Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
Jag tror att transportstyrelsen har tittat på det men kom fram till att riskerna för jungfrur som, mot all förmodan, tillåts lämna sin faders härd för att se stora vida världen var för stora.

Drakar vore ju populärt men det är väl brandrisken som vanligt som är problemet.
Kastrerade drakar har ju en mildare eld, men vissa anser ju att kastreringen är drakplågeri.

Må alla pragrafryttare som inte kan hitta en smidig lösning utan bara ställer till extra jobbiga situationer få uppleva det själva någon gång. Tack och lov att det finns andra som kan tänka lite utanför boxen! Maken försökte få in pengar på sin mammas konto, en faktura som hade blivit dubbelbetald och nu hade kommit ut. Men nej han skulle inte få sätta in hennes pengar på hennes konto eftersom hon inte hade någon legitimation som han kunde ta med sig... Tack och lov så dök våran bankperson upp och löste situationen men paragrafryttaren fortsatte att muttra...

Må alla pragrafryttare som inte kan hitta en smidig lösning utan bara ställer till extra jobbiga situationer få uppleva det själva någon gång. Tack och lov att det finns andra som kan tänka lite utanför boxen! Maken försökte få in pengar på sin mammas konto, en faktura som hade blivit dubbelbetald och nu hade kommit ut. Men nej han skulle inte få sätta in hennes pengar på hennes konto eftersom hon inte hade någon legitimation som han kunde ta med sig... Tack och lov så dök våran bankperson upp och löste situationen men paragrafryttaren fortsatte att muttra...

Och det är anledningen till att jag har huslånet i en bank jag eg inte tycker om. Den lokala personalen (alla!) är suveräna att ha att göra med och hjälpte verkligen till above and beyond när pappa gick bort samt när jag tog över lånet.

Hade de inte varit så trevliga hade jag inte varit intresserad av att ha lånet där och jag vet flera i byn som tycker lika som mig. Räntan på lånet är ju helt ok med, det ska ju mycket till just nu om man inte får en bra ränta.

Och det är anledningen till att jag har huslånet i en bank jag eg inte tycker om. Den lokala personalen (alla!) är suveräna att ha att göra med och hjälpte verkligen till above and beyond när pappa gick bort samt när jag tog över lånet.

Hade de inte varit så trevliga hade jag inte varit intresserad av att ha lånet där och jag vet flera i byn som tycker lika som mig. Räntan på lånet är ju helt ok med, det ska ju mycket till just nu om man inte får en bra ränta.
Vi har en lokal bank och visst det finns nackdelar med att man känner nästan alla som jobbar på banken men rätt ofta är det enbart fördelar!

Vi har en lokal bank och visst det finns nackdelar med att man känner nästan alla som jobbar på banken men rätt ofta är det enbart fördelar!
Intressant fenomen nu när storbankerna varken har pengar eller personal på sina "banker"... märker att fler och fler (bl.a vi) byter bank bara för att kunna få personlig och trevlig service ;).
Vi hade en fenomenal bankkvinna i vår förra bank - men så gick hon i pension... året efter införde dom enbart telefonbank... :wtf: :banghead:

Jag bröt ihop totalt alldeles nyss... hur ska jag kunna sitta och jobba vid något annat än min fars skrivbord?! Tårarna rinner när jag skriver det här. Skrivbordet jag köpte passar bara inte in där, det är så fel. Jag får skaffa en stol som går att ställa in så höjden på skrivbordet passar mig.

Jag är förmodligen larvig, överkänslig eller all of the above men det var som om någon slog mig med en slägga när jag tittade in där nu och såg det nya skrivbordet. Aldrig i helvete att det kommer att gå att jobba vid det.

Åh vad jag saknar pappa just nu :cry:

Jag bröt ihop totalt alldeles nyss... hur ska jag kunna sitta och jobba vid något annat än min fars skrivbord?! Tårarna rinner när jag skriver det här. Skrivbordet jag köpte passar bara inte in där, det är så fel. Jag får skaffa en stol som går att ställa in så höjden på skrivbordet passar mig.

Jag är förmodligen larvig, överkänslig eller all of the above men det var som om någon slog mig med en slägga när jag tittade in där nu och såg det nya skrivbordet. Aldrig i helvete att det kommer att gå att jobba vid det.

Kram, jag vet tyvärr allt för väl hur det är.

*kramar om* Ibland blir saknaden alldeles för stor. :(

Om jag minns rätt kommer bankerna tvingas börja hantera kontanter igen, man kan ju bara hoppas. :up:
Allt för många äldre på landsbygden hamnar i klistret när kontoren slutar hantera kontanter och dessutom stänger bankomaterna. :banghead:
För att inte tala om föreningslivet, att ha en kiosk vid ett arrangemang är ett bra sätt att dra in lite pengar till föreningen men det är helt hopplöst att kunna sätta in pengarna sen... Och skaffa kortläsare eller swish innebär helt plötsligt en kostnad för föreningen.

Ja ibland blir saknaden stor.
Tyvärr gör livet så ont ibland. :cry:

Min stackars lilla granntant fick åka ambulans i morse och vi befarade stroke. All stress som varit har tagit på oss alla, inte bara mig, men så typiskt att nu när det äntligen ser ut att vara över så kollapsade hon. :(

Jag har pratat med dem ett par ggr nu under dagen och tack och lov så var det "bara" kramp i luftvägarna och huvudvärk så hon skulle få komma hem igen. De har inte hittat några tecken på stroke utan det är nog hennes ålder och Parkinsson som bråkar med henne. Jäkla typ, kunde inte han flyttat med trollet och häxan?! :rage:

Grannen ska rasta varulven åt mig medan jag är på jobbet så det inte händer några olyckor hemma, själv sitter jag inlåst i det svarta tornet till 22 ikväll. :meh:

Min stackars lilla granntant fick åka ambulans i morse och vi befarade stroke. All stress som varit har tagit på oss alla, inte bara mig, men så typiskt att nu när det äntligen ser ut att vara över så kollapsade hon. :(

Jag har pratat med dem ett par ggr nu under dagen och tack och lov så var det "bara" kramp i luftvägarna och huvudvärk så hon skulle få komma hem igen. De har inte hittat några tecken på stroke utan det är nog hennes ålder och Parkinsson som bråkar med henne. Jäkla typ, kunde inte han flyttat med trollet och häxan?! :rage:

Grannen ska rasta varulven åt mig medan jag är på jobbet så det inte händer några olyckor hemma, själv sitter jag inlåst i det svarta tornet till 22 ikväll. :meh:

Men stackars lilla tanten, hoppas hon piggnar på sig :(

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar