För att spinna vidare på grovfodertemat kan jag säga att "min" bonde har inte varit här och slagit min äng ännu. Jag vet inte vad han tänkt sig med det hela för jag tror näringsvärdet på gräset börjar närma sig det i halm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis hemkommen efter en vända ute med tramshästen i snöre.
Idag har hon visat sig från en av sina sämre sidor. "Nej jag kan iiiinte gå in bland de glesa träden för då DÖÖÖÖÖÖR jag" (inkl stirrande, intensivt flåsande och mesiga försök att vända hemåt), får in henne där efter mycket om och men, korsar en liten väg och fortsätter några meter framåt (med samma attityd hos häst). Tre mountainbikekillar far förbi i full fart på vägen vi precis passerade, dom tittar hon till på lite snabbt men reagerar ingenting, för att sen åter igen stirra på hästätande träd och inte kunna ta ett enda steg framåt.
På vägen hem mötte vi en stor traktor, den var hon också helt obrydd av. Och det här är en häst som bott tre år i de norrländska skogarna...
Men, men, övning ska väl ge färdighet i slutändan hoppas jag. Och det är ju himla praktiskt att trafik av olika slag inte stör henne ens när hon är stirrig från början.
Nu ska jag byta om och bege mig ner på stan med sambon för att äta lunch. Har man tränad på sitt tålamod med fyrbent en lång stund så kan man behöva fylla på med mer energi.
Funderar på om jag vågar testa sälja några av mina klänningar som jag sytt själv. Självförtroendet är inte på topp så vet inte om jag vågar. Tänk om eventuell köpare blir missnöjd
Skulle verkligen behöva gallra bland klänningarna och det vore ju inte fel om man kunde få ett bidrag till kommande tyginköp.
Men jisses! Du tar ju inte betalt utan näst intill skänker bort ditt hö!Jag har tagit 350 för en bal på ca 250 -280kg .Ska man ta en analys på varje vall så tycker jag det är lite dyrt med tanke på vi inte har så stora fält här utan mest småplättar Själv har jag 6,8 ha och är på 8 ställen och slår
Hahaha så typiskt ston... inte rädda för själv, men måste kolla om den som håller i snöret menar allvarPrecis hemkommen efter en vända ute med tramshästen i snöre.
Idag har hon visat sig från en av sina sämre sidor. "Nej jag kan iiiinte gå in bland de glesa träden för då DÖÖÖÖÖÖR jag" (inkl stirrande, intensivt flåsande och mesiga försök att vända hemåt), får in henne där efter mycket om och men, korsar en liten väg och fortsätter några meter framåt (med samma attityd hos häst). Tre mountainbikekillar far förbi i full fart på vägen vi precis passerade, dom tittar hon till på lite snabbt men reagerar ingenting, för att sen åter igen stirra på hästätande träd och inte kunna ta ett enda steg framåt.
På vägen hem mötte vi en stor traktor, den var hon också helt obrydd av. Och det här är en häst som bott tre år i de norrländska skogarna...
Men, men, övning ska väl ge färdighet i slutändan hoppas jag. Och det är ju himla praktiskt att trafik av olika slag inte stör henne ens när hon är stirrig från början.
Nu ska jag byta om och bege mig ner på stan med sambon för att äta lunch. Har man tränad på sitt tålamod med fyrbent en lång stund så kan man behöva fylla på med mer energi.
Vad blev det för transport?Jag har köpt en hästtransport, mockat hage och ridit en ponny. Nu ska jag till gymmet!
Är du vattenlös ute på landet? Eller bara "miljövänlig"Det regnar och det regnar rejält!!
Egentligen för hårt för den extremt torra marken ska uppskatta det optimalt men jag slipper vattna ikväll och dessutom har jag kunnat ställa ut fler behållare att samla WC- och grovdiskvatten i.
Hahaha så typiskt ston... inte rädda för själv, men måste kolla om den som håller i snöret menar allvar
Jag ston!
Och jag håller med digHahaha så typiskt ston... inte rädda för själv, men måste kolla om den som håller i snöret menar allvar
Jag ston!
VattenlösÄr du vattenlös ute på landet? Eller bara "miljövänlig"
Det här är det mest stoiga stoet jag varit med om i hela mitt liv, psyket är för stunden inte särskilt morgantypiskt . Sambon har hon ingen som helst respekt för, där går munnen som på en kobra när han försöker säga till henne att göra någonting (typ som att gå in från hagen till stallet...) men så fort dom står still kravlöst är hon en hundvalp igen. Mot mig är hon inte fullt så vass, för där har hon stött på mer motstånd .Hahaha så typiskt ston... inte rädda för själv, men måste kolla om den som håller i snöret menar allvar
Jag ston!