Vad har elitryttarna för hoppsadlar?

Sv: Vad har elitryttarna för hoppsadlar?

de flesta rider nog i butet.. M Fuch i equipe:love:

hahaa sen i den här tråden med:D Nä, MF rider i "Felix Bühler"-sadlar. Dessa är dock tillverkade av samma sellerie som Equipe. typ likadana. fast obekvämare.

helena Lundbäck rider i nån fransk sadel, kommer inte ihåg namn, inte butet längre. Men det hänger ett gäng i sadelkammaren...

*kl*

Rolf-Göran Bengtsson rider väl i CWD om jag inte är helt snett ute.

helena Lundbäck rider i nån fransk sadel, kommer inte ihåg namn, inte butet längre. Men det hänger ett gäng i sadelkammaren...

:confused: Är du säker på det? Att hon inte rider i Butet längre det vet jag, men för ett tag sedan ryktades det om att hon red i Patriot.

helena rider i en ny sadel. Fick detta förklarat för mig. Kommer inte ihåg märket men jag provsatt den :) Kan det ha varit globus :crazy:

Royne Zetterman rider med Equipe,
sönerna har Pessoa, Equipe, Butet,
Aisling (Roynes fru för er som inte vet) har Helena Lundbäcks gamla Butet (står "Helena Lundbäck" på den :p ), förstår dock inte varför, den är hemskt obekväm... :crazy:
Personalen rider med Butet.

Whitaker (Robert och John) rider i sina egna, eller tja gjorde för några år sedan när det hela hade kommit igång... vet ju inte vad dom håller på med nu såklart... Min dåvarande chef red också i Whitakersadel... Helt okej dom uppför sig annorlunda än de flesta andra sadlar... En ny känns likadan som en äldre, de är inte sådär stela och "nya" som andra nya sadlar kan vara och ändrar inte form särskilt fort... Kräver i princip inte att man "rider in dom" hemma...

Whitaker (Robert och John) rider i sina egna, eller tja gjorde för några år sedan när det hela hade kommit igång... vet ju inte vad dom håller på med nu såklart... Min dåvarande chef red också i Whitakersadel... Helt okej dom uppför sig annorlunda än de flesta andra sadlar... En ny känns likadan som en äldre, de är inte sådär stela och "nya" som andra nya sadlar kan vara och ändrar inte form särskilt fort... Kräver i princip inte att man "rider in dom" hemma...

De gör det fortfarande, men ibland "händer" det att det smiter in en Butet och CWD sadel! ;)

kl
Helena Lundbäck rider med:

Madick- Crown patriot (egen)
Conan- Crown patriot (egen)
Erblume- Crown patriot (egen)
Aernst & 43:an- Crown patriot (delar)
Caught in action- Crown patriot (egen)
Lucy show, Cool On & Belisario:love: - Globus (den av tolga)

Hahaha. Vänta du bara! :devil: . Stör mig på att Ludger Beerbaum har ALLTID i grått förutom luvan som är brun! Asfult!

Å det där Sverige-schabraket är ju SÅ SNYGGT, vill inte Malin ha det så kan jag ta det! :angel: .

Du kan ju alltid sy ett eget? ;)

Ojoj, var hittade du det? såg tidigare i tråden att det fanns att köpa och så, hur mycket kostade det?

Jag är väl bättre sen än aldrig ;)

Är man elit så behöver man inte matcha ;) Jag som däremot är kass vill gärna göra det.. när allt annat fallerar lixom.

Typ som stockholmarna i slalombacken, dyraste och nyaste grejjerna, matchat från topp till tå men de kan fanimej inte åka :rofl:

;)

mynta-stor.jpg

Helena lundbäck - butet
m_42d287bbcdab8.jpg

Malin Baryard - butet

men de har säkerligen fler sadlar än bara en

Malin sitter i världens skönaste sadel. Linda Heed rider i likadan typ och märke. De är helt suveränt sköna! (blir en sådan nästa gång en häst ska köpas):angel: Tycker personligen att den malin sitter i på bilden är snygg. Att allt inte matchar handlar ju om att de plockar det bästa ur allt och skiter i om det är samma färg eller inte. Titta bara på bröderna Whitaker, inte håller de med samma färg rakt igenom på utrustningen utan tar det som passar och är bra! Tycker faktiskt det är lite småfult när allt går i samma färger osv. Ser hmmm oproffsigt och lite omoget ut på nåt sätt. Typ "bara för mitt matchar är jag bättre och snyggare än alla andra" :p Det är ju ridningen och kvaliten på grejerna som är viktig + givetvis att det passar. Allt annat är oviktigt :devil:

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 149524
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 435
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024

Omröstningar