Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, tacksamheten när man kommer till jobbet och slår på telefonen, som ringer konstant för att det snöar... och en kollega kommer förbi, tittar in i rummet, försvinner en liten stund och sedan kommer tillbaka med en stor kopp kaffe :love:

Vi ska nog överleva denna dagen också!

Jag hatar snö. Skottat mig in i stallet, pulsat ut i hagarna och halkat omkull på en snötäckt jävla isfläck och för andra gången på två dagar landat på samma ställe på samma smalben.. Blåmärket från första smällen har just börjat komma upp ordentligt :meh: Och broddarna lossnar från skorna i snön :banghead:

Får jag åka hem och lägga mig igen?

Snön är vacker men är så trött på alla dessa som kör för fort trots att det är så halt.
Blev nästan påkörd häromdagen när en mötande bil körde för fort och fick sladd och kom över på min sida...:crazy:
Hade jag varit en meter längre fram så hade vi smällt....
Är fortfarande lite chockad...:meh::crazy:

Kommit ca 2dm snö igår natt och igår. Maken plogade med traktorn och jag skottade där inte han kom åt. Idag när vi gick upp var det -16 grader. Härliga vinter :p

Åh, tacksamheten när man kommer till jobbet och slår på telefonen, som ringer konstant för att det snöar... och en kollega kommer förbi, tittar in i rummet, försvinner en liten stund och sedan kommer tillbaka med en stor kopp kaffe :love:

Vi ska nog överleva denna dagen också!
sådanna kollegor är guld värda!

Har gjort pasta med sås av stekt bacon, gul lök, vitlök, grädde och äter just nu detta.
Ute snöar det och har gjort hela morgonen

Då var jag klar för dagen! Väntar på att klockan ska bli ett så vi kan åka på utbildning. Vill bara hem och lägga mig i sängen :arghh:

Är väl ca 12 h sen mitt senaste inlägg... regnar fortf...

Ska fodra hästarna i morrn 6.30 tillsammans med 2 nya kollegor som anlänt idag. Hoppas de är vettiga. Jag har en plan att ta med dom.ut på ridtur imorgon om det inte regnar för mycket. Tror inga kunder vill rida i det här vädret... men bra om jag kan lära de nya om ridvägar och do's and don'ts

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka