Vad har elitryttarna för hoppsadlar?

Sv: Vad har elitryttarna för hoppsadlar?

popeye skrev:
mynta-stor.jpg

Helena lundbäck - butet

Vilket fightingface! ...eller bara en fis på tvären...?:rofl:

Går det att få med SWE brodderiet? *ja, det kommer finnas en risk att man ser lite för mycket wannabe-elitryttare! :rofl: *

Sorbe skrev:
Hahaha. Ska vi starta matchnings-hjälpen för eliten? :rofl: .

jag är med!!! ahahhaha tänkte starta en "extreme equipage make over" många som skulle behöva det!!!!!! :cool:

ska tillägga att helena L har typ 5 butet, något äldre modeller men endå som hon har till sina hästar...

*knapplån*

Vet inte hur det är i Sverige men här i England brukar vi säga att det bara är amatörer som matchar fanatiskt.... det är bara att åka till vilken tävlingsplats som helst så får man det bevisat...igen och igen... :angel:

har bestämt mej att jag ska p gbg horseshow å köpa ett som de får brodera..:idea: baske mej, nog ska jag allt ha ett SWE schabrak alltid!:D

Sorbe skrev:
Haha, de har oftast en sadel som de har på alla sina hästar! Eller, Helena har ju en som är gjord efter Myntha, men resten lixom! Kolla bara på Peder Fredricsson, samma sadel på alla hästar!

Sen förstår jag inte varför de köper så FULA färger på sadlarna? *SPYSMILEY!!!*.

Men är inte det grymt konstigt... En sadel till alla hästar. De paddar upp till höger och vänster. Tycker det går lite stick i stäv med att man blir rekommenderad att köpa en sadel som verkligen passar hästen, för att padda upp är ju inte bra.. Får man ofta höra.. speciellt här inne *bara allmännt sådär* Visst är det konstigt

Jamen hallåå, det vet du vell att alla halvblod har samma bomvidd och ryggprofil :p

:angel: ;)

Sunshine skrev:
*knapplån*

Vet inte hur det är i Sverige men här i England brukar vi säga att det bara är amatörer som matchar fanatiskt.... det är bara att åka till vilken tävlingsplats som helst så får man det bevisat...igen och igen... :angel:

Det ska det f*n bli ändring på!
Om det stämmer som du skriver så borde ju Robert Whitaker vara eran bästa ryttare, så hemskt som han "matchat" :o .
Asså, lixom - svart hjälm, grå kavaj med röd krage, vita byxor, svarta stövlar med brun kant, cherryfärgat träns med mässingspännen, silverfärgat bett, tabaccofärgad sadel, vit sadelpadd, marinblått schabrak med gult brodderi, silverfärgade stigbyglar med grå gummi, brun sadelgjord med magplatta, svarta benskydd.

Sorry Robbie, var bara tvungen att skriva! :D

Inte alla, men många av de jag sett honom rida så har han den där äckligt fula bruna och sen en svart gammal brösta. Ja, det behöver inte vara samma, men ser ut som det iaf!

*KL*
Man får inte ha ett schabrak som har symboler som har knytning till svenska landslaget, om man inte rider i svenska landslaget så att säga.

Happ, då får jag väl börja fighta mig en plats dit då! ;) .

får man inte ???
vet en tjej här somhar flaggan på sitt schabrak o hästens namn...
o hon e då inte med i någe landslag.

nej det får man inte, förra året på Falsterbo köpte jag ett schabrak från Exklusive Horse Wear och ville då ha tre kronor, men fick inte ha det. Just för att det är dom i landslaget som har det. Men det kan ju självklart ha ändrats.

*kl*
Markus Beerbaum rider i Passier comet.
Han har två sadlar till alla sina hästar plus två tävlingssadlar. Alla är av samma märke och modell
Även Meredith rider med samma sadlar på sina hästar.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 149524
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 435
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka