Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att maken ska komma hem. Beställde indiskt till middag och feltajmade rätt rejält så nu sitter jag här och hoppas på att maten inte ska bli för kall.

Funderar på vilken bil jag ska ta till jobbet.
Måste köra över ett berg för att komma dit och det ösregnar (har gjort i 4 dagar nu) så stor risk för ras och stora stenar på vägen även om risken att träffas är liten förstås.

1. Toyota camry, automat: bra däck, låg och tung som en stridsvagn men läcker in vatten och ingen fläkt för imma på rutorna.

2. Honda crv, manuell: hög med sämre däck men fyrhjulsdriven. Torr och med bra fläktar

Måste köra över ett berg för att komma dit och det ösregnar (har gjort i 4 dagar nu) så stor risk för ras och stora stenar på vägen även om risken att träffas är liten förstås.

1. Toyota camry, automat: bra däck, låg och tung som en stridsvagn men läcker in vatten och ingen fläkt för imma på rutorna.

2. Honda crv, manuell: hög med sämre däck men fyrhjulsdriven. Torr och med bra fläktar

Hade tagit CR-V:n. För de omständigheterna känns den bäst.

Men visst, allra helst hade jag tagit en King Cab :D

Köpte en blandad sallad med kycklingbröst på kina-haket. Fullt med koriander och det smakade diskmedel konstigt nog. Annars älskar jag koriander i bolognesesås? Mystiskt. Det gick att äta men nu förstår jag dem som inte klarar koriander i mat.

Min drömbil är en nissan navara :D

Jepp, får bli hondan!

De är vidriga... om de inte är sprillans nya. Jag har kört en drös King Cab/Navara i jobbet och King Cab-skrammel är verkligen ett begrepp :meh: En av mina borrare frågade om det var högt däckljud på mina nya däck och jag gapskrattade och sa att det skulle f-n inte höras över det vanliga oljudet :rofl:

Men de tar sig fram så länge det inte är skit bakom ratten :laugh: Personligen skulle jag inte gråta över en Amarok, borrarna har en sådan och den är riktigt trevlig. En Dodge Ram skulle kunna funka också... :angel: :D

Hämtade dottern på stationen. Hon säjer att hon har pratat med pappan om att hon ska få stanna hos mig även under lördagen. Jaha, är det något speciellt undrar jag? Hon träffar ju sina vänner på helgerna och då bor hon helst hos mig. Vi brukar ha varannan helg men byter ibland efter överenskommelse. Hon tittar på mig som om det är något väldigt konstigt.
"Men mamma, du fyller ju år på lördag"? Hon blev lite osäker på om hon hade tagit fel på datum. Till mitt försvar får jag väl säja att jag inte brukar fira min födelsedag så väldigt.

Hon har letat rätt på en LCHF resturang dit vi ska gå och hon bjuder. Förut åt vi alltid sushi men nu provar jag LCH

De är vidriga... om de inte är sprillans nya. Jag har kört en drös King Cab/Navara i jobbet och King Cab-skrammel är verkligen ett begrepp :meh: En av mina borrare frågade om det var högt däckljud på mina nya däck och jag gapskrattade och sa att det skulle f-n inte höras över det vanliga oljudet :rofl:

Men de tar sig fram så länge det inte är skit bakom ratten :laugh: Personligen skulle jag inte gråta över en Amarok, borrarna har en sådan och den är riktigt trevlig. En Dodge Ram skulle kunna funka också... :angel: :D
Jag har kört en Lada Niva i lervälling i skogen för många år sedan. Det var inget problem. Komfortmässigt är de inget att hurra för men de tar sig fram överallt.

Absolut Hondan! Det där med imman låter INTE bra :eek:!

Sitter och torkar efter att ha duschat. Innan duschen så tränade jag lite, gjorde benövningarna jag fått från fysioterapeuten och la till en del egna övningar för överkroppen. Otroligt jobbigt, men ÅH vad jag älskar känslan av att ha styrketränat. Min kropp mår så otroligt bra av det!

Precis smällt i mig tre mackor, kollat senaste avsnittet av Shameless. Samlar nu ork att göra mig i ordning inför natten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka