Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
Imorgon fm vid tio ska jag säga hej då till pappa.
Känns mest overkligt. Känns som jag inte har fattat. Jag tror typ att han ska komma förbi när som helst och vara sitt vanliga friska jag. Vet inte när jag ska fatta.

Det är overkligt, det tar tid innan det sjunkit in *stor kram*

Samma här @Mia_R , det är ofta jag kommer på mig att tänka "Åh, det där skulle pappa tycka vara intressant" eller "Det där skulle pappa vilja se".

Kan inte sova. :(
Varit vaken nästan hela natten, sovit en halvtimme. Får sova i em.

*stor kram* Har drömt gräsliga mardrömmar så jag har inte sovit heller (det är inte ofta jag vaknar av dem!) så jag är lite trött jag också :(

Det kommer att vara sömnlöst ett tag för dig, det är mycket att tänka på så låt det ta den tid det tar.

*kramar om @stjarnhimmel *:heart Det tar tid, jag förlorade min pappa -97 men sorgen kommer över än lite då och då ändå. Värsta stunderna var när jag fick mitt första barn och när jag och maken gifte oss, jag hade så gärna ha min pappa där då. :cry:

Jo, det liksom hugger till när man minst anar det. Jag blev lite dimmig igår när jag höll på med kontoret, jag kom på att på ena sidan om skrivbordet ska jag sätta upp bilder på min familj: Överst farmor som ung, sedan pappa med Prins, hela familjen i folkdräkt från när jag var liten och sist en jättefin svartvit bild på mig när jag är ca 7 som morfars bror tog. Då har jag alla med mig där :heart

Jag minns när pappa hade dött. Han var en sådan som visste typ allt... Jag gick längs vägen till stallet en dag och såg en fågel jag inte kände igen. Jag hade telefonen i handen för att ringa pappa och fråga vad det var för något när det plötsligt slog mig... Han finns ju inte kvar. Kändes skitkonstigt. Än idag, fyra år senare, kan jag ibland tänka att jag ska ringa och fråga honom om något...

För att, kanske lite opassande..., byta ämne... HJÄLP! Jag har just ringt och bokat tid för ett möte med banken angående lånelöfte för bolån... Är jag helt galen?

Fyyy vad jag känner mig slut som artist! Efter nattskiftet, hemresan, utfodringen av alla fyr- och tvåbeningar och ett par timmar dålig sömn tog jag slägga och jordankare för att fortsätta med bytet av staket. Alltså, alla dessa jävla stenar! :rage: Min rygg har gått i två delar och resten av mina kroppsdelar läser platsannonserna för att hitta en lugnare människa. :banghead:

Granntanten jagade på sonen när jag undrade om han kunde hjälpa mig dra bort delar av det gamla stängslet där det vuxit fast en massa lönn. Jag tänkte det skulle passa i morgon bitti om han hade tid? Nej då, NU var rätta tillfället så det var bara att masa sig ner, dra igång vinkelslipen och kapa upp nätet i sektioner, slita upp lönnar och nät med gaffel och kätting så nu har jag ett > 15 m stort hål mot vägen. :nailbiting:

Varulven kan inte förstå varför han inte får gå ut och jag får absolut inte glömma bort att jag inte ska släppa honom lös innan jag fixat staketet, i morgon. Ikväll har delar av min kropp utlyst blockad om jag gör något annat än tar det lugnt, så när glöden är klar, köttet grillat och jag nyäten och utstirrad av fyrbeningarna som inte kommer ihåg att de redan ätit så tror jag att jag dör en smula. :crazy:

Fyyy vad jag känner mig slut som artist! Efter nattskiftet, hemresan, utfodringen av alla fyr- och tvåbeningar och ett par timmar dålig sömn tog jag slägga och jordankare för att fortsätta med bytet av staket. Alltså, alla dessa jävla stenar! :rage: Min rygg har gått i två delar och resten av mina kroppsdelar läser platsannonserna för att hitta en lugnare människa. :banghead:

Granntanten jagade på sonen när jag undrade om han kunde hjälpa mig dra bort delar av det gamla stängslet där det vuxit fast en massa lönn. Jag tänkte det skulle passa i morgon bitti om han hade tid? Nej då, NU var rätta tillfället så det var bara att masa sig ner, dra igång vinkelslipen och kapa upp nätet i sektioner, slita upp lönnar och nät med gaffel och kätting så nu har jag ett > 15 m stort hål mot vägen. :nailbiting:

Varulven kan inte förstå varför han inte får gå ut och jag får absolut inte glömma bort att jag inte ska släppa honom lös innan jag fixat staketet, i morgon. Ikväll har delar av min kropp utlyst blockad om jag gör något annat än tar det lugnt, så när glöden är klar, köttet grillat och jag nyäten och utstirrad av fyrbeningarna som inte kommer ihåg att de redan ätit så tror jag att jag dör en smula. :crazy:
Inga lösa varulvar :nailbiting:
Det vill vi inte ha

En lugn kväll, pyttsan! Minstingen hade dragit järnet under fårstängslet i den tillfälliga skogshagen de går i, gräset är grönare på andra sidan!

Efter den vilda jakten på shettisen, vilket inkluderade en biljakt, förföljelse till fots och infångande i hagen med de stora så är hon återbördad till sin förtvivlade kompis. Den nya utgången är stängd och jag hoppas, hoppas verkligen att den lilla ligisten är kvar där i morgon. :crazy:

NU kan jag kanske få äta mitt nygrillade i lugn och ro? :confused:

En lugn kväll, pyttsan! Minstingen hade dragit järnet under fårstängslet i den tillfälliga skogshagen de går i, gräset är grönare på andra sidan!

Efter den vilda jakten på shettisen, vilket inkluderade en biljakt, förföljelse till fots och infångande i hagen med de stora så är hon återbördad till sin förtvivlade kompis. Den nya utgången är stängd och jag hoppas, hoppas verkligen att den lilla ligisten är kvar där i morgon. :crazy:

Shettisar är :devil: avföda, speciellt när det gäller staket. Jag har ägt en och aldrig mer :wtf:

Trodde inte det var tillåtet att jaga från bil i Sverige:p Glöm inte att staket är till för att forseras och att ljusbrytningen gör att allt är grönare på andra sidan staketet, så lösningen torde vara..... inget staket alls, bara en massa skyltar som säger till om vart gränsen för hagen går.... under förutsättning att du lärt ligistinnan att läsa då :D

PS kallt nygrillat kött är också grillat :idea:

Ja men hon (?) ville ju vara säker på att du lät köttet vila inan du åt det - fattar du väl :p (eller nåt...:cautious:)

Hoppas du fått äta i lugn och ro nu :)

Ack ni klentrogna!

Trodde ni verkligen att hon rymde av omtanke för min lunch/middag? Jag hann slänga på mer kol på grillen innan jag sprang för att se om båda var ute och efter att hon visat upp korta spurter med lika snabba tvärvändningar så tog hon saken i egna hovar och drog genom skogen till kompisarna. Väl nästan framme ångrade hon sig, gjorde en 180-gradare och drog så fort de små benen bar uppför grusvägen där matte med flera hästar mer under huven snabbt spärrade vägen. Vilken som helst av kungens livvakter hade varit gröna av avund om de sett mig agera. Fattades bara att jag kastade mig ur bilen och rullade några varv i gruset med dragna vapen! :eek:

Den lilla "raringen" återbördades, fick mat och agent 000 åkte hem till grillen igen. Frukost kl 04 i morse, "lunch" 21:45 ikväll ... Men köttet blev fantastiskt bra, väldigt saftigt och mört. :d :up:

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar