Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du inte restiden i din arbetstid? Dvs så du kan börja senare dagen efter. Eller göra kortare dag?Jag kom hem från Stockholm igår kväll, runt 10 eller så. Dessa jobbresor brukar göra mig trött och ur gängorna. Det är enklare om jag har en helg att vila på efter en sådan resa.
Jag har väntat på att det ska regna ,har saker jag behöver göra.Det regnar idag så jag runt inne. Jag har även en massa blåbär som måste rensas och ett skåp som ska målas/piffas - om jag orkar ta tag i det.... Har aldrig riktigt förstått de som säger - när vädret är dåligt under semestern - att de ju lika gärna hade kunnat jobba.... Visst, jag hade inte sagt nej till lite mindre spöregn (hade varit rätt skönt att komma ut på promenad med hunden), men visst finns det saker att pyssla med ändå?
Om det är "vårt" regn som är på väg lär det snart göra lite mer än ploppa ner lite försiktigt....tro mig.....Jag har väntat på att det ska regna ,har saker jag behöver göra.
Och just nu ploppar det ner lite försiktigt![]()
Det hade jag också hoppats,men icke sa nicke,så det blir till att köra 4mil till butiken![]()
Nej, jag har inte restiden i min arbetstid. Jag har aldrig ens tänkt tanken. Jag jobbar ju hemma för det mesta och slipper då att dagligen resa till och från jobbet. I stället kommer all restid i en stor klump vid de tillfällen jag åker till huvudkontoret. Det är nästan 3 timmar enkel väg och jag åker sällan de där timmarna två dagar på rad. Det är inte överjävligt långa resor men jag känner av det i alla fall (trots att jag föll som en fura i sängen igår kväll). På något vis tar resorna energi och det är inte första gången jag känner mig "off" efteråt. Ofta tar det ett dygn innan jag är normal igen.Har du inte restiden i din arbetstid? Dvs så du kan börja senare dagen efter. Eller göra kortare dag?
Hoppas att ditt regn tar vägen förbi mig. Vi skulle verkligen behöva det!Om det är "vårt" regn som är på väg lär det snart göra lite mer än ploppa ner lite försiktigt....tro mig.....Här har det ösregnat mer eller mindre sedan kl 11.
Fast de där resorna är väl inte att jämställa med dagliga arbetsresor?Nej, jag har inte restiden i min arbetstid. Jag har aldrig ens tänkt tanken. Jag jobbar ju hemma för det mesta och slipper då att dagligen resa till och från jobbet. I stället kommer all restid i en stor klump vid de tillfällen jag åker till huvudkontoret. Det är nästan 3 timmar enkel väg och jag åker sällan de där timmarna två dagar på rad. Det är inte överjävligt långa resor men jag känner av det i alla fall (trots att jag föll som en fura i sängen igår kväll). På något vis tar resorna energi och det är inte första gången jag känner mig "off" efteråt. Ofta tar det ett dygn innan jag är normal igen.
Jag har aldrig tänkt på det viset. Var går gränsen för längden på "dagliga resor". Jag skulle ju t.ex. inte palla att ha arbetsresor på en timme (eller mer) dagligen (enkel väg), men uppenbarligen är det folk som klarar av det.Fast de där resorna är väl inte att jämställa med dagliga arbetsresor?
Du är stationerad på din hemort. Utan arbetsresor. Precis som den som jobbar tre minuters promenad från hemmet typ.
Om du reser från din stationeringsort till huvudkontor/huvudort så bör resan vara inräknad i arbetstiden. Dvs du börjar arbeta när du sätter dig i bilen. När du reser hem slutar din arbetsdag när du kliver ur bilen på din stationeringsort (=hemma)
Vissa måste lämna sitt handbagage och lasta in det som incheckat pga att så många har för stora handbagage och det är fullt plan. Väntar att se hysterin utbryta.