Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morbror begraven och vi åkte förbi mormor. Hon kände igen mig direkt :heart trots demensen. Och strålade av den kärlek jag alltid känt från henne även om hon inte kan prata så mycket och bara är med korta stunder åt gången.
Nu har hon inte ätit på en månad. Vägrar dropp och sliter ut slangarna och kan inte svälja mer än en halv dessertsked vatten då och då. Att hon ens kan sätta sig upp är otroligt.
Men jag fick säga att jag älskar henne iaf

Har lånebil från märkesfirman.
En Cactus. Jösses så tråkig bil. Behöver man köra om så får man vänta på medvind och nedförslut.

Imorgon bitti hämtar jag min egen Pegutt igen. Så det går att köra bil utan svordomar......

Hatar sega bilar där man kan trampa gasen i botten och inget händer :banghead: Jag hade som student en gammal Toyota som var galet pigg trots typ 35 k mil. Den avled rost-döden men motorn var pigg in i det sista.
Min tantpolare hade en Jaguar. Helt sjukt eftersom hon inte fick köra bil efter 85 pga starr. Iaf så skulle jag köra henne till NK i den. JÄVLAR I MIG säger jag bara :rofl:

Anmälde mig till ridskolan idag men bemötandet var ganska snobbigt och avfärdande måste jag säga. :down: Kvinnan i receptionen kollade aldrig ens upp på mig utan slängde fram ett papper att skriva på, efter att jag stått utanför luckan en bra stund. Uppenbarligen osynlig. De jag såg som rörde sig där såg alla ut att vara livrädda för ögonkontakt och leenden.

Anmälde mig till ridskolan idag men bemötandet var ganska snobbigt och avfärdande måste jag säga. :down: Kvinnan i receptionen kollade aldrig ens upp på mig utan slängde fram ett papper att skriva på, efter att jag stått utanför luckan en bra stund. Uppenbarligen osynlig. De jag såg som rörde sig där såg alla ut att vara livrädda för ögonkontakt och leenden.
Hatar sånt bemötande :mad:
Hoppas att ridskolan är bättre än 1a intrycket :cautious:

Blev inget bad, kände mig alldeles för stressad. Nu mår jag dåligt över det uteblivna badet för hunden istället.
Sambon tog barn och hund och gick en promenad medan jag pysslade i växthuset, var behövligt för mig - både psykiskt och för att det verkligen behövdes för växterna och skördandet.
Bara barnet somnat nu ska jag lägga in lite gurka och sen stycka och frysa in tuppen som slaktades igår.

Morbror begraven och vi åkte förbi mormor. Hon kände igen mig direkt :heart trots demensen. Och strålade av den kärlek jag alltid känt från henne även om hon inte kan prata så mycket och bara är med korta stunder åt gången.
Nu har hon inte ätit på en månad. Vägrar dropp och sliter ut slangarna och kan inte svälja mer än en halv dessertsked vatten då och då. Att hon ens kan sätta sig upp är otroligt.
:heart:heart:heart

Jag går nog och lägger mig. Idag har jag nog gjort för mycket, så jag är trött. Och så kom det lite tråkiga tankar så jag blev låg också.

När man efter att ha ålat sig igenom ett snårigt granskogsområde och vänder sig om och möter detta: :eek:
(Nej det var ingen fara att det stack in i ögonen medan jag fotade. Det var fast förankrat i någon form av spindelnätsvisir). Stackars, tappra Vovvi!

2E8460CD-AD91-43E3-ADAA-D6DC8C60BB45.webp

:heart :heart

Här åskade det en stund (sådär nära) och blixtrade mycket vid 21-22-tiden. Efteråt gick jag ut för att kolla hästar och katt. Katten - som är för liten för att ha åskvana - var helt opåverkad :) . Han låg och myste på sin vanliga sovplats.... Sedan har vi faktiskt fått vad lät som några stycken rätt hyfsade regn under natten! Blött och dimmigt här på morgonen, med andra ord.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka