Vad händer?????

Sv: Vad händer?????

Det är en blandras, vilket jag tror påverkar.
De följer sällan samma riktlinjer som renrasuppfödare.
De har ju inte heller ett rykte att vara rädda om.
Alternativt kommer valpköpare och uppfödare inte överens,
vilket gör att de hellre säljer själva.

Alltså, jag fattar inte hur folk tänker...

Köper en hund och efter en vecka kommer de på att de inte har tid med den längre :confused:

Tycker så synd om hundarna som blir flyttade kors o tvärs :(

Ja, där har vi en av baksidorna med blandrasavel. Är ju tyvärr oftast de hundarna som får vandra bland olika hem.

Ja nu om nån vill protestera ;) Jag menar att en renrasig brukar sällan bli en "vandrare", även om de också kan placeras om. Men sällan det sker efter en vecka för man inser man inte har tid. Och skulle det hända så tar en renrasuppfödare tillbaka valpen.

Eller så är orsaken en annan, men kanske inget de vill skriva ut?

Bättre inse misstaget än behålla en hund man inte har tid med.
Även om man önskade att folk tänkte efter före.

Jo så kan det ju vara.. allt kan hända sjukdomar mm. Men första reaktionen är ju :eek: eftersom man inte kan förstå hur förhållanden kan ändras så radikalt på 1 vecka. :crazy:

Det kom väl som en överaskning att valpar pinkar ch skiter, tugagr på saker och inte kan vara ensamma...

Min hund, som är en oreggad schäfer (eller blandras som det då heter!), har haft en liknade uppväxt. Han blev köpt från uppfödaren av en kille som skulle ha hund, en månad senare ringer killen till uppfödaren och är hysterisk för hunden kissar och bajsar ju inne hela tiden!! Så kunde han minsann inte ha det och han ville lämna tillbaks hunden omgående. Helt ok för uppfödaren MEN han fick inte sina pengar tillbaks.. Vilket jag tycker är helt ok för att lämna tillbaks en hundvalp för att den kissar och bajsar inne är ju ungafär som att lämna tillbaks en bil till bilfirman för att den inte startar om det inte finns någon bensin i den...
Så min hund kom till en annan familj, bekanta till uppfödaren. som hade honom i några månader innan deras ena barn blev så allergisk mot hunden så att det inte funkade längre. Då kom vi in i bilden och åkte och hämtade hunden! Annars hade dom avlivat honom då dom inte ville att han skulle behöva flytta runt i hela sitt liv. Men härifrån flyttar han banne mig inte! :love:

Näe.. Jag började ju gråta! Hur i h***ete kan man gör så? Vad ska hända me valpen nu då? :eek:

Ledsamt sånt där...
Kanske de köpte den billigt och tanken var att tjäna pengar på den...:crazy:
Tragiskt, och det drabbar ingen annan än hunden.. usch.

Tur att dom inte bor nära mig tänkte jag.. Så sugen på att åka och hämta den stackaren. Och vad ser jag då? Jo att dom bor typ 5 minuter bilväg här ifrån:eek: Attans också.. Nu blev jag ju bara ännu mer sugen!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 790
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix