Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, jag tar inget alls för givet. Däremot är det väl bra märkligt att ett brev inte är ett brev, oavsett storlek :confused:? Om man hämtar den ena sortens brev borde man väl även hämta säcken med de som är lite större?
Nu vet jag inte riktigt hur Postnord jobbar, men med tanke på vilka enorma mängder post de hanterar så gissar jag att de har olika sortering för stor post och liten post och att det kanske hämtas på olika sätt eller körs till olika ställen. Då blir det inte konstigt om de bara hanterar viss typ av post på helger och då prioriterar småposten (i de allra flesta fall så är det så att den viktiga posten är just mindre kuvert osv. Stora försändelser brukar vara mer "sådant som är roligt men inte livsviktigt").

Nu vet jag inte riktigt hur Postnord jobbar, men med tanke på vilka enorma mängder post de hanterar så gissar jag att de har olika sortering för stor post och liten post och att det kanske hämtas på olika sätt eller körs till olika ställen. Då blir det inte konstigt om de bara hanterar viss typ av post på helger och då prioriterar småposten (i de allra flesta fall så är det så att den viktiga posten är just mindre kuvert osv. Stora försändelser brukar vara mer "sådant som är roligt men inte livsviktigt").
Det är inget som nämns på Postnords hemsida i alla fall om man läser om brev, att det skulle göras någon skillnad på stora och små brev.

Funderade på att se Beasts from the southern wild på SVTPlay. Men googlade och läste en resumé på wikipedia. Sedan avstod jag :rofl: :rofl:

Städat och tvättat idag. Förstår inte vad min familj sysslat med den här veckan. Normalt tvättar jag 3-4 maskiner under helgen. Nu är jag på den sjätte och det är fortfarande inte slut. O_o

Idag på eftermiddagen hörde jag en röjsåg bakom uthuset så jag gick dit för att hälsa. Det var grannen nedanför som jag aldrig träffat innan. Trevligt att få ett ansikte. Och att det visade sig att han verkligen var genuint trevlig

vi småpratade lite och han undrade om jag inte var rädd att bo ensam. Jag blev helt ställd! DEN tanken har jag aldrig haft.
Det är ju inte precis så att jag bor ödsligt. Jag bor vid en skapligt trafikerad länsväg, med grannar inom synhåll.
Nu efteråt har jag funderat på vad jag skulle kunna vara rädd för...

Kul var också att han kommenterade att jag pysslat och gjort massor på stället. Jag tycker ju bara att jag underhåller och ser till att stället är i gott skick. Men den kommentaren har jag fått av fler. Kanske ser det mer ut än det är.

Detta med att gå och lägga sig tidigt verkar inte vara min grej. Har försökt att somna men nu gav jag upp. Och hungrig vart jag med då det blev så tidig middag. Men att gå ner för att hitta på nått ätbart och sen behöva borsta tänderna igen är så omständigt :meh:
Så nu försöker jag ignorera hungern, det får sådär :meh: :meh:
Tur jag inte behöver upp jättetidigt, 07:15 räcker men ändå. För mycket tankar i huvudet, kanske borde lära mig meditera. Huhm huhm

Määäh! Vi såg en lampa och lite tavelramar etc som vi blev kära i i en affär här. Men vi hann inte köpa då och ville mäta lite. Nu när i sett fram emot lampa, fixa tavlor/kort etc så var allt slut. Och jag hittar inte lampjäveln någon annan stans heller. Nu måste jag googla runt på lampjakt.
Hästen ryckte av sig en sko i v. Hovis har opererat armen. Men nu har jag fått tag i en som kommer på mån. Wihooo! Då kan vi träna igen.

Sa var vi hemma efter en dag med son, sonhustru och deras niece, eller brors barn ... min lilla Tiny :heart
Vi hade jatte trevligt! Nu sitter jag med ett glas vin efter middagen och funderar pa vad jag ska sticka nasta gang till Lillan. :cool: Jag far nog lov att "lana" henne en dag i veckan for att aka ut pa aventryr till en alpacka farm har i narheten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 360
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
714
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur