Vad har elitryttarna för hoppsadlar?

Sv: Vad har elitryttarna för hoppsadlar?

butet e som sagt den vanligaste.. men jag vet även några som rider i amerigo o nån stubben.. :P

Hansbo hade ju färdiga som finns att köpa på eko här hemma.... De som användes på VM i jerez... Skulle tro att det finns nu också...

tror inte heller man får ha schabrak med sverige flagga / 3 kronor så länge man inte representerar landet i en internationell tävling. min kompis fick inte ha det på sm iaf

Man får inte ha det på tävling iaf. i vilket fall som helst så bör man inte ha det iaf.
Vet någon hur det är om man bara startar internationellt om man får ha det? har fått för mig att man bara får ha det i chio tävlingar, i lagsammanhang? ngn som vet?

det är Svenska Ridsportsförbundets policy/regler att man inte får ha svenska flaggan på schabrak/kavaj mm på svenska tävlingar.
Det är endast ok på internationella tävlingar då man representerar Sverige.

Qyenn97 skrev:
nej det får man inte, förra året på Falsterbo köpte jag ett schabrak från Exklusive Horse Wear och ville då ha tre kronor, men fick inte ha det. Just för att det är dom i landslaget som har det. Men det kan ju självklart ha ändrats.

Syrran köpte ett schabrak från dom på strömsholm i sommras med svenska flaggan på och hästens namn, så då du menar du väl att det bara är svenska kronor man inte får ha då?

Man får inte ha svenska flaggan på schabrak/kavaj mm på vanliga tävlingar. Vad man har på hästen hemma däremot kan ju ingen göra ngt åt.

vad kan hända om man har de?
för jag har ett Exklusiv schabrak med svenska flaggan på, har tävlat i de flera gånger..
men de e väl ingen som "kan göra nåt" om man tävlar med det (ej internationellt) ??

Fredrik Gustavsson Har bla Amerigo...
Vet inte vad helena Holm kör med.

eftersom det är ridsportsförbundets regler måste man ju kunna bli diskad/avstängd osv som med andra regelbrott......aja, vet inte så noga

Nej, enligt ridsportförbundet får du inte ha det, som du kan läsa i andras svar:)

#KL#
i mitt förra stall stod Veronica Noer (hoppning, stor häst, YR, juniorlandslaget, finns de ett sånt?) med sina två hästar och jag funderade allvarligt på att be o få köpa hennes SWE-schabrak coh SWE,täcken av henne när hon la av och sålde hästarna :angel: Tyvärr så hann jag sluta rida i de stallet innan den andra hästen var såld :smirk:

orion_x: Fel tråd, jag vet, men när jag såg ditt nick kom jag att tänka på din häst med fång. Hur har det gått för den??

de flesta rider nog i butet.. M Fuch i equipe:love:

OT: Vilka sadelmärken kommer från vilka länder? Finns det något franskt märke?

butet och childeric är franskt

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 149524
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 435
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka