Vad har ni för planer i sommar?

Ramona

Trådstartare
Som rubriken säger, vad har ni för planer i sommar? Ska ni besöka någonting speciellt? Har ni biljetter till någon rolig konsert? Blir det utomlands eller stannar ni i Sverige? Vad händer i sommarsverige helt enkelt?

Jag har Peace & Love inbokat om knappt 3 veckor, sen blir det en dagstur till Stockholm i början på augusti. Letar annars för fullt efter en bil, hittas en så ska det badas som fan hela sommaren! :D Och så blir det eventuellt Rockstad Falun isf, det hänger på bil och ekonomi längre fram.
Och bygga på balkongen blir det under hela sommaren också men det är sekundärt när badmöjligheter finns :angel:

Mamma åker hem till Ungern i 3 veckor så jag är kattvakt. Mao fast här hemma. Men när hon kommit tillbaka så ska jag till Örebro för att gå på den där Titanicutställningen som finns där. Får se om jag åker med en vän härifrån eller om jag ska åka med en jag inte träffat på år och dar. Min plan är dock annars att ta ett bad ute i det fria i år med.

Färoarna, Gotland och Grekland är det som är planerat. Försöker reda upp livet efter 4 års universitetsstudier så sommaren kommer förhoppningsvis även innebära nytt jobb (fingers crossed) och flytt.

Jag har 4 veckors semester + att jag tar ut 4 veckor föräldraledigt, så totalt 8 veckor att återhämta mig.
Hoppas på fint väder så vi kan bada i sjön varje dag.
Sen blir det rätt mycket åka i sommarsverige, har släkt från Malmö till Gälve och vi träffas sporadiskt under vintern pga av avstånd och jobb. Blir nästan en stress att försöka hinna träffa alla på semestern, men man får ju försöka.

Sen fick jag bokat flygbiljetter till Portugal och nu ska jag leta upp boende och boka en bil för en vecka.

Sen ska vi försöka göra lite sightseeing i närområdet också, det säger vi varje år, men i år har iaf jag och sonen tid! Håller tummarna för att det här är min sista VAB-dag i sommar...

Jag planerat att hamna på Falsterbo, kanske även EM och så ska jag en sväng till Gotland, Halmstad, Dalarna och rida in unghästen. Har bara 2 veckors semester så det blir en hel del weekendäventyr ;)

Sommaren är högsäsong för arbete , men några roligheter är inbokade. Kolmården, islandshäst-SM, Östersjökryssning (Gotland, Bornholm, Köpenhamn) och förhoppningsvis får vi till de årliga utflykterna till Vadstena och Söderköping.

Har haft en semestervecka så har 3 veckor kvar lite senare i sommar :). sent i våras var jag, mamma och brorsans sambo på Kolmårdens djurpark, sen på semesterveckan hann jag med en pay and jump med min unghäst och så var jag och sambon på västkusten över helgen :). Hans ena kusin gifte sig :).

Vi har två bröllop till att gå på lite senare i sommar :). Annars ska det väl bli det vanliga; bada några gånger och så en tripp eller flera till Smultronstället (glassrestaurangen i sörping). Sen åker sambon iväg till västkusten i två veckor (hans morbror har mjölkgård och för sambon betyder det hur mycket som helst att få vara där nere varje sommar) så mot sista veckoslutet han är nere åker jag också ner :). Sen får vi se vad det blir mer....Kanske en sväng ut till Visingsö, vi var där för första gången förra året på väg hem efter västkusten men hann inte se hela ön :).

Jag har tagit fem veckors semester i år, känns så skönt!

Tio dagar viks åt bussresa med en god vän, målet är Toscana där vi är i fem nätter, men det blir även lite Tyskland, Österrike och Liechtenstein på vägen. Hade egentligen tänkt mig södra England igen, men så började vi prata om att resa tillsammans och hittade detta till ett väldigt bra pris. Det ska bli så himla kul och intressant!

Annars blir det väl några dagar här och där i Hunnebostrand hos mamma och pappa, men antagligen mest i Göteborg, säkert med lite olika utflykter och annat. Jag håller det ganska öppet utöver resan. Eventuellt blir det lite jobb också beroende på hur de lyckas lösa det med täckning här, men det handlar om någon timme här och där i så fall.

Några stora evenemang har jag inte planerat, men några konserter på Liseberg lär det bli :)

Som rubriken säger, vad har ni för planer i sommar? Ska ni besöka någonting speciellt? Har ni biljetter till någon rolig konsert? Blir det utomlands eller stannar ni i Sverige? Vad händer i sommarsverige helt enkelt?

Det bli en lugn sommar, hoppas jag. Planerna: En vecka nere i Halland hos min familj, två bröllop (varav ett på norska västkusten), en altan och en bebis.

Vi åker till Kroatien i 10 dagar i slutet av juli. Förutom det blir det nog mest att vara hemmavid med bara enstaka dagsturer i skärgården eller så. Är en hel del att göra på huset i sommar såsom att olja altanerna, måla lite på fasaden osv :)

Vi aker 2 veckor till Sverige, vilket är utomlands för oss eftersom vi bor i Österrike. Kommer vara en vecka utanför Atvidaberg hos min pappa, ngr dagar hos min moster i Gränna och sen far vi se. Vi har husvagn med oss sa är flexibla. I Sverige star Astrid Lindgrens värld pa planeringen, antagligen Visingsö och Kolmarden ocksa. Annars hoppas vi pa fint väder med sol och bad tillsammans med släkt och vänner. I övrigt blir det nog "bara" ngr dagsutflykter här hemma.

Planerar åka så mycket båt det bara går i sommar. Inga direkta mål utan bara hitta trevliga vikar i lä och helst med kvällssol. Med det är ju avhängt vindriktningen.
Förra året fick vi ju bara 2 av 4 veckor. Resterande två tillbringades visserligen mycekt i båten, men liggandes vid slipbryggan.
Enda positiva var ju att det blev billigt, med tanke på att det då satt V8or i båten :angel:

Liknande trådar

Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 252
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 823
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 482
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Parfym