Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Telefonen ringde, jag svarade inte men googlade numret. Det går till någon/något som jag inte vill gå in på, men som ger mig extrem ångest.
Så nu sitter jag här med en puls på minst det dubbla normala, med jättemycket ångest och livrädd för att förlora det som betyder något :(

Men usch då, Skickar en styrkekram!

Sitter med tårar i ögonen :cry:

För en handläggare på FK ringde och sa att jag får studera och ha kvar min sjukersättning :bump::banana::bump:
Fick hennes namn och direktnr så får ringa om jag behöver fråga något mer och även lämna hennes uppgifter till skolan om dom har frågor. Hon lät jättetrevlig :)
Så länge jag inte studerar mer än 50% så är läget lugnt och inget förändras. Håller dom inte sitt ord så är samtalet inspelat :angel:

Här är en till som blev jätteglad för din skull nu!!! :heart

Måste läsa upp några (eller rätt många...) gymnasiepoäng så blir komvux till att börja med. Men tänkte välja kurser noggrant så kanske det kan ge fördel när/om jag behöver plugga vidare :)
Mina depressioner började när jag var 13 år gammal så hela skoltiden efter det blev väldigt lidande pga det :(

Lycka till! Jag skulle vilja säga att de där kurserna är väldigt viktiga för att plugga vidare! Själv önskar jag att jag hade pluggat mer matematik på gymnasiet men jag tyckte det var så tråkigt och förstod ingenting. Jag tror du kommer fixa det askalas bra!

@supersonic Är hästen på bättringsvägen? Tryckte på gilla knappen men insåg att egentligen är det ju inget att gilla.

Han mår bättre och har bajsat tre gånger, två innan vi kom hit. Veterinären kunde känna förstoppningen så den sitter iaf inte så långt in. Han har blivit slangad med paraffinolja och får dropp nu. Vi var ute en sväng för att han skulle få kissa också.
Får köra till byggvaruhuset och köpa paraffinolja ikväll tror jag.

Regnar inte idag iaf:banana:
Varit till Ikea på rean där. Köpte ljus...:sneaky:
Sitter nu på bussen hem efter ha lämnat killi äggen. Hoppas på att de kläcks nu:nailbiting:

Jag har 50%. Handläggaren som ringde sa att eftersom jag har 50% så är jag fri att göra vad jag vill på mina andra 50% men hade jag haft 100% så får inget likställas med jobb, vilket plugg gör. Du kan ha din sjukersättning vilande i max 24 månader men då får du leva på CSN istället. Ditt alternativ är nog om du kan gå någon enstaka kurs som hobby. Det får du ju göra men ring och dubbelkolla :)
En kurs i akvarellmålning kan ju knappast likställas med jobb eller om du vill gå en datakurs på typ 2 timmar i veckan (viktigast är att du inte får betalt).
Jag tror jag får gå studiecirkel på t.ex ABF men inte inom komvux.

• Gilla
Reactions: MM
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 960
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar