vad har/ hade du dille på under graviditeten??

Sv: vad har/ hade du dille på under graviditeten??

Kinamat!!!!:love:
Skulle kunna äta kinamat varje dag, flera ggr om dagen..
Tyvärr tycker sambon att det blir för dyrt så jag får det bara 1 gång i veckan..:mad::D

Har inte haft något annat dille än så länge, hoppas dock på att den slutar eller att det blir något annat, bättre, nyttigare framför allt billigare så jag kan få äta det så mycke jag vill..:D

Köp en kinesisk kokbok och en fritös! :D

kl

Nu senaste dagarna har jag kännt ett gigantiskt sug efter mozarellasticks, däremot är jag alltför snål för att vilja åka över halva stan för att hitta ett Max och punga ut 15 spänn för tre små mozarellasticks. Så jag har legat och funderat på att göra frityrsmet och fritera själv (jag :love: min fritös), men när jag kläckte min idé för sambon var han helt övertygad om att det fanns att köpa mozarellasticks som det bara var att fritera. Så jag ska nog istället göra en raid på alla mataffärer i området för att hitta sådana, haha, jag känner mig helt rubbad, blir helt lyrisk bara jag tänker på dem. :p

Första halvan hade jag inget sug på nåt alls, men nu sista månaden (är i v25) är det bär som gäller. Varenda morgon, inga undantag, står jag och mixar smoothies av frysta bär. I helgen plockade jag litervis med vinbär på svärföräldrarnas lantställe och tog med hem till min bäriga frys. :d

Och nu blir jag sugen igen, men får inget äta efter kl 20 idag. Imorgon bitti är det nämligen dags glukosbelastningstest för att se om jag har fått graviditetsdiabetes. Jag bävar. :(

Skagenröra blandat med jordgubbskräm (ekströms extra fina förstås)
Granny Smithäpplen
Bananer och chocklad, en tugga av varje, blandas i munnen
Malaco Truly godis

Är det ett rutintest eller har du något som pekar mot att du har fått det? :(

Skagenröra blandat med jordgubbskräm (ekströms extra fina förstås)
Granny Smithäpplen
Bananer och chocklad, en tugga av varje, blandas i munnen
Malaco Truly godis

Måste bara fråga - åt du det ihop innan emellanåt eller har du kommit på det själv under graviditeten?

Är det ett rutintest eller har du något som pekar mot att du har fått det? :(

Det var igår på 25-veckors kollen, hade låga/normala 4 vid inskrivningen i april och nu efter en vanlig frukost låg jag på skyhöga 11. Ingen vet varför, jag ligger inte ens nära någon som helst riskfaktor. :(

Det var igår på 25-veckors kollen, hade låga/normala 4 vid inskrivningen i april och nu efter en vanlig frukost låg jag på skyhöga 11. Ingen vet varför, jag ligger inte ens nära någon som helst riskfaktor. :(

Åh, vad jobbigt! :( Nu blir jag nervös, ska på koll på torsdag och ligger i riskzonen på arv.
Du ska se att det går bra, om inte annat är det bra att få veta tidigt. Lycka till!

KL

Här hemma är det isbitar som gäller!

De ska vara så frusna så de spricker sönder i många delar när mn knäcker lådan.. mmmm... Eller fortfarande vattenfyllda i mitten.. Svårt att veta vilket som är godast :D

Det bästa är ju att min 2åring är lika glad i det som jag
-Näää Mamma, Ingen gassss. Totto ishbiiit!

:rofl:

Det var samma sak när jag väntade honom.. Isbitar i mängder! Kanske därför han är så glad i det nu :D

haha Nu kommer detta låta väldig äckligt. Jag blev helt galen i glass med chockladsås och som man kunde doppa en gurka i detta. Ja jag vet inte varför eller hur detta är möjligt. Men än idag så har jag lite svårt att äta gurka efter detta.:angel::rofl::rofl:

Mvh

Första graviditeten så blev jag äcklad av allt sött & lukten av friterade saker *urk*

Andra graviditeten så började jag plötsligt äta wienerbröd:o
Jag som aldrig har gillat sådant, kanelbullar på sin höjd.
Tur man jobbar på bageri så att man kunde tillfredställa sina cravings :d

Senast ändrad:

Pannkakor och 7-up! Inte nödvändigtvis tillsammans, till pannkakorna kunde jag dricka enorma mångder mjölk vilket jag aldrig gör annars.
Jag drömde om pannkakor (mardrömmar om att folk kastade pannkakor i soptunnan och underbara drömmar om varma pannkakor med glass)
Veckan innan min dotter föddes var jag ute och bowlade med mina kollegor, då bjöds det på fin middag med oxfile och annats smask men jag satt och nästan kämpade mot tårarna för mina graviditetshormoner ville bara ha pannkakor men inte ens jag kunde med att fråga kyparen om dom kunde servera det istället :cry:

Nuförtiden känner jag mig dock något normalare :D

*kl*

Jag hade dille på jordgubbar när jag var gravid. Jag älskar iofs jordgubbar annars också men jag kunde inte tänka mig att äta annat än jordgubbar och dricka pärondricka (sån där för barn i små kartonger med sugrör och det måste vara just Smils pärondricka). Så den stackars blivande fadern var hårt prövad. I slutet av graviditeten var det lättare (dottern är född början av september) men första månaderna där innan juni hade han det jobbigt att leta jordgubbar till mig.

Kunde inte äta annat, fick ligga på sjukhus med dropp för att få näring. Det var inte alls kul faktiskt. Därför vill jag inte ha fler barn. Vill inte gå igenom det en gång till!

Tyvärr ledde det till att jag gick ner i vikt under graviditeten, men sen när dottern var född så var väl kroppen så utsvulten att jag ville ha allt onyttigt. Tårtor, kakor, godis, glass osv osv och efteråt gick jag upp en del. Och det sitter ju ännu kvar så nu är man rund och go och ser mer gravid ut än när jag var höggravid. :/ Men men, jag är glad ändå. :)

Jag var beroende av nässpray. Åkte t om till jobbet mitt i natten när jag glömt sprayet där.

Dagen efter förlossningen var nästäppan som bortblåst! :)

/Timsetim

Köp en kinesisk kokbok och en fritös! :D
Menar du att JAG ska tillaga det?:eek:
Det går aldrig, det ska smaka precis som på kina resturangen, och jag lyckas aldrig med att få pekingsoppan att smaka lika dant som hos dem!:mad::D

Det är noga!:d

Saltgurka vid första graviditeten, gröna hårda äpplen vid den andra.

Jag var beroende av nässpray. Åkte t om till jobbet mitt i natten när jag glömt sprayet där.

Dagen efter förlossningen var nästäppan som bortblåst! :)

/Timsetim

samma här! När jag väntade Daniel använde jag nässpray dagligen från april till september, när han kom ut släppte täppan direkt!

Den här gången började beroendet i mars, alltså på en gång, och jag antar att det håller i sig till december..... och att det släpper på en gång hoppas jag!

jag var sugen på....

- bananer
- mjölk
- clementiner
- fisk
- sallad, grönt
- mineralvatten (usch)

(tycker det är konstigt jag gick upp 53 kg :rofl: )

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 924
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 707
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 458
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar