Vad har ni för planer i sommar?

Vi har redan checkat av ALV och Skara Sommarland med barnen.
Men ännu finns massor kvar :D

I helgen åker vi mot Halmstad med de två minsta barnen, den äldste ville inte med. Så då blir det även Halmstads äventyrsland innan vi åker hem. På söndag hämtas vår valp hem
Kortet är taget 7 maj, en 3 veckor gammal valp. Nu är han rätt mycket större, men detta är min egna privata bild från när vi tingade honom :love:

Sen ska vi kanske till High Chaparall, bada lite samt gifta oss i början av augusti. Veckan efter bröllopet åker vi till Österlen hela familjen. Lille Tius ska dock vara hemma tillsammans med husvakten.

18358858_188646911658175_4193115058520834650_o.jpg

Ingenting direkt.
Ska bara vara hemma och ha kul med H.H. Träna, P&J, kanske någon tävling etc.
Så ska pappa laga mitt släp :D
Det "stora" icke hästrelaterade som händer är väl att jag får se om jag kommer in på högskola eller inte i år. Förra året kom jag ju inte in, men i år har jag sökt lite andra saker på en annan högskola - och kommer förhoppningsvis in nu.
Sen, visserligen kanske inte riktigt under "sommaren" utan snarare tidiga hösten, fyller jag 20 år. Ska ev. fira min födelsedag för första gången på 8 år......

Har totalt 5 veckors semester, tre sammanhängande och de andra två lite före och lite efter den sammanhängande delen.
Vi ska en sväng till Grövelsjö-hållet och vandra lite, annars blir det mest pyssel hemmavid och på landet. Och ta det lugnt och återhämta energin.

Tre semesterveckor. Kommer renovera både hus och ladugård, så det blir nog renovering dygnet runt :D I september åker vi en vecka till Kroatien, vi får vila upp oss då ;)

Falsterbo såklart!
En vecka på Gotland och så har jag och min bff planerat in lite dagsutflykter :)
Kan hända att det blir ett par turer upp till huvudstaden också.

Jag vet inte alls...

Har semester hela sommaren, vilket är skitkonstigt för jag brukar aldrig vara ledig sommartid (alltid maj och september annars). Jag ska väl typ landa i min nya lägenhet.

Har iofs en del roliga hästgrejer inplanerat, samt två inflyttningsfester, men det är massor med tomma luckor. Så skönt!

Den där hästutställningen på fotografiska (?) vill jag iaf hinna med att se.

Jag ska glassa runt på landet och inte göra någonting är tanken. Det ska bli sååå skönt. Mitt ute i skogen, inte en enda människa så långt ögat kan nå. Vila upp knoppen lite efter en rejält stressig period. Åh, som jag längtar.

Och så ska jag lämna några dagar åt mitt allra töntigaste jag. Gå på konvent och cosplaya, träffa mängder med fantastiska, lika nördiga människor och bara ha det kul :rofl:

Jag ska vara kattvakt (minst 3 katter), vara ute i naturen, se filmer, göra några dagsutflykter (troligen Borås djurpark med mamma, bror och brorsdotter) och förhoppningsvis rida islandshäst mer än en gång (en halvdagstur inbokad).

Åker iväg till Köpenhamn en kortis nu på midsommar. I juli när jag fyller 30 ska vi bilsemestra 1v i nordligaste skandinavien (upp till och runt i varangerområdet och sen söder ut igen). Det är resorna.
Annars blir det bara jobb och renovering av huset i panik för att bli klara tills bebis kommer i oktober.

Jag ska se Coldplay kommande helg och Håkan Hellström på Öland i juli. Och så ska jag åka med närmaste släkten till Polen i några dagar. Sedan blir det säkert en och annan dagstur/fådagarstur inom Sverige (jag vill till Liseberg!).

I övrigt vill jag bara ta det chill. Jag längtar så efter att få bli husvakt åt min mamma och få hänga på landet och springa tidiga morgonrundor i en alldeles tyst skog och sedan hänga i trädgården och läsa böcker och äta glass.

Jobb. Hästar. Sjöliv. Kort och gott. :D

Har för första gången ever hela två veckors semester att njuta av i juli, har alltid sommarjobbat hela somrarna, så det kommer kännas som lyx.

Jag ska njuta av att jobbet blir lugnare och att jag får en chans att jobba ikapp samt preppa inför hösten och sen blir det semester hela augusti för mig :). Då ska vi turista i Stockholm med svärföräldrarna en vecka och resten av tiden är vi i Spanien. Vi ska bara softa, äta glass och läsa böcker vid poolen alt på stranden hela semestern och det ska bli så effing jävla skönt.

Jag jobbar i två månader till, sen har jag två veckors semester. Då ska jag:
- åka hem till Sverige
- hänga på EM i Göteborg
- samla ihop mitt bohag som finns utspritt hos föräldrar och syskon
- uppdatera min garderob från badkläder, shorts och flipflops till något mer höst-i-Sverige-anpassat
- återflytta in i min lägenhet
- förhoppningsvis gå på popaganda
- plocka blåbär, nattbada och andra såna där grejer en gärna gör i augusti

Och sen är det nog dags att börja jobba igen och förhoppningsvis har både knopp, kropp, själ och hjärta förstått att jag är hemma igen.

edit: och njuta ska jag också göra. Massor. Av regnet. Av svalkan Av grönskan. Av stillheten.

Att försöka överleva jobbet. ;(
Det har redan varit kaos och sommarsemesterna har inte kommit igång ännu... Mina muskelimflammationer och orkeslöshet har dykt upp igen och det är jobbigt att gå upp för trappan till lägenheten eller springa till bussen. Sist tog det ett ÅR innan jag mådde bra!!!

Åker till Istanbul på fredag. Åker hem igen onsdag em. läkaren ska ringa för rådgivning ungefär när planet går.
På lördag är det nämligen meningen att jag ska åka till fjällen med sambon och två vänner. Jag vill bara skrika av frustration.
I värsta fall så får jag väl bara slå upp tältet någon km från fjällstationen. Promenera lite och vänta på De andra går rundan på 4 dagar. *gah* sen ska jag jobba i tre veckor innan jag äntligen byter jobb.
Jag måste ju vara vältränad 21 augusti när jag åker till Kirgizistan för att rida.Hur nu det ska gå till

Senast ändrad:
Vi ska vara hemma och återhämta oss så mycket det bara går! :D
Jag har fem veckors semester på raken, det ska bli så himla skönt!

Men lite iväg ska vi nog. En weekend i Leksand och besöka Leksands sommarland, och cirka en vecka vid Mellbystrand.

Men mest hemma, bygga garage och hönshus. Kanske hinna mura väggar på gödselstacken och bygga lite förbättringar på ligghallen. Hemmapyssel :laugh: :heart

Liknande trådar

Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 252
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 823
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 482
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar