Vad har ni för planer i sommar?

Som rubriken säger, vad har ni för planer i sommar? Ska ni besöka någonting speciellt? Har ni biljetter till någon rolig konsert? Blir det utomlands eller stannar ni i Sverige? Vad händer i sommarsverige helt enkelt?

Grekland, Kos en vecka och sen Spanien 2 veckor :) Utöver det en hel del korta resor runt om i Sverige till vänner och så ska vi gå på fotboll och boka musikal :)

Har 5 veckor semester och reser 3 så blir lugnt men "mycket" resten :)

Jag kör Coldplay till helgen, U2 i London, Dublin och Amsterdam på julihelgerna, Vansbrosimningen och sen när jag ska ha min semester de två sista veckorna i augusti var tanken att fjällvandra men vet inte om jag hinner förbereda mig tillräckligt så eventuellt blir det ingenting, vilket jag nog inte fixar och då hittar jag på något annat. :D

Som rubriken säger, vad har ni för planer i sommar? Ska ni besöka någonting speciellt? Har ni biljetter till någon rolig konsert? Blir det utomlands eller stannar ni i Sverige? Vad händer i sommarsverige helt enkelt?
Det blir 2 veckor i Grekland, Naxos! (om 19 dagar!!)
Sen bilar vi ner till sambons släkt på västkusten, blir nog där en vecka.
Resten av semestern är öppen för spontangrejer på hemmaplan :D

Ska till Falsterbo hela veckan, sen hem ett par dagar innan vi åker till Skottland en vecka. Och sen kür-finalen på EM.

Resten - bara viiiiiila.....

Här blir det en tripp till Småland (mannens släkt) nu i juni.
I juli blir det utflykt till Mandelmanns, Tosselilla, Kiviks musteri, Småland igen med besök på Astrid Lindgrens värd och Kosta Boda, Bakken.
Augusti bjuder på en tur till Stockholm pga bröllop. Åker inom Linköping och flygvapenmuseet. I Stockholm blir det en tripp till Skansen och sedan har vi en dag oplanerad. Jag vill ut till skärgården men vet inte vad vi skulle kunna hitta på.

Hur man roar en tvååring som nyss blivit storebror. :up::D

Precis köpt hästgård så massa pyssel här med ommålning av stall, hagfix, etc. Antagligen en sista minuten med bara mannen, utan barn. Samt åka till sommarstället i Stockholms skärgård en hel, trots 50 mil dit enkel. Blir troligtvis sista sommarn där innan vi säljer, så man får passa på.

Skulle åka till Norrland. Fick revidera planerna pga ny befattning i jobbet.

Jag blir hemma och tar några strödagar för att få långa helger istället.

Jag börjar nytt jobb nu. Så jag vet inte hur mycket semester det blir i sommar för mig.
Jag ska iaf ut med båten och segla lite. Ev åka till landet i skärgården med.
Och så ska jag ha hit lite kompisar och mysa på hemmaplanen med vin och god mat.
Ev blir det någon sväng till DK och Gotland.
Vi har pratat om att åka till Italien med, Rom och någon mer badort. Sardinien var vi på för 2 år sedan och killen ska dit med ena dottern nu. Så det blir nog inte det.
Jag ska ta med hästen till killen också en sväng.
Och åka till tränarna någon sväng och kika på kurser.

18838813_10154460461647601_5950579959655494988_n.jpg

Göra om det här till ett trevligt litet stall. Och kommer det ingen sagofe med sitt trollspö lär det ta hela sommaren. Minst...

Min semester är uppdelad, tre veckor med start idag och sen en och en halv vecka i slutet på augusti. Jag och min sambo åker till London på onsdag och stannar fyra nätter. Där ska vi gå på les miserable, shoppa, sightseea och mysa runt. På tisdag nästa vecka ska jag fira en väns födelsedag och på onsdagen ska jag till Göteborg över en natt. Det blir en tur till Vadstena också med mamma och min storasyster innan semestern är slut. Där ska vi spaa, äta god mat och kolla in klostret. Resten av dessa tre veckor ska jag försöka ta det väldigt lugnt och koppla av så mkt jag kan innan jobbet drar igång igen. I slutet på augusti åker vi till Alicante med sambons familj och vänner, 12 pers i en villa ska vi vara. Ska bli så skönt!

Vad mycket skoj planer många har! Önskar alla en härlig sommar!

Jag vill försöka göra massor den här sommaren och inte förspilla några dagar. Det jag har planerat är;
Idag ska jag försöka fixa lite kompletteringar på min sista skoluppgift, kanske simma en sväng i simhallen inför Tjejsimmet och sen ikväll ska vi på bilträff =). Imorgon lite liknande upplägg + ev födelsedagsfika för pappa om det inte blir i övermorgon istället som är rätt dag egentligen. På torsdag eller fredag åka med en kompis till en annan kompis för att fira midsommar =) Hem på söndag, ev ett par dar hos mormor, onsdag dagstripp med två kompisar, sen två dagar som är tomma än så länge... Sen ska jag och mamma ut o vandra Vasaloppsleden i fem dagar! Ska bli kul, har tänkt det i flera år! Sen Peace&Love och så Tjejsimmet. Sen eventuellt en Skånetripp, hoppas på det! Sen förhoppningsvis upp till sommarstugan i uppemot en vecka. Sedan förhoppningsvis Leksand Sommarland och sen hälsa på mormor en sväng! O så fyra nätters jobb (de e väl lagom under en sommar? haha) o så dop för min brorson. Sen lite strödagar som är tomma ännu (sommarstugan igen kanske? eller dressin/cykeltur, det vill jag också få in nånstans + grilla korv!) och så lite bilaktiviteter och sen Lissabon med mamma i elva dagar! =)

//r

Jag har bara två veckor semester vecka 30-31.
Men ska upp till Dalarna i midsommar med några vänner, har hyrt en underbar stuga. Tyvärr verkar ju vädret bli :turd::(
Första semesterveckan är helt oplanerad. Om det är bra väder funderar jag på att ta med hundarna och båtluffa i skärgården, alt välja en ö och bo på några nätter.
Annars kommer det bli dagsutflykter till skärgården eller bara ligga vid sjön/havet och sola och bada.
Andra veckan spenderas på Gotland :love:

Annars kommer jag att passa på att åka iväg på trevligheter på helgerna när jag är ledig. En dag i Trosa respektive Nyköping står redan på schemat, hänga på uteserveringar eller picknicka i parken med kollegor och vänner.

I september väntar en vecka i Florida, kommer nog bli välbehövligt efter bara två veckors semester i sommar.

Jag har redan haft 10 dagar semester och då åkte jag och dottern till Budva i Montenegro inklusive en dagstur till Skhodar i Albanien.
Jobbar nu igen men har en annan tjänst än vanligt = mån-fre med flex vilket stundtals känns lite som semester :rofl: Har semester igen vecka 30-31 och då ska jag och dottern samt mina föräldrar åka över till Danmark i tre dagar för att besöka Odense och Djurs sommerland.
I övrigt är det rätt lugnt. Brukar sprida ut min ledighet och så även i år då jag hade ledigt tre veckor i januari (Mexiko-resa) samt tar ytterligare lite ledigt i höst (Paris-resa).

Någon har nämnt Falsterbo och dit åker jag också men jag brukar invänta för att se hur vädret är :D

Jag kommer att bli hemmavid med några jobbresor inom landet. Det lär bli någon vända upp till särbon också men det beror på när jobbresorna blir.

Jag kommer att vara fullt sysselsatt med veden och trädgården här hemma :D plus att det är ju ett väldigt viktigt event här 8:e juli ;) :p

Får väll börja med att välkomna er alla till öin, ni verkar ju vara ett gäng som planerat att komma hit ^^

Jag har mest jobb planerat för denna sommaren. Blir bjuden på en resa till Prag av min mor (:o) och så blir det kanske någon vecka i Uppsala. Annars blir det mest häng här på ön, med årets bästa vecka; Medeltidsveckan:bump:

Midsommar i stugan utanför Kalmar, sen två veckors rundresa i Toscana. Sen följer vi väder och lust, men föreställer mig påtande i trädgården, skogspromenader, lite sjöliv, grill och rosé, sköna kvällar i uterummet och några vändor till stugan med hav och bad. Och såklart massor av umgänge med familj och vänner.

Åker en sväng till Göteborg nu på söndag-tisdag, Coldplay på måndag! Annars har jag inga speciella planer, har precis börjat på min 4 veckors semester. Träffa kompisar och familjen, hänga i stallet och vara vid sommarstugan hade jag tänkt. Bara ta det lugnt :)

Liknande trådar

Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 252
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 823
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 482
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar