Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hästen mår bra för tillfället och har repat sig bra, jag kom in med honom i tid för att slippa en långdragen historia verkar det som. Stallägaren som hörde av sig tyckte han betedde sig skumt, han åt men var på sina hagkamrater lite vid fodring. Tyckte inte han verkade ha så ont. Tur jag känner min häst och valde att åka in, förstoppningen hade han aldrig rett ut själv. Området i tarmen var hårt när vi kom in men betydligt mjukare när vi åkte hem så det ser lovande ut :up: hoppas bara att det håller i sig :nailbiting:

Tack för alla tumhållningar :love:

Har ätit middag. Det slår aldrig fel. Middag = dålig mage... :turd::turd::crazy:
Slösurfar lite nu. Funderar på vad jag ska baka i morgon. Har 2 paket jäst och 4 burkar lyxsaffran hemma :confused:

Syr ett par nya träningsbyxor. Och har pratat med I, det är kämpigt att försöka hålla hoppet uppe, om att han ska få stanna. Advokaten jag mailade svarade idag, hen hade läst handlingarna och tyvärr är det för sent för hen att göra något nu, men anser att I ska kontakta advokaten och få till att målet tas om i migrationsverket (nu ligger det hos migrationsöverdomstolen) pga problem med tolk osv. Försöker få I till att orka göra det, men det är svårt när han har förlorat hoppet :(
Hur länge måste han stanna i sitt hemland innan han kan resa tillbaka??

Hur länge måste han stanna i sitt hemland innan han kan resa tillbaka??
Om han åker när han ska och inte gömmer sig eller "krånglar" så tror jag det är ett år eller två. Annars är det 4 år. Kruxet är ju att han riskerar att dödas om han åker tillbaka :(

Han mår bättre och har bajsat tre gånger, två innan vi kom hit. Veterinären kunde känna förstoppningen så den sitter iaf inte så långt in. Han har blivit slangad med paraffinolja och får dropp nu. Vi var ute en sväng för att han skulle få kissa också.
Får köra till byggvaruhuset och köpa paraffinolja ikväll tror jag.

Skönt att det gick åt rätt håll hyfsat fort ändå och att den inte satt så långt inne! Paraffinolja har jag alltid hemma utifall att.
Hoppas din häst håller sig ok nu och inte får detta igen

Och där bajsade han en gång till HALLELUJA!
Förstår känslan som att vinna jackpot :D härligt! Bra jobbat!

Om han åker när han ska och inte gömmer sig eller "krånglar" så tror jag det är ett år eller två. Annars är det 4 år. Kruxet är ju att han riskerar att dödas om han åker tillbaka :(
Svår situation, men ett år är ju bättre än fyra.

Imorgon måste jag ta tag i några saker som måste göras.
Finns flera orsaker till att jag har undvikit det men nu måste jag.
Är bara rädd för svaret
Livet kastar nya utmaningar på mig hela tide..

Skönt att det gick åt rätt håll hyfsat fort ändå och att den inte satt så långt inne! Paraffinolja har jag alltid hemma utifall att.
Hoppas din häst håller sig ok nu och inte får detta igen

Förstår känslan som att vinna jackpot :D härligt! Bra jobbat!

Ja riktigt skönt. Paraffinolja hade jag hemma innan men det har tagit slut och sen köpte jag aldrig en ny. Det får bli imorgon

Men du har ofta dåligt i magen. Får du ingen medicin eller finns det något som hjälper? Kanske vissa livsmedel du skulle behöva utesluta? Har du testat det?
Har IBS enligt magläkaren. Äter mediciner för magen, men det hjälper inte helt. Har provat utesluta vissa livsmedel. Men man kan ju inte ta bort allt. Magen reagerar på allt, nästan iaf...:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 997
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar