Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åhå, det kände jag inte till, intressant.

Katthåret är som en långhårig katts..? :confused::o:rofl:

Spinna kan jag inte 🙈 därför kollar jag lite runt efter folk som kan.
Då bör det gå iaf. Men jag skulle blandat i lite ull, kanske ryaull.

Men då har du en anledning till att lära dig spinna nu! 😁
Inte så svårt att lära sig och en slända kan du tillverka själv. Men ja.. Så är jag en hantverkare som vill kunna allt med hantverk.
 
Vad tror du jag blev :angel:
Men att få visa känslor med farmor var ett icke-problem, så vi redde ut det. Den enda i min släkt som det var ok med (att få visa känslor och att reda ut saker, därav hennes storhet :heart). Det har tagit mig ett helt liv att bli som farmor ;)

Det är en börda att växa upp med att varit tvungen att stänga in sina känslor när man är fylld av dom, jag var och är också väldigt känslig för andras sinnesstämningar iom detta tyvärr. Ordet tyvärr för att det är både på gott och på ont.

Den där känsligheten är som sagt tveeggad... jag har den också och även många i min familj. En del har kunnat hantera den och andra har tyvärr blivit missbrukare eller levt med långvarig psykisk ohälsa (min mor bla i det senare fallet :().

Någonstans är jag ändå glad över den där känsligheten även om den kostat väldigt mycket också.
 
Internet har lagt ner i byn. Jättekö till comhems kundtjänst. Försökte på chatten men den stänges efter en stund.
Hemsidan påstår att det inte finns driftstörningar
Jag hatar comhem. De vill inte ha kontakt med sina kunder.

Oh no, jag står före i Comhem-kön.... väntade nog mer än halvtimme och 50 samtal för att felanmäla i lördags. Sedan skulle åtgärderna skickas till "analysavdelningen". Visserligen kom jag fram på telefon, men inte har det lett till någon lösning ännu. (Det står inga driftstörningar hos mig också.)
 
Oj vad tiden går fort :nailbiting:
Har mest lust att vara kvar inne nu ute är det då trist väder (iofs bättre än kyla) men börjar bli mörkt och regnigt, duggar.

Har ni det ljust fortfarande eller är det mörkt redan?
 
Ok... spänningen tätnar... en PostMord-bil åkte halvvägs in till mig, stannade och backade sedan ut till vägen?! :confused:

Skulle jag få en leverans? Skulle grannen få en leverans? Någon i nästa socken? Spänningen är olidlig :nailbiting:

Edit: Bilen åkte nu förbi min infart... igen :rofl: :rofl: :rofl:

Edit 2: Det är garanterat inte mitt paket jag bråkar om, där är det Bring och DHL som tappat paketet sas... :meh:
 
Jag var nöjd lite för tidigt :cautious: Det var helt plötsligt en intagen som ville nöjdförklara sig och det medför givetvis lite arbete. Nu är dock det mesta klart och jag väntar med strafftiden till imorgon. (Det är dessutom en klurig strafftid så det är definitivt bäst om vi är två stycken som tittar på det.)
 
Ligger fortfarande i sängen men överväger att kliva upp. Fortfarande ont men har sovit bra inatt. Märkligt nu att värken nästan uteslutande sitter i ryggen.

ga till vardcentralen och lat dem ta prover sa du far se vad det ar ... Det later inte bra.

Jag kan slå det.. igår kom det faktura på...håll i dig nu... 84 öre! På riktigt. Ska ringa till bolaget nu och kolla hur de vill handhava det hela.

VEM skickar ut sadana fakturor?😳

Har ar det morgon och i dag ar det Jury Duty igen. Jag sitter fortfarande med kaffet och "vaknar", da jag borjar senare pa Jury Duty an att kora skolbuss. Det ar en ovanligt seg dag idag. :cautious:
 
En gammal vän jag inte träffat på typ 12 år hörde av sig idag och ville ses imorgon. Han bor i norra Norrland och jag hängde mycket där i gymnasiet och vi var som syskon. Men tappade kontakten till slut.
Men idag hörde han av sig och sa att han skulle vara i min stad imorgon och ville ses för en fika.
Roligt att träffa honom igen, men så otroligt mycket har hänt under tiden så kommer kännas märkligt..
 
Tack @Scata ! :bow: Nu funderar jag på vad för fina armband jag kan göra om min katts päls blir garn :love:🤔 Det finns så många alternativ och min hjärna är lite tom :nailbiting:
Gärna något med läder tror jag :d

Får googla på olika armband!
 
En av de nya honorna
20191113_145427.webp
 
Känner mig bedrövad. Är det fler än jag som får reklam i flödet från WWF där det är en stackars noshörning på bilden? Blir så ledsen varje gång jag ser den, vilket inte gör det lika roligt att scrolla runt här längre 😔
 
Seg i kolan nu
Men strax hemma
Långa dagar blir det.
Men efter nästa vecka kan jag börja utnyttja förtroendetiden igen
 
Var till neurologen, vilket var enbart slöseri med tid. Sedan skickade jag iväg en intresseanmälan för jobb på ett ställe där jag är intresserad av att komma in om någon öppning finns och där jag först hade pratat med chefen om det hela, samt sökte ett helt annat och utannonserat jobb. Nu slöa en stund och sen duscha och slöa ännu mer :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
875
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
848
Senast: Halcyon
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
293
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
801
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp