Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har IBS enligt magläkaren. Äter mediciner för magen, men det hjälper inte helt. Har provat utesluta vissa livsmedel. Men man kan ju inte ta bort allt. Magen reagerar på allt, nästan iaf...:crazy:
Har du provat att äta glutamin? Jag har stressmage och när den är riktigt dålig så hjälper glutamin och probiotika bäst. Glutaminet hjälper till att läka tarmen.

Dricker Proviva varje frukost. Glutamin har jag aldrig provat
Testa skadar ju aldrig :) Jag köper det på en hälsokostbutik, även om vanliga läkarvården är bra så tycker jag att hälsokostbutikerna är bättre på vitaminer, mineraler etc. Din läkare har säkert också koll på vad det är även om det inte är standard för dem att rekommendera vid magproblem.

Testa skadar ju aldrig :) Jag köper det på en hälsokostbutik, även om vanliga läkarvården är bra så tycker jag att hälsokostbutikerna är bättre på vitaminer, mineraler etc. Din läkare har säkert också koll på vad det är även om det inte är standard för dem att rekommendera vid magproblem.
Magläkaren träffar jag inte så ofta
Men kan ju kolla på någon hälsokost. Dyrt?

Ok. Idag har jag ätit pizza, ben & jerrys, några pepparkakor, några bitar after eight och ska snart äta en liten bakelse. Dessutom har jag druckit en burk cola. Känns ju jäkligt hälsosamt... :grin: Ska ta en cykeltur med en vän senare. Imorgon, då ska jag börja vara lite vettig, äta bra och göra bra saker. Kan f*n inte fortsätta såhär.

Har IBS enligt magläkaren. Äter mediciner för magen, men det hjälper inte helt. Har provat utesluta vissa livsmedel. Men man kan ju inte ta bort allt. Magen reagerar på allt, nästan iaf...:crazy:
Har du läst på om GAPS? En vän till mig hade mage/tarmar som reagerade på allt, läkarna hittade knappt något fel och medicinen hjälpte inte eller gjorde henne värre. Med hjälp av GAPS och att låååångsamt tillsätta olika livsmedel fick hon faktiskt ordning på kroppen. Helt bra har hon väl aldrig blivit, men hon var å andra sidan långt mycket sämre än vad jag någonsin sett en annan människa vara också. Skillnaden är enorm, åt det positiva hållet då.

Har haft en kompis här. Ibland är det så mysigt att krypa upp i varsitt soffhörn och prata om allt och inget.

Min syster vill inte prata med mig längre, jag mår bra och har M och vänner vilket får henne att må dåligt och känna sig ensam.

Har du läst på om GAPS? En vän till mig hade mage/tarmar som reagerade på allt, läkarna hittade knappt något fel och medicinen hjälpte inte eller gjorde henne värre. Med hjälp av GAPS och att låååångsamt tillsätta olika livsmedel fick hon faktiskt ordning på kroppen. Helt bra har hon väl aldrig blivit, men hon var å andra sidan långt mycket sämre än vad jag någonsin sett en annan människa vara också. Skillnaden är enorm, åt det positiva hållet då.
Nej, vad är det?

Men någon hjälp måste du få. Magmedicinen du har idag hjälper ju inte så du måste testa något annat. Kan du inte boka tid till läkaren om just detta med magen? Eller om det inte finns hjälp att hämta därifrån så prova olika saker. En grej åt gången så att magen hinner vänja sig. Och du vet då vad som funkar och vad som triggar magbesvären.
Är inte bra att ha sådana besvär under så lång tid.
Finns det ingen som kan hjälpa dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 005
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar