Vimsan
Trådstartare
Sv: Vad händer med hästen...
Tack, hon ÄR en trevlig häst när hon inte stökarmazarein skrev:låter jobbit men även fast utrustningen kanske passar utmärkt, så kanske hon inte tris med den, och kanske blir stressad pga det...? Red en häst som var väldigt lik det du berättat. På henne gjorde vi så till at börja med att vi hade mysiga uteritter utan krav på speciell form, utan bara ut att motionera, och även hon "flipplade" med bettet och reagera kraftigt genom att resa sig eller liknande om man tog i henne. Började att rida utan nosgrimma, vilket hjälpte lite. Men då gapade hon bara för att istället komma undan inverkan, så det blev bettöst och ibland repgrimma tillslut! (nu har hon även bomlös sadel, vilket bidragit till lugnare häst) så, hennes utrustning var också kollad flera ggr likt hästen, men ändå var det det bla det som var en stressorsak. Testat att rida barbacka? nä, jag kommer inte att sitta kvar speciellt länge Hur är hon vid löslongering? Det funkar men hon vill bestämma håll o tempo, jag får jobba mig blå för att få henne dit jag vill. "vanlig" longering? inga problem alls testat bettlöst? ja, det gick inte alls, varken hack, sidepull eller vanlig grimma beteende vid uteridning? Galen Hoppas verkligen att ni hittar varran tillslut, hon ser ut att vara en trevlig häst!!