Vad göra med valpen?

M

_malle__

Jag & min kille köpte en 9-veckors valp i november. Vi bestämde att vi skulle flytta med hans föräldrar till gbg, och jag flyttade med dem på en gång medan han blev kvar i hemstaden för att slutföra ett jobb. Jag tog med mig hunden eftersom jag är arbetslös.

Nu fick jag veta att han träffat en ny tjej hemma, och jag fick ta mitt pick och pack (inkl hunden) och flytta tillbaka igen eftersom jag bodde hos hans föräldrar i gbg medan jag väntade på honom.

Så nu undrar jag vad som är bäst för hunden? En omplacering? Eller ska vi turas om att ha honom, t.ex varannan vecka?

Varken han eller jag har tid att ha hunden på heltid.

Sv: Vad göra med valpen?

Jag tycker att det låter som att en omplacering skulle var det bästa för hunden..
Har själv vart med om samma sak, inget skoj.. :crazy:

För tillfället har vi bestämt att jag ska ha honom på helgerna och han i veckorna.

Han (killen/exet) vill absolut inte omplacera honom och vill isåfall ha honom själv, men jag tror inte han kommer att ha tid med honom.

Suck...det här är inte alls kul.

Det är det nog bara du som kan svara på.

Kan du ensam erbjuda din hund vad den behöver i sällskap, motion och aktivering?

Är exet ens intresserad av hunden? Om han är det hur skulle hundens vardag se ut när det är hos honom? Är det krångligt att hämta/lämna hunden varje vecka?

Annars är nog en omplacering inte fel, hunden mår inte dåligt av det om du hittar ett gott hem vill säga.

Vem står som ägare ? Och vem står på köpekontraktet ?

Detta är otroligt vanligt ( att man går skilda håll och måste omplacera )

Därför bör man innan man skaffar hunden gå igenom hur man skall hantera situationen om man går skilda vägar...

Nu är det ingen tid för moralkakor, men titta upp vem som ägaer hunden och agera ut efter det.

Står du som ägare och är säker på att hunden får det sämre hos ditt ex, placera om honom i sådanfall.

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 599
Senast: Dopy
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
6 072
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 608
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?