Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12
Varmt! och sol, eller ja det är en del moln på himeln också.
Hästen går naken, men får se hur jag gör till natten, om jag går ut och lägger på regntäcket med fleecefoder eller inte.
*kl*
+12, sommarvärme i solen, naken inne som ute. Går ute ca 05-22, kallstall på natten
Igår regnade det till o från hela dagen o var lite svalare, men T som vanligtvis är känslig för regn klarade sig fint utan täcke. Något positivt med sommaren iaf
Vi har sol och varmt, 17 grader redan när jag åkte till stallet strax efter 6. Ska bli runt 25+ idag sägs det.
Min valack (16 år) går ute 6.30-21 ca utan täcke. Dock "huvudtäcke" dvs. nu är flughuvan det enda som står på täckningsschemat.
Alla pållar gick för övrigt ut utan täcke idag (utom den med flugtäcke), vilket var första gången (som jag hade utsläpp) i år. På tiden
*kl*
Nu är äntligen våren i Sundsvall! Vet inte exakt hur varmt det varit är men runt +15. Ponny är numera naken både inne och ute. Får dock på sig ett regntäcke vid regn eftersom jag oftast ride mitt på dagen och inte vill sadla en blöt häst.
kl
Nu de senaste dagarna har vi haft runt +15-20 om dagarna, sol och på sin höjd lite duggregn eller blåst. Hästen går normalt naken men får fortfarande ett ofodrat regntäcke på sig om det är risk för regn + om hon går ut efter träning.
kl
Vi har sommar! Tempen har legat mellan 25-27grader på dagen med sol och lätt vind. På natten har det varit runt 18grader och min har varit naken både inne och ute.
Hästnyheter När jag tittat på dressyr på TV och sett hästar som sett rejält obekväma ut med gapande mun, piskande svans och öronen tätt bakåtstrukna...
Kläder & Bli fin Jag "råkade" köpa lite splittar på facebook också.. Det var väldigt smidigt faktiskt. Säljaren var jättegullig och hon hade packat sjukt...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.