlad tom 1,25 nat mellan sina 6 (snart 7) föl
Bättre psyke får man leta länge efter. Min pärla
Har dessutom lånat en 3-åring e:Cardento - Erbstein . Hon ska dock inte användas i aveln hos mig, utan hon ska ut och tävla lite nästa år, innan hon åker tillbaka till ägaren i februari -06
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.