A
anonymen_02
jag har ett problem.. jag har hästarna hos en kompis, det är jätte bra där förutom det att hon vill att de ska in tidigare än vad jag vill..eller rättare sagt så är det min häst som inte mår bra av det ..en dag när det var skitväder(regnade och blåste, och hade gjort det hela dan) så släppte hon in dem vid 7, jag sa att jag kunde komma senare och iallafall släppa in mina 2 lite senare.. men hon sa att de stod och gnäggade och ville in..( tror att det berodde på att de var hungriga då de inte fått ngt hösilage sedan morron/förmiddan)...
iallafall så släppte hon in dem, men när jag kom vid 8 och skulle mocka så öppnade jag boxdörren till min häst, brukar alltid ha den öppen när jag är i stallet..
när jag gick för att hämta grep mm så sprang han ut i hagen och ställde sig där. ( det var fortfarande riktigt ruskväder och han hade inget täcke på sig då det blir varmare i stallet och han då svettas, kan tilläggas att det då bara var några dagar sedan han klipptes, hela han utom benen upp till knäna och huvet) han sprang inte ut bara en gång utan sprang ut en gång till, och försökte en tredje gång, fortfarande utan täcke.. jag stängde inte boxdörren för att jag trodde att han "avskräcktes" första ggn han sprang ut då det regnade och blåste så mkt..
snälla hjälp mig med tips på vad jag ska göra
blir verkligen tokig på det här och märker att han inte mår bra..
tacksam för svar och hjälp
iallafall så släppte hon in dem, men när jag kom vid 8 och skulle mocka så öppnade jag boxdörren till min häst, brukar alltid ha den öppen när jag är i stallet..
när jag gick för att hämta grep mm så sprang han ut i hagen och ställde sig där. ( det var fortfarande riktigt ruskväder och han hade inget täcke på sig då det blir varmare i stallet och han då svettas, kan tilläggas att det då bara var några dagar sedan han klipptes, hela han utom benen upp till knäna och huvet) han sprang inte ut bara en gång utan sprang ut en gång till, och försökte en tredje gång, fortfarande utan täcke.. jag stängde inte boxdörren för att jag trodde att han "avskräcktes" första ggn han sprang ut då det regnade och blåste så mkt..
snälla hjälp mig med tips på vad jag ska göra
blir verkligen tokig på det här och märker att han inte mår bra..
tacksam för svar och hjälp