Vad har ni för hund?

P

pamina

Vad har ni för hund?
Jag har en finsk spets och en airedale terrier.
Finsk spetsen heter Tessu och är 2,5 år, Airedale terriern heter Pamina och är 2 år :)

Sv: Vad har ni för hund?

Jag har en *äkta* blandras :D . I vår ungdom harvade vi runt på brukshundsklubben och deltog i såväl lydnadstävlingar, träningshelger, parader och tester...samt har vi faktiskt varit med på utställning också ;) . BIS 4 fick vi. Nu är vi gamal och trött och gör inte så mycket mer än lullar i skogen...ibland drar vi ett dressyrpass bara för att kolla om takterna sitter i..det gör de oftast. 12 år fyller hon i maj. Lite lomhörd har hon allt blivit, men annars är hon som en unghund i kroppen. Hon hamnade hos mig av en slump (skulle ej ha hund egentligen) och här har hon blivit kvar.

Jag har en Bearded collie som heter Sirius. En hane på 2 år 1 april. Han är vild som få coh jag älskar honom mer än livet självt ;)

Vi försöker gå på utställningar, men han är så vinglig just nu och har väldigt sluttande kors så vi har laggt det på hyllan ett tag :p

Sedan finns det en beardis till i familjen, en hane på 8 år i juni.

Här är bilder på min Sirius:
Liten bebis
3251943.jpg

Typ ett år
3251916.jpg

Han är mörkare nu och kommer natagligen bli en riktig skönhet när han växer till sig
:love:

Jag har en vild och galen :angel: cavalierpojke5 år.
Han heter Charlie och har varit i min ägo sen han var fyllda 16 månader...
:love: Love him

Grrrrrrr.JPG

Behöver jag säga ngt mer? :D

Jag har en liten jaktlabrador på 11veckor och 5dagar ;)

Sam (som just nu väldigt effektivt äter upp ett gosedjur.:smirk: ):

tgrr.jpg

tired.jpg

Jag har två underbara pojkar.

G.Gubben :angel: Rocky ( en Schnauzer, 8 år gammal )

Sitterpvgen.jpg

Och ynglingen Atlaz ( en Grand Danois valp på 6 månader )

Flirtar.jpg

Har två Parson Russell Terrier..

Pricken blir 4 i år..
Blev med honom när han var pytte liten.. Jobbade i stallet hos uppfödaren och då va pricken bara 4 veckor... Så man kan nästan säga att jag har haft honom sen dess, även om han fick vara med sina syskon tills han blev stor nog.. Efter det åkte jag och jobbade i skåne på en gård, han sov i en påse på magen medan jag arbetade och där va han varje dag tills jag såg höggravid ut och insåg att det här går inte längre :D

Leia blir 2 i år..
Henne hämtade jag hem från england efter noga planerande.. Hade bara sett henne på kort, skit söt..! :love:
Lång väntan blev det men när hon hade blivit 12 v så va det dags att åka och hämta henne... Snacka om att det var ett riktigt yrväder som kom med mig hem... :)

Tack så mycket. Ja, hon heter Varga. Jag snodde namnet av en kompis som födde upp Sibiren Huskeys och som hade just då en avelstik vid det namnet ;). Fast den tiken är dö sen länge så jag *anser* att det är vårat namn nu :D

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
941
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V