Vad göra???

Annzi

Trådstartare
Jag var o köpte mig en ny sadel för en vecka sen och såg nu i veckan att en söm har gått upp en rätt bra bit på ena sidan!
Har lämnat tillbaka den till försäljaren och hon skulle titta på den idag o sen ringa mig! Vad skulle ni göra? Be om att få lite pengar tillbaka, hur mycket? Byta den helt? Tycker ändå att en sån lite dyrare sadel ändå ska hålla mer än en vecka o 3 ridturer!!! :mad:

Sv: Vad göra???

ja hade det varit jag hade jag begärt att få byta sadel

Det är självklart att du ska få en ny sadel! Eller få den lagad kostnadsfritt. Finns det ingen garanti på sadeln? Det brukar väl vara ett års garanti.

malu

Om de inte kan laga den inom rimlig tid (du borde få låna en sadel under tiden) så ska du absolut ha en ny! Det är tråkigt att ha en ny lagad sadel :( du borde få lite kompensation för det, men det kan troligen bli svårt.

Ska försöka se om jag kan få byta till en ny... hon har inte ringt än!
Får väl ringa själv sen annars... seg!!! Är inte världsbäst på o förhandla bara... ger mig för lätt...! :(

Liknande trådar

Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 272
Senast: Tossa90
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
685
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 308
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 294
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka