Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var och handlade förut, gick några snubbar i 20-årsåldern precis bakom mig, när de passerade så fastnade en av ynglingarna med blicken på mig och sa "Åh vad vad söt" till sin kompis precis när de kommit förbi. Har nog inte hänt mig förr, men känns ändå fint att random slyngel kan tycka att man är söt när man är 30+! :D

Så gulligt! Själv blev jag kallad elegant av en italiensk taxichaffis idag, måste vara första gången någon säger det.

Onsdags-myser hemma med ett gäng vänner!

39082082_313052312791048_9034352295684341760_n.jpg
Ser gott ut :) ! Vad är det för något?

Läser hur folk i en lokal fb-grupp är upprörda eftersom de inte "fått röstkorten i tid". Det skrevs igår klockan 15, vilket var ungefär den tid vi var klara att ge oss ut och börja dela dagens post... De senaste tre dagarna har jag jobbat över totalt 6 timmar, just pga röstkorten, och vissa kollegor har haft det ännu värre.

Ibland önskar jag att folk kunde ha liiiite mer tålamod innan de började hojta om att brevbärare är slarviga, respektlösa och allmänt dumma.

Läser hur folk i en lokal fb-grupp är upprörda eftersom de inte "fått röstkorten i tid". Det skrevs igår klockan 15, vilket var ungefär den tid vi var klara att ge oss ut och börja dela dagens post... De senaste tre dagarna har jag jobbat över totalt 6 timmar, just pga röstkorten, och vissa kollegor har haft det ännu värre.

Ibland önskar jag att folk kunde ha liiiite mer tålamod innan de började hojta om att brevbärare är slarviga, respektlösa och allmänt dumma.
Alltså, om de får röstkorten i oktober kan jag hålla med om att de inte fått dem i tid :D

Jag fick väl egentligen mitt precis i tid :) . Det kom igår. Förtidsröstningen började också precis igår. Innan dess behöver man väl inte ha dem :confused:? Man ska ju inte göra något med sitt kort - bara ha det med sig när man röstar......

Jag blev kallad tant när jag var runt 20 :cautious:
Några ungar som spelade boll på cykelvägen när jag kom cyklandes. En av dem utbrast "akta på er, det kommer en tant på cykel!"

Tack för den liksom :cautious:
Jag blev kallad tant när jag var 20 av en person som förmodligen var äldre än mig, kan åtminstone inte varit så mycket yngre än mig
Personen hade en liten människa på 5-6 år med sig som skulle köpa glass och säger till minimänniskan "Ge tanten pengarna" :meh:
Kändes så där när man var 20 :cautious:
Om någon kallar mig tant idag brukar jag svara jag är ingen tant jag är en bitch :p

Jag blev kallad tant när jag var 20 av en person som förmodligen var äldre än mig, kan åtminstone inte varit så mycket yngre än mig
Personen hade en liten människa på 5-6 år med sig som skulle köpa glass och säger till minimänniskan "Ge tanten pengarna" :meh:
Kändes så där när man var 20 :cautious:
Om någon kallar mig tant idag brukar jag svara jag är ingen tant jag är en bitch :p

Samma för mig när jag jobbade på ICA (jag var väl 21 första sommaren jag var där) :rofl:

Har inte blivit kallad tant på länge. Beror förmodligen på min klädsel: Camo, Jägermeister och Sabaton-tshirts samt SOA-hoodie... :p :D

Edit: Fast jag äger civila finkläder också som jag tom har på mig ibland :laugh:

Sitter på veterinärkliniken med en drogad häst. Tänderna kollade och hältan kollad. Allt såg fint ut i munnen, men hon har förmodligen sträckt sig i ryggen och ska äta metacam i 10 dagar.
Hoppas det räcker så vi slipper röntga och greja.

Bättre idag. Har fått avlastning med att rådda höleveransen, maken kommer ta de för mig jobbigaste bitarna. Avsagt mig lite saker, egentligen roliga, som jag inte har ork med och som stressade. Nu känns det inte som livet håller på att ramla ner över mig längre utan det är hanterbart.
Egentligen inga stora saker jag gjort, men det gör stor skillnad för min stressnivå :)

Apropå tant så var tant och farbror något jag fick lära mig att säga som liten till äldre vuxna inom bekantskapskretsen (dvs för nära för att titulera men inte så familjärt nära att det duades). Tant Maja och Farbror Ingvar är kära minnen :)
Tant tar jag numer som en hedersbetygelse. Fler tanter år folket!

Apropå tant så var tant och farbror något jag fick lära mig att säga som liten till äldre vuxna inom bekantskapskretsen (dvs för nära för att titulera men inte så familjärt nära att det duades). Tant Maja och Farbror Ingvar är kära minnen :)
Tant tar jag numer som en hedersbetygelse. Fler tanter år folket!

Jag har inget emot begreppet tant... men att bli kallad det vid 20 kändes som lite väl tidigt ;) Jag hade definitivt inte erfarenhetstyngden vid den åldern som en tant har :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 812
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 578
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka