Men hur ofta sitter du på krogen och dricker vin? Det är väl ett sånt scenario @tornblomma menar.Mig är det aldrig någon som kollar på. Antagligen utstrålar jag surkärring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur ofta sitter du på krogen och dricker vin? Det är väl ett sånt scenario @tornblomma menar.Mig är det aldrig någon som kollar på. Antagligen utstrålar jag surkärring.
Var och handlade förut, gick några snubbar i 20-årsåldern precis bakom mig, när de passerade så fastnade en av ynglingarna med blicken på mig och sa "Åh vad vad söt" till sin kompis precis när de kommit förbi. Har nog inte hänt mig förr, men känns ändå fint att random slyngel kan tycka att man är söt när man är 30+!
Ser gott ut ! Vad är det för något?Onsdags-myser hemma med ett gäng vänner!
Elegant är bra ! Det har jag svårt för att tro att någon någonsin skulle kalla mig....Så gulligt! Själv blev jag kallad elegant av en italiensk taxichaffis idag, måste vara första gången någon säger det.
Alltså, om de får röstkorten i oktober kan jag hålla med om att de inte fått dem i tidLäser hur folk i en lokal fb-grupp är upprörda eftersom de inte "fått röstkorten i tid". Det skrevs igår klockan 15, vilket var ungefär den tid vi var klara att ge oss ut och börja dela dagens post... De senaste tre dagarna har jag jobbat över totalt 6 timmar, just pga röstkorten, och vissa kollegor har haft det ännu värre.
Ibland önskar jag att folk kunde ha liiiite mer tålamod innan de började hojta om att brevbärare är slarviga, respektlösa och allmänt dumma.
Jag fick väl egentligen mitt precis i tid . Det kom igår. Förtidsröstningen började också precis igår. Innan dess behöver man väl inte ha dem ? Man ska ju inte göra något med sitt kort - bara ha det med sig när man röstar......Läser hur folk i en lokal fb-grupp är upprörda eftersom de inte "fått röstkorten i tid". Det skrevs igår klockan 15, vilket var ungefär den tid vi var klara att ge oss ut och börja dela dagens post... De senaste tre dagarna har jag jobbat över totalt 6 timmar, just pga röstkorten, och vissa kollegor har haft det ännu värre.
Ibland önskar jag att folk kunde ha liiiite mer tålamod innan de började hojta om att brevbärare är slarviga, respektlösa och allmänt dumma.
Aldrig. Men jag rör mig ju bland folk.Men hur ofta sitter du på krogen och dricker vin? Det är väl ett sånt scenario @tornblomma menar.
Jag blev kallad tant när jag var 20 av en person som förmodligen var äldre än mig, kan åtminstone inte varit så mycket yngre än migJag blev kallad tant när jag var runt 20
Några ungar som spelade boll på cykelvägen när jag kom cyklandes. En av dem utbrast "akta på er, det kommer en tant på cykel!"
Tack för den liksom
Ser gott ut ! Vad är det för något?
Jag blev kallad tant när jag var 20 av en person som förmodligen var äldre än mig, kan åtminstone inte varit så mycket yngre än mig
Personen hade en liten människa på 5-6 år med sig som skulle köpa glass och säger till minimänniskan "Ge tanten pengarna"
Kändes så där när man var 20
Om någon kallar mig tant idag brukar jag svara jag är ingen tant jag är en bitch
Ja, igår var sista dag som vi fick dela ut dem, och alla kom ut igår, så vi har iaf inte gjort något felJag fick väl egentligen mitt precis i tid . Det kom igår. Förtidsröstningen började också precis igår. Innan dess behöver man väl inte ha dem ? Man ska ju inte göra något med sitt kort - bara ha det med sig när man röstar......
Apropå tant så var tant och farbror något jag fick lära mig att säga som liten till äldre vuxna inom bekantskapskretsen (dvs för nära för att titulera men inte så familjärt nära att det duades). Tant Maja och Farbror Ingvar är kära minnen
Tant tar jag numer som en hedersbetygelse. Fler tanter år folket!
Det förstår jag Kände samma i den åldernJag har inget emot begreppet tant... men att bli kallad det vid 20 kändes som lite väl tidigt Jag hade definitivt inte erfarenhetstyngden vid den åldern som en tant har