Vad har du för försäkring på din blandras?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare HeRomer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 6 519
H

HeRomer

Undrar vad ni betalar för er helårsförsäkring på er blandras hund??
Blir det billigare om man har fler än en hund? Vart har ni försäkringen??
Är de bra/dåliga?

Vi har agria nu o betalar detta året 2363, de har höjt med 215 från förra året :crazy:

hur mkt höjer ert bolag, om de ens höjer ngt??

Sv: Vad har du för försäkring på din blandras?

Diezel:

Född 2007, Kastrerad hane.

Liv 5000:- Dubbel veterinär: 40 000:-

Årspremie: 2945:-

Atlas, född 2007, kastrerad.

Livförsäkringen ligger på 5000, och veterinär på 40.000

Betalar 1500-2000/år, vet inte exakt. Försäkrad hos folksam och jag är jättenöjd iallafall!

Just det:

Rottweiler i Folksam.

Så han kanske inte räknas=) hehe

Senast ändrad:

Jag har en schäfer/labrador försäkrad i If.

Har ingen livförsäkring, det skulle inte göra mig gladare om han dog...
Har bra vet.försäkring, minns dock ej exakt hur mycket.

Kostar runt 1000kr/år.

Eftersom jag är kommunalanställd och "tvingas" till att ha folksam som hemförsäkring,tog jag även hunden där.Betalar 115 kr i månaden för min tvååriga schäfer/golden/labrador-blandning.Jag har 40 000 i vetrinärvård och 2500 i liv (priset jag betalade för henne).Jag har aldrig upplevt några bekymmer med försäkringen trots att den är väl utnyttjad för allergiutredningar mm mm.De har inte höjt under de 1,5 åren jag haft och jag är nöjd med dem.

Enda frågan från dem när jag sa det var en blandras var:är det kamphund i så försäkrar vi inte....

Jo,det stämmer,men jag hade gott samvete;)

Även om folk naturligtvis kan ljuga om en sådan sak,så tycker jag ändå att de på något sätt tar lite ansvar genom att fråga.jag menar,det finns ju en del som får fram en hel del konstiga blandraser där kamplusten tar överhand.De kan ju inte göra mer än att fråga....

Jag har en kastrat född 2006.

Liv vet jag inte, men vet vård är 40 000kr och årspremien är 2200 kr ungefär.

Vi har också detsamma försäkringsbolaget. Har ingen livförsäkring på blandrasen. 45 000 kr i veterinärvårdsförsäkring, plus mediciner och resor för veterinär. Vi betalar 1500 kr/unghund då vi har 4 st hundar och där med får 15% rabatt.

Lite OT men.. det är väl lätt att ljuga om egentligen?
Det är väl knappast någon som erkänner det när de säger så.

Lär ju ändå komma fram om hunden behöver veterinärvård, så att ljuga lönar sig nog inte för de som gör så.

Folksam
Liv 5000:-
Dubbel vet vård 40000:-
Årspremie liv: 153:-
Årspremie vet.vård: 1774:-
TOTALT År: 1927:-

Betalar per månad 161:-, enklast så istället för en klumpsumma.

Folksam har alltid vart snabba när jag använt mig av försäkringen. Aldrig något tjaffs. Förra hunden hade också Folksam, likaså har 2 av mina katter Folksam samt så hade jag en kanin försäkrad där en gång.

Hos folksam får man rabatt om man har en kastrerad tik. 10 procent på liv- som veterinärsvårdsförsäkring. Folksam har höjt sian premier med några kr varje år.

Senast ändrad:

Tack för alla svaren :) det blir folksam då de verkar bäst o inte ha så höga priser .. ska flytta över mina två hundar o katten så snart ja kan...

Ingen aning vad vi betalar för hunden. Enda jag vet är att jag betalar hälften ;)!
Jag betalar 1500 kr året till hudens försäkring. Så det är väl 3000 kr om året ungefär :)!
Han är försäkrad i Agria! Vi är nöjda!

Kastrerad blandras hane ;)! 6 st olika raser.

bailys
född 2007-01-24
tollare-bordercollie
folksam 91kr/mån (ca 1100/år)
liv+vetvård
helt skadefri

hade tidigare hos agria (plus-extra försäkringen 5000liv+ 60000vetvård)
men sade upp den o flytta till folksam pga efter valprabatten,
gjorde agria en höjning på ytterligare ca1100/år som de inte ens kunde förklara varför. så årspremien steg från ca1600 (med valprabatt) till ca 3450 bara sådär. trots att hon varit 100% skadefri.
mammas jämnåriga renrasiga BC har en årspremie ca 2400kr på samma försäkring i agria som jag hade:mad:

Tack för alla svaren :) det blir folksam då de verkar bäst o inte ha så höga priser .. ska flytta över mina två hundar o katten så snart ja kan...

pusha på för att få en samlingsrabatt oxå, jag har en viss % rabatt hos folksam eftersom jag både har mig själv, bebisen, hunden m.m där :)

Folksam har ingen mängdrabatt på djur. Bara om du är uppfödare/kennel så får du rabatt. Däremot om du har hemförsäkring + hundförsäkring i Folksam och din hund orsakar skada på annan hund eller ev trafikolycka så träder ansvarförsäkringen in och täcker dina utgifter. Det är det inte många bolag som har. Rabatt på försäkringar hos dem gäller tex om du har bil + hem försäkrat. Inte djur.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 407
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 049
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra... 5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 207
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka