Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu sökte jag upp en sida där någon skrev att de skulle prova göra garn av hundpäls och frågade om kattpäls.. :D


Men åh vad fint :love: och det lät spännande med vantar! Men det känns som att det behövs mycket päls för att sticka något, därför tänkte jag mig ett armband (som ser ut som de man gör med tagel) 🤔
Tillägg: Min katts päls är nog inget problem, den liknar kardad ull när jag har borstat henne :grin:


Hon har inte möjligen någon sida eller så? :angel:

Nä och det var länge sedan hon höll på :D Det kom en sådan där människovalp för några år sedan som tar mycket tid :laugh:
 
De har ett underbart barn... men hen är väldigt kreativ och lägger konstant ut en ljudmatta, det är aldrig tyst :crazy: Inte skrik eller så men hen låter. Jag misstänker att någon lärare i framtiden kommer att säga: "Nu får du vara tyst ett tag NN, de andra barnen måste få säga något också" :rofl:

Nu beskriver du min kära avkomma :cautious: Jag är själv vass på att prata men hon är snäppet extra. Ibland får jag säga till henne att hon får vara tyst eftersom min hjärna inte kan processa fler ord :rofl:
 
Sitter och fryser så jag funderar på att ta en dusch bara för att tina upp. Är så glad över att vi har en mer "hands on"-kurs nu istället för en "sitta och knacka dator"-kurs. Dags att plocka fram antik-detektiven i mig och grotta ned mig i obstetrik och gynekologi-instrumentens historia!
 
Nu beskriver du min kära avkomma :cautious: Jag är själv vass på att prata men hon är snäppet extra. Ibland får jag säga till henne att hon får vara tyst eftersom min hjärna inte kan processa fler ord :rofl:

:rofl:

Jag tar hellre en ljudmatta än meningslösa vrål... men visst, när man varit i närheten av hen ett tag känns det som om hjärnan smält litegrann :laugh: Men det är en go' unge och väldigt omtänksam mot sina kusiner :love:
 
Nu sökte jag upp en sida där någon skrev att de skulle prova göra garn av hundpäls och frågade om kattpäls.. :D


Men åh vad fint :love: och det lät spännande med vantar! Men det känns som att det behövs mycket päls för att sticka något, därför tänkte jag mig ett armband (som ser ut som de man gör med tagel) 🤔
Tillägg: Min katts päls är nog inget problem, den liknar kardad ull när jag har borstat henne :grin:


Hon har inte möjligen någon sida eller så? :angel:
Skillnaden mot ull är att katthår inte har små hullingar i stråna som ull har, de kommer alltså inte kunna haka ihop sig lika bra med varandra som ull.
Men hur långt är katthåret?
Jag har spunnit garn från vinterpäls på svettis också, och det gick, men inte så funktionellt. Jag hade det till en skulptur så spelade inte någon roll då.

Men testa spinna, skulle rekommendera slända framför spinnrock till sån päls.
 
Skillnaden mot ull är att katthår inte har små hullingar i stråna som ull har, de kommer alltså inte kunna haka ihop sig lika bra med varandra som ull.
Men hur långt är katthåret?
Jag har spunnit garn från vinterpäls på svettis också, och det gick, men inte så funktionellt. Jag hade det till en skulptur så spelade inte någon roll då.

Men testa spinna, skulle rekommendera slända framför spinnrock till sån päls.
Åhå, det kände jag inte till, intressant.

Katthåret är som en långhårig katts..? :confused::o:rofl:

Spinna kan jag inte 🙈 därför kollar jag lite runt efter folk som kan.
 
Apropå det, jag är så sugen på att samla ihop min katts ull (ja, den är i princip som ull :grin:) och lämna någonstans så att man kan få ett armband eller något av det. Men har bara hört om att man gjort det med hästtagel 🤔
Tror som @parellikusken att spinna det är bättre.
Jag har fått ullen från mina tidigare Tervar spunnet till garn och kära svägerskan har använt en del av det i en jättefin islandströja som jag har :love:
Jag själv väntar fortfarande på att inspirationen att börja sticka ska infinna sig... ;)
Jag kan PMa till dig en som tar åt sig ull och spinner om du vill.
 
Jag är som mest effektiv när jag är hemma alldeles själv. Jag har sålt ett par skydd för 1000kr, blommor för 320 kr och lagt upp två kursböcker online. Och städat hönshuset. Och pluggat lite. Jag förstår inte hur jag även har hunnit med att chilla så mycket i soffan :D vi får se om jag hinner/orkar åka in till gymmet också.
 
Jag var ett känsligt barn och skulle säkert ha blivit skitförbannad och skitledsen :o:angel::rofl:
Vad tror du jag blev :angel:
Men att få visa känslor med farmor var ett icke-problem, så vi redde ut det. Den enda i min släkt som det var ok med (att få visa känslor och att reda ut saker, därav hennes storhet :heart). Det har tagit mig ett helt liv att bli som farmor ;)

Det är en börda att växa upp med att varit tvungen att stänga in sina känslor när man är fylld av dom, jag var och är också väldigt känslig för andras sinnesstämningar iom detta tyvärr. Ordet tyvärr för att det är både på gott och på ont.
 
Tror som @parellikusken att spinna det är bättre.
Jag har fått ullen från mina tidigare Tervar spunnet till garn och kära svägerskan har använt en del av det i en jättefin islandströja som jag har :love:
Jag själv väntar fortfarande på att inspirationen att börja sticka ska infinna sig... ;)
Jag kan PMa till dig en som tar åt sig ull och spinner om du vill.
Jaaa tack! :love:
 
Sitter och fryser så jag funderar på att ta en dusch bara för att tina upp. Är så glad över att vi har en mer "hands on"-kurs nu istället för en "sitta och knacka dator"-kurs. Dags att plocka fram antik-detektiven i mig och grotta ned mig i obstetrik och gynekologi-instrumentens historia!
Jag tog en riktigt varm dusch igår kväll och fasen vad skönt det var! Så det tycker jag att du ska göra :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
875
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
848
Senast: Halcyon
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
293
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
801
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp