The wicked witch blev väldigt otrevlig men hade fortfarande
ingen aning om vad vi pratade om när jag skitförbannad kallade dem förbannade tjuvar och att det bara varit skit sedan de kom hit. Vaddå, de hade ju inte gjort något? Så i vintras när ambulanshelikoptern landade var inte deras fel? Nä, hon visste fortfarande inte vad jag pratade om. När jag sa att hon hade stått i backen och varit skiträdd kom hon inte ihåg något alls, hon kände inte igen det jag pratade om. Hade jag något datum? Nä, men det står i
polisrapporten eftersom polis hade kallats till plats och
vad arg hon blev, flög på min granne som stod på släpvagnsrampen och försökte knuffa bort honom medan hon skrek i ilska att det var inte hennes fel att han hade blivit dålig och hon visade sitt rätta ansikte när hon väste att hon hoppades på att aldrig se mig mer, vilket jag höll med om till 100%!
Nåja, vi släppte iväg dem och när de åkt tog vi ett varv till i huset. Jag hittade min systerdotters ridhjälm liggande på en bananlåda, mitt ponnyträns låg nerstoppat i lådan under hjälmen. Husägaren hittade att de sabbat kontakter, bl a skruvat loss elledningarna och lämnat tåtarna nakna stickandes ut. Trasiga lådor till frysen, sönderbruten lucka till vedspisen i köket, de hade skruvat loss kupan till ena lampan i badrummet på vinden och lagt ner i en påse med deras grejer mm. Vi bar bort matbordet de fått låna och lite andra saker som hörde till huset men som stod löst så det inte skulle försvinna. Sen gick vi ner i källaren för att se hur det såg ut och jag reagerade när jag var ner tidigare för att det var så blött, när vi går in i ett rum upptäcker vi att de vridit på kranen och antagligen tömt vatten på golvet i minst två dygn, sedan elen slogs av. Det var även vatten i en verktygslåda, hur nu vattnet kunde rinna uppåt?
Vi fick lov att stänga av huvudledningen för att få stopp på vattnet och avloppsbrunnen var helt fylld.
Senare på kvällen kom de tillbaka och tömde huset på det som var kvar, husägaren gick dit och stod i hallen medan de sprang som galningar och bar lådor. Efter en stund dök trollets pappa upp igen med släpvagnen och strax innan de kvar klara gick jag upp efter att ha blivit ditringd. Nu sprang de än värre, trollet och WWW, tittade inte åt vårt håll medan min snälle granne och jag stod och pratade med trollpappan och hade hur trevligt som helst.
Jag vet att han inte hade känt till något om vad som inträffat under tiden de ockuperat huset, hoten, lögnerna, de anonyma och falska anmälningarna mot oss och vandaliseringen och stölderna. Jag beklagade att vi träffats under så tråkiga omständigheter och att det var en så tråkig historia det hela som slutar så här, men förutom fulingarna som åkte med skåpbilen så skiljdes vi andra under handskakningar och vid gott mod och hoppades att allt är avslutat nu. Ett piano står kvar, tungt som satan och det tänker de inte hämta förrän i månadsskiftet, så de har behållit ett par husnycklar, men vi antar att de aldrig kommer hit mer. Det är lite långt att åka totalt 40 mil för att hämta ett gammalt piano som skänks bort på Blocket.
OM de fortsätter med att försöka jävlas har jag dock trumf på hand, ett väldigt fult kort i bakfickan som jag kommer att slänga fram så de kommer bägge önska att de aldrig satt sin fot här eller haft med oss att göra. Ska du spela falskt och fult så akta dig för att blotta dina svagheter ...