Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I gar tog jag ett blad ur @tanten 's skrivbok med lokala gronsaker. Jag tog fram min mandolin och skar upp en (stor) sotpotatis, en (stor) lok och ett par tomater i tunna skivor och la I olika lager i en form. Sedan stekte jag pa lite korvfars (innanmate i korv utan "fodralet":p) samt nagra hackade svampar som las ovanpa och slutade med en nave riven "mexican mix" ost (bara for att den kostar halften mot alla annan fardigriven ost). Salt, svart peppar och en kryddblandning fran Peru och anrattningen blev fantastiskt god. Tack for den @tanten ... det blir mer sadant i framtiden. :d

Jag skulle åka till brädgården idag men det hällregnar och jag är inte alls peppad på att stå i regnet och montera takräcke på bilen.

Det är även meningen att jag ska rida idag, men med den här regnmängden så har jag inte lust med det heller.

Sökt tre nya jobb. Alla i Skåneland den här gången. Får väl se om någon nappar. Om jag får jobb får jag väl flytta in hos brorsan i hans nya lilla etta :D

Har träffat både min KP och min BS idag.
Först blev jag hämtade ute vid jobbet av min KP, vi åkte och åt lunch. Sedan en sväng förbi hens stall.
Sedan kom BS hem till mig, stannade i 35 minuter... :mad:
Gick sedan till apoteket och hämtade min Apodos.
Plåstrat om min dåliga tå. Ska försöka få en sköterska att titta på den i morgon. Ska ändå till Vc efter jobbet då

Det blev en sväng till brädgården trots allt och sen åkte jag till stallet för att rida islänningen.

Tyvärr verkar han inte kry. Symptomen är jättediffusa. Det enda som är tydligt är att han är ovillig att gå och det är inte likt honom. Så jag red nog bara 200 meter.

Det blev en sväng till brädgården trots allt och sen åkte jag till stallet för att rida islänningen.

Tyvärr verkar han inte kry. Symptomen är jättediffusa. Det enda som är tydligt är att han är ovillig att gå och det är inte likt honom. Så jag red nog bara 200 meter.

Han tycker inte bara att det är hemskt onödigt att gå ut i regnet då?

Första dagen på hela sommaren som jag känner att det regnar för mycket för att vara trevligt med en ridtur, och så har jag passande nog lånat bort min häst :angel: Får se om han kom ut på tur eller om han fick vilodag i regnet :laugh:

Han tycker inte bara att det är hemskt onödigt att gå ut i regnet då?

Första dagen på hela sommaren som jag känner att det regnar för mycket för att vara trevligt med en ridtur, och så har jag passande nog lånat bort min häst :angel: Får se om han kom ut på tur eller om han fick vilodag i regnet :laugh:
Det regnade inte när jag skulle rida. Han var inte ens blöt längre av det tidigare regnet.

Fång, hade varit min första tanke!
Vi har tänkt tanken, men ingen av oss kan känna någon värme eller puls i hovarna. Han är ju fånghäst sedan tidigare.

Har beslutat att jag behöver fler Maria Lang deckare. Saknar några av de tidiga. Hittade en del av dem :)

Rejält regn med blixtar och åska. Väntar på sambon, som har jobbat sin första jobbvecka. Han har en soffa på släpvagnen, hoppas regnet slutat tills vi ska bära in den.

Vettefan vad som hände idag. På tal om gårdarens "ingen raggar på mig" uttalande.
Del 1. Ung muskulös man raggade rätt hårt och gav mig sitt nr.
Del 2. Äldre man på NKs servering blinkar frenetiskt åt mig och signalerar uppskattande.
Del 3. Vältränad sportig kvinna (ser ut som tävlingssimmerska) säger att jag har en bra aura, är vacker och frågar om jag vill ses på en dejt.

Joråååsååatteeeeemmm??? :rofl:

Vettefan vad som hände idag. På tal om gårdarens "ingen raggar på mig" uttalande.
Del 1. Ung muskulös man raggade rätt hårt och gav mig sitt nr.
Del 2. Äldre man på NKs servering blinkar frenetiskt åt mig och signalerar uppskattande.
Del 3. Vältränad sportig kvinna (ser ut som tävlingssimmerska) säger att jag har en bra aura, är vacker och frågar om jag vill ses på en dejt.

Joråååsååatteeeeemmm??? :rofl:

When it rains, it pours ...

Fick ledig morgon! Kl är 10.30 och om en halvtimme kommer nån och tittar på huset. Så väntar på det så jag kan laga brunch efteråt. Huset är städat, sambon och jag la 15 min igår kväll på det. Looks amazeballs!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 812
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 583
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka