Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
Jag kommer och gnäller lite så om ni inte orkar med gnäll, hoppa över mitt inlägg...

Frysbox helvetet hade tydligen lagt av för något dygn sedan, antagligen ännu tidigare eftersom så stora delar var upptinat.. Det enda som fortfarande var fryst var köttet som låg i mitten... Det upptäckte jag ungefär en timme innan vi skulle iväg på fotboll och skytte... Så det var bara att hiva över det som kunde räddas i den mindre frysen, ta upp en del som ska tillagas imorgon osv... Och på vägen in till stan ringde makens kollega och berättade om problem på jobbet, vilket kommer innebära att den lediga torsdagen kommer att bli jobbtorsdag, och fredagen kommer att bli hysterisk på jobbet, barnen är lediga från skolan och jag ska skriva nationellt prov i engelska. Nämnde jag att vi har bröllopsdag på fredag? Men jag får nog träffa maken så där framåt sjutiden på kvällen helt slut...Sen hade vi visserligen lördagen ledig, men nu fick dottern chansen att åka iväg och tävla, så då blir det extra träning på lördag, tävling söndag. Jag åker och skjuter jaktstig söndag morgon och sen blir det fotboll söndag efm med sonen... Någonstans under tiden så måste vi fundera på att hinna köpa en ny frysbox, få ut den gamla osv...

Jag kommer och gnäller lite så om ni inte orkar med gnäll, hoppa över mitt inlägg...

Frysbox helvetet hade tydligen lagt av för något dygn sedan, antagligen ännu tidigare eftersom så stora delar var upptinat.. Det enda som fortfarande var fryst var köttet som låg i mitten... Det upptäckte jag ungefär en timme innan vi skulle iväg på fotboll och skytte... Så det var bara att hiva över det som kunde räddas i den mindre frysen, ta upp en del som ska tillagas imorgon osv... Och på vägen in till stan ringde makens kollega och berättade om problem på jobbet, vilket kommer innebära att den lediga torsdagen kommer att bli jobbtorsdag, och fredagen kommer att bli hysterisk på jobbet, barnen är lediga från skolan och jag ska skriva nationellt prov i engelska. Nämnde jag att vi har bröllopsdag på fredag? Men jag får nog träffa maken så där framåt sjutiden på kvällen helt slut...Sen hade vi visserligen lördagen ledig, men nu fick dottern chansen att åka iväg och tävla, så då blir det extra träning på lördag, tävling söndag. Jag åker och skjuter jaktstig söndag morgon och sen blir det fotboll söndag efm med sonen... Någonstans under tiden så måste vi fundera på att hinna köpa en ny frysbox, få ut den gamla osv...

Kan du inte köpa en frys på ett lokalt ställe? Lokala järnaffären här kommer och tar ut den gamla och installerar den nya, utan extra kostnad :love:

Kan du inte köpa en frys på ett lokalt ställe? Lokala järnaffären här kommer och tar ut den gamla och installerar den nya, utan extra kostnad :love:
Förr kunde man göra det... Sist vi försökte så var det väldigt mycket undanflykter... Men vi får kolla runt lite! :D Det måste hur som helst röjas lite så att det finns en fysisk möjlighet att flytta frysboxar åt något håll... Av någon underlig anledning så är det alltid väldigt mycket saker i våran källare... ;)

Hej
Jag smyger mig in igen.
Efter att arrangerat tävling förra helgen och med fortsatt kaos på arbetsfronten andas jag ut idag.
@Barret visst var det lördag du ställde? Ska försöka hinna ut en sväng. Ska vara skrivare på dressyrtävling och hoppträna på em/kväll.

Hej
Jag smyger mig in igen.
Efter att arrangerat tävling förra helgen och med fortsatt kaos på arbetsfronten andas jag ut idag.
@Barret visst var det lördag du ställde? Ska försöka hinna ut en sväng. Ska vara skrivare på dressyrtävling och hoppträna på em/kväll.
Jupp. Lördag. Går in som nr 10 i ring 1 så blir väl typ vid 9.30 nånting :cautious:

Själv är jag lycklig och nybliven holkägare, stod två nya lutade mot staketet när jag kom hem ikväll, fortfarande med en svag doft av falufärg. I morgon om det inte regnar ska jag hänga upp dem, ska bli så roligt att se om det flyttar in små drakar, förhoppningsvis vackervädersdrakar och att de inte bråkar med dinobebbarna. Drakarna får hålla sig till holkarna och i luften så får dinobebbarna hålla sig på marken. :love:

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar