vad har/ hade du dille på under graviditeten??

tinissen

Trådstartare
själv har jag blivit jättesugen på citronfil med brutna digestivekex i :love: mentos lakris är inte helt fel heller i tid o otid:D

Sv: vad har/ hade du dille på under graviditeten??

själv har jag blivit jättesugen på citronfil med brutna digestivekex i :love: mentos lakris är inte helt fel heller i tid o otid:D

Apelsinjuice, som nu delvis avtagit till fördel för Vattenmelon, fil och glass. Jag behöver nog C-vitamin och Kalcium misstänker jag. :D

det har variet otroligt mycket.
har väl egentligen inte varit något speciellt, däremot om jag har blivit sugen på något (vad det än må vara) så måste jag ha det GENAST!

Vad är citronfil för något?

Jag dricker minst en halvliter apelsinjuice varje dag. Balsamvinäger och tomater har varit en stor favorit, liksaså fetaost. En tallrik fil varje morgon behöver jag med och gärna med kiwifrukt i.
Men allra mest är det apelsinjuicen och det passar bra för jag har järnbrist.

Har ingenting speciellt för tillfället. I början däremot hade jag lätt kunnat döda för pizzakanter som jag dippade i beasås. Mumma! Mitten på pizzan lämnade jag...

I början däremot hade jag lätt kunnat döda för pizzakanter som jag dippade i beasås. Mumma! Mitten på pizzan lämnade jag...

jamen du, va konstigt!

det har jag också börjat göra när jag äter pizza, innan åt jag ALLTID mitten och lämnade kanterna. nu doppar jag kanterna i sås istället, visserligen föredrar jag kebabsås men ändå..

Har inte dille på något annat än att äta varierat. Jag klarar inte av tanken att äta samma mat två dagar i rad.

Är kanske fettet i såsen man vill åt? Fast mitten på pizzan ska man väl iof inte kalla mager direkt. :p

Första 3-4 månaderna kunde jag inte se åt en godisbit ens en gång, socker överlag klarade jag inte av. Sockersuget har däremot kommit tillbaka nu senare :p

När jag väntade första barnet, käkade jag persikor i parti och minut! Eftersom jag har en släkting som handlar med frukt så köpte jag lådvis. Men det var ju inte onyttigt iaf;)

Annars har jag haft svårt att tåla lukten av räkor, eller jordnötter under mina graviditeter, fast jag giillar det egentligen.

Mjölk var en craving jag hade fram till för någon månad sedan. Nu är det lakrits, gärna så salt som möjligt, så man får skavsår i gommen:D Satsumas går ner hur många som helst med, får jag så slutar jag inte att äta dem förren de är helt slut, vilket ger ganska intressanta toalettbesök.......

Jag åt mycket apelsiner men hade inget annat speciellt...

...däremot var jag inte ett dugg sugen på godis eller läsk vilket ju var bra. Kaffe kunde jag inte heller med...:laugh:

Första graviditeten (abort): Lakrisal
Andra graviditeten: Apelsiner i mängder
Tredje graviditeten: Hasselnötter

Jag är mest beroende av vatten och mycket salt lakrits :d

Häromkvällen blev jag akut sugen på muffinssmet :D Bara till att röra ihopa....

kl

Jag har hittills inte varit så sugen på någon maträtt. Tycker att det är jobbigt att äta, kan inte äta samma mat två dagar i rad och har börjat få dålig fantasi!

Jag har dock börjat bli sugen på citroner, röda vinbär och lakrisal. I natt vaknade jag och blev sjukt sugen på sånna där stora rosa/svarta hårda godisgrodor... ska be mamma köpa med i morgon när hon kommer på besök! Annars har jag haft svårt för allt som är fett och sött. Godis (förutom hård lakrits) går helt klart bort! Jag har också lite svårt för fisk, vilket är synd. Jag har inte ätit fisk på lääänge och börjar bli lite smått nojjig för att det kanske inte är så bra.

//Julia

Första veckorna innan jag visste att jag var gravid tryckte jag i mej en påse torkade fikon om dan ungefär.. Det var juletid o jag skyllde på att jag aldrig förr ätit fikon o nyss upptäckt hur fantastiskt gott det är. Det avtog efter ca 3 v. Resten av graviditeten hade jag inga sug efter nåt särskilt, jag spydde konstant av allt... :crazy:

Efter födseln däremot :d :d fick jag fnatt på allt! Marsipan o tårta o kaffebröd o choklad o McDonalds, det blev så gott att äta!!! (därav FlyFo´s viktuppgång efter grav.... :crazy:)

Senast ändrad:

Jag hade inte dille på någonting, min bebis däremot krävde choklad i stora mängder.:D
Nya bebisen verkar inte ha fullt så stora krav, mest sushi, känns lite bättre ;)

Kinamat!!!!:love:
Skulle kunna äta kinamat varje dag, flera ggr om dagen..
Tyvärr tycker sambon att det blir för dyrt så jag får det bara 1 gång i veckan..:mad::D

Har inte haft något annat dille än så länge, hoppas dock på att den slutar eller att det blir något annat, bättre, nyttigare framför allt billigare så jag kan få äta det så mycke jag vill..:D

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 924
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 709
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 458
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar