Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
Jag har kört, ätit och borstat tänder, nu är det dags att sova så att jag orkar med samma rutin i morgon ;)

Puss o kram godnatt till er alla från mig al.... :)

Sorry @stjarnhimmel jag vara pedagogisk i mejl och sms och tvärsur privat igår kväll... Föreningsliv är ett aber... Först vägrar folk att kolla mejlen, trots att vi har varit väldigt tydliga med att all info kommer att gå via mejl, och sen blir de arga för att de inte har fått någon info... Eller så klagar de på att de inte har fått någon mejl och när jag frågar om mejladressen stämmer så visar det sig att de har bytt mejladress utan att tala om det. SKULLE JAG HA GISSAT DET ELLER??? :banghead::banghead:

Är på krigsstigen mot kommunal. De har förhandlat bort rätten till kompledigt när nationaldagen infaller på helgen. Detta mot den gigantiska summan av 0,12% :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
De inom kommunal och landsting har förstås rätt till det precis som de får extra semesterdagar efter 40. Vi som går på de gamla lantarbetarnas kollektivavtal har inte det. :crazy:
Hej Naturvetarna!

Är på krigsstigen mot kommunal. De har förhandlat bort rätten till kompledigt när nationaldagen infaller på helgen. Detta mot den gigantiska summan av 0,12% :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
De inom kommunal och landsting har förstås rätt till det precis som de får extra semesterdagar efter 40. Vi som går på de gamla lantarbetarnas kollektivavtal har inte det. :crazy:
Hej Naturvetarna!

*hojtar* Hohoo, Einar... @Scata, @Jeps behöver lite hjälp... :sneaky: :devil:

Ja.

Det är därför jag hellre gör en rotfyllning utan bedövning (smärtan tar slut inom rimlig tid) än engagerar mig i en förening, iaf på en administrativ post (den smärtan tar aldrig slut, det hinner läka lite innan såret går upp igen, och igen, och igen...).

:D

Ja det skulle du. För du är väl tankeläsare?
:cautious: Ni behöver väl inte glappa så högt om att jag är tankeläsare? Snart ska jag behöva läsa allas tankar och lösa allt...

Idag är jag tillbaka på jobbet. Jag tänkte att det var bra att komma in i lite rutiner igen.
Så är på jobbet och kollar mail.. och dricker te... Dunderförkylningen är äntligen på väg bort. :)

Samtal med chefen som nu godkänner att jag går ner i arbetstid. :banana:
Det känns bra... ett måste för att jag ska orka...
och så får jag mer tid att genomföra mina projekt med musik etc.
Det enda är att jag ju får mindre i lön. Men det kommer funka ändå..
Jag ska gå hem och räkna för jag vet att jag lägger pengar på saker i onödan.. och de där tusenlapparna som rinner iväg i onödan har jag tidigare inte behövt bry mig om.. Men nu- har jag ju tänkt att så småningom få plats med en häst.. :)
Eller egentligen får hästen plats nu också.. men jag vill ändå vara extra säker. Pengar för att köpa hästen etc är redan sparat. :)

Samtal med chefen som nu godkänner att jag går ner i arbetstid. :banana:
Det känns bra... ett måste för att jag ska orka...
och så får jag mer tid att genomföra mina projekt med musik etc.
Det enda är att jag ju får mindre i lön. Men det kommer funka ändå..
Jag ska gå hem och räkna för jag vet att jag lägger pengar på saker i onödan.. och de där tusenlapparna som rinner iväg i onödan har jag tidigare inte behövt bry mig om.. Men nu- har jag ju tänkt att så småningom få plats med en häst.. :)
Eller egentligen får hästen plats nu också.. men jag vill ändå vara extra säker. Pengar för att köpa hästen etc är redan sparat. :)
Viktigast är att må bra! Skönt att du får gå ner i tid och känna att du orkar! Häst hinner du med på ett eller annat sätt!

Viktigast är att må bra! Skönt att du får gå ner i tid och känna att du orkar! Häst hinner du med på ett eller annat sätt!

Ja det känns bra... Jag har funderat mkt de senaste åren. Jag har träffat på så många människor som är missnöjda och gnäller. Och jag tänker att man har ett ansvar att själv skapa det liv man vill ha. sen är det förstås vissa som har otur och drabbas av orättvisa saker i livet.
Men man har ett ansvar att göra det man mår bra av. Och fundera kring vilket liv man vill ha.
:)

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar