Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sätt på kaffet först så är det färdigt när du kommer ur duschen !Nyss gått upp, matat djuren och hunden och katten har varit ute.
Väntar på att de i familjen som fortfarande sover ska vakna och funderar på om jag ska duscha eller göra kaffe först.
Där sade du något, så får det bli.Sätt på kaffet först så är det färdigt när du kommer ur duschen !
Vad matar man kolibrier med?Mina colibis ar sura pa mig. Jag tog in och rengjorde deras "matare" och satte inte ut den igen forran ett par dagar senare. Nu kommer de och ater fran mataren, flyger fram till fonstret jag sitter bakom och "hanger i luften" medan de tittar pa mig och later. Jag tror att de varnar mig for att glomma den igen. Ever.
Sockervatten, tror jag. De suger ju annars nektar ur blommor.Vad matar man kolibrier med?
Vanliga småfåglarna här får ju hampa- och solrosfrön. Antar att de är på tok för stora för en kolibrie?
Vad matar man kolibrier med?
Vanliga småfåglarna här får ju hampa- och solrosfrön. Antar att de är på tok för stora för en kolibrie?
Sockervatten, tror jag. De suger ju annars nektar ur blommor.
Kan man ha kolibris som husdjur alltså?Yep, socker losning. En del vanligt strosocker och 3 delar vatten som kokas och far svalna ar det basta for dem. De ar inte direkt dyra i drift de sma liven. Sommartid forsvinner de fran mataren, det ar ett overflod av blommor har da, men nu nar det inte blommar sa mycket behover de overvintrande smattingarna lite hjalp.
Grannarna matade kolibrier när vi bodde i Kalifornien. Då och då såg man en .Kan man ha kolibris som husdjur alltså?
Trodde inte de fanns här överhuvudtaget, inte i sas fångenskap heller. Vill du visa bild på dem?
@hastflicka bor i USAKan man ha kolibris som husdjur alltså?
Trodde inte de fanns här överhuvudtaget, inte i sas fångenskap heller. Vill du visa bild på dem?
Aaaaah - kycklingen blev verkligen superdupergod ! Snart är pommesen också klar, så snart blir det MAT!Crock-pottens baksida..... Det luktar SÅ gott i huset i SÅ många timmar - jag vill äta NU..... !! Jag gör ett försök med en hel färsk kyckling idag. Fick ett infall och "kletade in" den med en hel påse taco-krydda. Får väl se hur experimentet faller ut. Om det smakar lika gott som det luktar så blir det GOTT ! Och så lite pommes och sås till - mums!
Så fin!Jag bodde tidigare pa ostkusten dar kolibris inte overvintrar utan flyger ner till sydamerika for den kallare sesongen ... Har pa vastkusten har vi dock en art som overvintrar (Anna's Hummingbirds) som aven finns i Canada aret runt langs Stilla Havs kusten.
Jag alskar att sitta har vid mitt skrivbord och se dem utanfor fonstret vis sin "matare"
Har ar det dock sallan "krig" runt mataren som pa ostkusten dar "ruby throated hummingbirds" standigt jagade varandra runt mataren. De ar riktigt territorial sma rackare. Det ger dock ratt kul bilder.
Visa bifogad fil 21626