Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puh.
Hemma, i ett lite småkallt hus. Fick gå ner till pannrummet direkt för att tända en brasa.

Åkte hemifrån före sju imorse för att byta till sommardäck. När jag hämtat ut bilen upptäcker jag att de bjudit på en dunk spolarvätska. Finemang. :up:
Jobb hela dagen och sedan bilfärd till stora staden för möte. Nu är jag hemma. Kära huset har fått klara sig alldeles själv i nästan 15 timmar.

Tänker att jag ska fösöka ta lite sovmorgon och komma lite sent till jobbet imorgon. Har ändå inte elever förrän vid 12. Behöver faktiskt inte vara på plats vid halv åtta.

Puh.
Hemma, i ett lite småkallt hus. Fick gå ner till pannrummet direkt för att tända en brasa.

Åkte hemifrån före sju imorse för att byta till sommardäck. När jag hämtat ut bilen upptäcker jag att de bjudit på en dunk spolarvätska. Finemang. :up:
Jobb hela dagen och sedan bilfärd till stora staden för möte. Nu är jag hemma. Kära huset har fått klara sig alldeles själv i nästan 15 timmar.

Tänker att jag ska fösöka ta lite sovmorgon och komma lite sent till jobbet imorgon. Har ändå inte elever förrän vid 12. Behöver faktiskt inte vara på plats vid halv åtta.
Bytte du till sommardäck??

Sitter i soffan under en filt med en kopp te. Försöker dra ner på kaffet lite.. Får ju halsbränna så lätt nuförtiden :cautious:

Ska ta mig i kragen och pyssla klart nåt av alla projekt som ligger utspritt på soffbordet. Det är verkligen på tiden!

Puh.

Du har inte funderat på att investera i någon annan värmekälla också? Kanske en luftvärmepump? Så slipper du komma hem till ett utkylt hus när du har varit iväg en stund. Nu när det inte är så kallt än så använder jag min under dagen tills jag kommer hem och kan starta en brasa i kaminen i stället - smidigt.

Jätteskönt att ha också på sommaren om man vill köra AC :up: !

Du har inte funderat på att investera i någon annan värmekälla också? Kanske en luftvärmepump? Så slipper du komma hem till ett utkylt hus när du har varit iväg en stund. Nu när det inte är så kallt än så använder jag min under dagen tills jag kommer hem och kan starta en brasa i kaminen i stället - smidigt.

Jätteskönt att ha också på sommaren om man vill köra AC :up: !
Nej.
När jag inte längre orkar hålla på med veden blir det nog bergvärme istället.

Kylan är ite speciellt bitande. Det var 18 grader :)
Vill jag få upp värmen snabbt tänder jag i spispannan i köket. Det blir varmt på en gång.

Jag är lite kär i själva eldandet. ;)

Nej.
När jag inte längre orkar hålla på med veden blir det nog bergvärme istället.

Kylan är ite speciellt bitande. Det var 18 grader :)
Vill jag få upp värmen snabbt tänder jag i spispannan i köket. Det blir varmt på en gång.

Jag är lite kär i själva eldandet. ;)
Bergvärme är toppen - det har mina föräldrar. Vi hade luft-vatten-värmepump innan som vi var supernöjda med :) . Jag gillar också att elda - men bara om jag inte måste.... ;)

Aaaah! Var ni tvungna att börja prata om värme?
Vi flyttar ju på lördag, hur sjutton ska vi lösa det med huset och dess uppvärmning? Vi kan ju inte bara lämna det vind för våg.. Hur varmt behöver ett hus för att inte ta skada?
Jag kommer bo här ibland, min ponny bor kvar häruppe. Så jag kommer elda någob gång i veckan. Räcker det tro?

Aaaah! Var ni tvungna att börja prata om värme?
Vi flyttar ju på lördag, hur sjutton ska vi lösa det med huset och dess uppvärmning? Vi kan ju inte bara lämna det vind för våg.. Hur varmt behöver ett hus för att inte ta skada?
Jag kommer bo här ibland, min ponny bor kvar häruppe. Så jag kommer elda någob gång i veckan. Räcker det tro?
Det räcker väl med frostfritt? Annars får ni väl tömma alla vattenledningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 558
Senast: Tajger
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
714
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka