Jag undrar om din sadel är för liten för dej?
tror inte det även om rumpan är lite för stor för tillfället Ser ut som du hamnar väldigt långt bak?
jag jobbar på sitsen och hamnar lite olika beroende på hur hon går Kan se ut som du kommer ner lite tungt i varje steg, och att det irriterar henne.
det mesta irriterar henne, ska lägga ut fler filmer där jag rider likadant men hon är lugn Hon springer undan
nä, hon rusar, kastar sig undan Men det är svårt att säga. Bara frågetecken igen.
Sen undrar jag varför du inte har martingal?
hon blir värre då
Även om det är "hon som drar" så blir effekten i hennes mun i alla fall väldigt ryckig, det kan man inte komma ifrån. Kanske skulle du hålla händerna mot mankammen
det brukar funka men då smiter hon iväg lättare åt sidorna, jag får hela tiden välja, stilla hand och en häst som går dit den vill eller kontoll på hästen med en irriterad mun, ibland händer det att det fungerar samtidigt, då är hon uuuunderbar att rida eller i halsremmen
sitter hon för fast så får hon bara panik (om du hade nån) för att få händerna mer still även när hon bråkar.
Att ens försöka sitta på en häst som håller på så är ju en plåga för båda.
Syrran red en häst som din påminner mcyekt om. Den var dels ouppfostrad, dåligt inriden och ganska springig med mycekt energi.
Hon stannade också och reste sej, såg väldigt lika ut faktiskt.
Den fick honlite ordning på, innan ägaren sålde den, till en ägare som jag inte vet hur det gick för. FÖrhoppningsvis bra.
Du har säkert provat allt hon gjorde då, så jag ska inte upprepa det.
Mest envist, lugnt framåt, extremt stilla hand, även med hjälp av martingalrem. Alltså inga "motryck" när hästen tjafsade.
Men först och främst är det ju jättebra att ni går igenom den, den ser ju hyperstressad ut, (springer undan, bajsar, ja hela intrycket)
hon ÄR superstressad men har blivit betydligt lugnare sen hon kom
Sen gillar jag inte skrikandet, även om hon går fram så ser hon ju inte precis lugnare ut av det. Din tränare skulle ha lugn malande röst, som söver ner hästen
Det är jag som skriker, inte tränaren. Jag vrålar hellre än att jag håller om henne och hade jag inte morrat på henne så hade alla bråk blivit mycket värre.