Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är deppig, lat och rastlös. Utanför vräker regnet ner så någon ridtur lär det inte bli.
Funderar på om jag ska färga håret..

Det regnar idag så jag dricker vin, kokar blåbärsmarmelad, släktforskar, lagar mat och allmänt myser runt inne. Jag har även en massa blåbär som måste rensas och ett skåp som ska målas/piffas - om jag orkar ta tag i det.... Har aldrig riktigt förstått de som säger - när vädret är dåligt under semestern - att de ju lika gärna hade kunnat jobba.... Visst, jag hade inte sagt nej till lite mindre spöregn (hade varit rätt skönt att komma ut på promenad med hunden), men visst finns det saker att pyssla med ändå :) ?

Känner mig lite stressad över allt som måste göras. Massor med kontorsjobb kvar, 3 hästar att träna och en del privat att fixa med. Gaaah!
Behövde en paus. Nu är den slut och bye for now buke..

Det regnar idag så jag runt inne. Jag har även en massa blåbär som måste rensas och ett skåp som ska målas/piffas - om jag orkar ta tag i det.... Har aldrig riktigt förstått de som säger - när vädret är dåligt under semestern - att de ju lika gärna hade kunnat jobba.... Visst, jag hade inte sagt nej till lite mindre spöregn (hade varit rätt skönt att komma ut på promenad med hunden), men visst finns det saker att pyssla med ändå :) ?
Jag har väntat på att det ska regna ,har saker jag behöver göra.
Och just nu ploppar det ner lite försiktigt :banana:

Har du inte restiden i din arbetstid? Dvs så du kan börja senare dagen efter. Eller göra kortare dag?
Nej, jag har inte restiden i min arbetstid. Jag har aldrig ens tänkt tanken. Jag jobbar ju hemma för det mesta och slipper då att dagligen resa till och från jobbet. I stället kommer all restid i en stor klump vid de tillfällen jag åker till huvudkontoret. Det är nästan 3 timmar enkel väg och jag åker sällan de där timmarna två dagar på rad. Det är inte överjävligt långa resor men jag känner av det i alla fall (trots att jag föll som en fura i sängen igår kväll). På något vis tar resorna energi och det är inte första gången jag känner mig "off" efteråt. Ofta tar det ett dygn innan jag är normal igen.

Nej, jag har inte restiden i min arbetstid. Jag har aldrig ens tänkt tanken. Jag jobbar ju hemma för det mesta och slipper då att dagligen resa till och från jobbet. I stället kommer all restid i en stor klump vid de tillfällen jag åker till huvudkontoret. Det är nästan 3 timmar enkel väg och jag åker sällan de där timmarna två dagar på rad. Det är inte överjävligt långa resor men jag känner av det i alla fall (trots att jag föll som en fura i sängen igår kväll). På något vis tar resorna energi och det är inte första gången jag känner mig "off" efteråt. Ofta tar det ett dygn innan jag är normal igen.
Fast de där resorna är väl inte att jämställa med dagliga arbetsresor?

Du är stationerad på din hemort. Utan arbetsresor. Precis som den som jobbar tre minuters promenad från hemmet typ.
Om du reser från din stationeringsort till huvudkontor/huvudort så bör resan vara inräknad i arbetstiden. Dvs du börjar arbeta när du sätter dig i bilen. När du reser hem slutar din arbetsdag när du kliver ur bilen på din stationeringsort (=hemma)

Det var kvavt ute när jag var på vift på byn. Börjar mulna på också, får se om det kommer regn och åska idag också.. Är helt slut, så jag skippar träning idag. Får försöka klämma in det imorgon kväll istället.

Fast de där resorna är väl inte att jämställa med dagliga arbetsresor?

Du är stationerad på din hemort. Utan arbetsresor. Precis som den som jobbar tre minuters promenad från hemmet typ.
Om du reser från din stationeringsort till huvudkontor/huvudort så bör resan vara inräknad i arbetstiden. Dvs du börjar arbeta när du sätter dig i bilen. När du reser hem slutar din arbetsdag när du kliver ur bilen på din stationeringsort (=hemma)
Jag har aldrig tänkt på det viset. Var går gränsen för längden på "dagliga resor". Jag skulle ju t.ex. inte palla att ha arbetsresor på en timme (eller mer) dagligen (enkel väg), men uppenbarligen är det folk som klarar av det.

Nu tar det sig och ploppar lite fortare och eftersom att det vräker ner hos @åke så borde det betyda att regnet kommer söder ifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 328
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 021
Senast: starcraft
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka