Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
De är vidriga... om de inte är sprillans nya. Jag har kört en drös King Cab/Navara i jobbet och King Cab-skrammel är verkligen ett begrepp :meh: En av mina borrare frågade om det var högt däckljud på mina nya däck och jag gapskrattade och sa att det skulle f-n inte höras över det vanliga oljudet :rofl:

Men de tar sig fram så länge det inte är skit bakom ratten :laugh: Personligen skulle jag inte gråta över en Amarok, borrarna har en sådan och den är riktigt trevlig. En Dodge Ram skulle kunna funka också... :angel: :D

Haha min chef har en Amarok samt en äldre Navara som jag kört mycket!
Jag är praktiskt lagd så jag ser inte hur jag behöver en så stor bil som Amaroken, även om den är riktigt nice och flådig :love:

Nissan X-trail är vanlig här i Aus men det verkar vara riktigt mycket "måndagsexemplar".
Nissan Navara är också vanlig och de går och går och går

De är vidriga... om de inte är sprillans nya. Jag har kört en drös King Cab/Navara i jobbet och King Cab-skrammel är verkligen ett begrepp :meh: En av mina borrare frågade om det var högt däckljud på mina nya däck och jag gapskrattade och sa att det skulle f-n inte höras över det vanliga oljudet :rofl:

Men de tar sig fram så länge det inte är skit bakom ratten :laugh: Personligen skulle jag inte gråta över en Amarok, borrarna har en sådan och den är riktigt trevlig. En Dodge Ram skulle kunna funka också... :angel: :D
Våran Amarok är värsta måndagexemplaret :meh: oavsett hur bra den är de där korta stunderna som allt funkar så skulle jag inte rekommendera den till någon... lägg därtill usel kundservice på VW. Mannen har haft den i två år, köpte den ny - i år har vi inte lagt på vinterdäcken, för ingen av oss vill riskera att bli sittande långt ute i skogen och vänta på bärgare. Sist jag körde den så fick jag vänta 3 tim på bärgare, ståendes på en skogsbilväg, när den sedan var fixad av verkstaden så lös det nya lampor och torkarbladen funkade inte... :banghead: Sa jag att den ska säljas?! :angel::nailbiting:

Nu ar det dags att sluta stressa tror jag. I gar stressade jag nastan livet av mig for att hinna spara med mina hundar mellan clienterna och sedan kom barnbarnet pa besok.:heart Vi var ute pa aventyr och halsade pa en kompis och hennes alpackas, sedan rusade vi in i narmaste affar for att handla nagot atbart pa hemvagen nar nar sonen och barnets mor kom for att hamta. Nar jag kom hem upptackte jag att jag lastat ur barnet ur varuvagnen men glomt varorna (3 grejor) :o Jag lamnar barnet med Farfar och kastar mig ivag tillbaka till affaren dar jag konstaterar att de hunnit hamta in varuvagnarna pa den stund jag varit hemma och gar in till "Customer Service" disken.
Nej, ingen har kommit in med varorna och hon bakom disken tror inte sina oron att nagon skulle vara sa frack att de tar det med sig fran parkeringen ... Hon ar mycket upprord vid blotta tanken och ger mig nya varor kostnadsfritt. Jag tackar, tar pasen och skyndar hem for att fixa maten och ta emot son och sonhustru.
I morse nar jag ska aka ut upptacker jag att jag inte har min planbok i handvaskan ... och minns precis hur jag hade den med mig in i affaren i gar och lamnade den pa disken nar jag tog pasen och gick.
Sa nu blev dagen nastan lika stressig da jag fick gora en extra trip for att hamta upp planboken :angel:
Jag havdar att det ar stress ... och inte har nagont ting alls med alder att gora. :cautious:

Våran Amarok är värsta måndagexemplaret :meh: oavsett hur bra den är de där korta stunderna som allt funkar så skulle jag inte rekommendera den till någon... lägg därtill usel kundservice på VW. Mannen har haft den i två år, köpte den ny - i år har vi inte lagt på vinterdäcken, för ingen av oss vill riskera att bli sittande långt ute i skogen och vänta på bärgare. Sist jag körde den så fick jag vänta 3 tim på bärgare, ståendes på en skogsbilväg, när den sedan var fixad av verkstaden så lös det nya lampor och torkarbladen funkade inte... :banghead: Sa jag att den ska säljas?! :angel::nailbiting:

Nej, jag tänker inte be chefen köpa den av er ;) :rofl:

Men vad surt alltså, borrbolaget som jobbar åt mig har flera Amarok och de är jättenöjda. Min hetlevrade försteborrare som är här nu hade eldat upp sin om den inte funkade bra :angel: men han är verkligen nöjd.

Haha min chef har en Amarok samt en äldre Navara som jag kört mycket!
Jag är praktiskt lagd så jag ser inte hur jag behöver en så stor bil som Amaroken, även om den är riktigt nice och flådig :love:

Nissan X-trail är vanlig här i Aus men det verkar vara riktigt mycket "måndagsexemplar".
Nissan Navara är också vanlig och de går och går och går

Privat hade jag aldrig haft en sådan bil, det är ju jobbilen. V40:n är ju nästan stor, det är ju bara jag och katten... men jag vill inte ha någon lätt bil även privat med tanke på vilka vägar jag kör.

X-trail har jag aldrig känt mig lockad av, skulle jag ha den typen av bil blir det något annat märke.

Har löst vattenproblemet (eller rättare sagt elproblemet) lite provisoriskt genom att dra en förlängningssladd.... :up: Inte idealiskt - maken är bland annat rädd för att få in möss från "vattenrummet" - men vi har vatten :) !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tjockistråden 4
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka