Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du inte läst vad jag skrivit så är allt analyserat i årMen även om det är så att lejonparten går till egen förbrukning så vet ni ju att andra vill veta vad de köper och se en analys på det. Varför inte bara fixa det så är problemet löst? Det är varken svårt eller särskilt dyrt så varför görs det inte? Är det bra värden går det ju dessutom att ta bättre betalt för det. Vill man inte ta analys för att då blir det synligt att det är dåliga värden? Här finns det bönder som vill ha 2.50 för hö med riktigt dåligt proteinvärde. Skulle aldrig falla mig in att betala det när jag kan köpa hö med toppenvärden för 3.20.
Ursäkta om jag låtit tyken! Det var inte min mening! Jag blev bara så på när jag såg din post för jag har funderat på fenomenet i flera år då vi har bönder runt omkring här som inte analyserar och sen blir förvånade när de inte får sålt. Tänkte att jag nu hade ett tillfälle att få svar från någon som var insatt och ville dela med sig av sina tankar runt detta.Om du inte läst vad jag skrivit så är allt analyserat i år
Tror en analys gick på 350:- + M Har inte fått räkning eller svar änUrsäkta om jag låtit tyken! Det var inte min mening! Jag blev bara så på när jag såg din post för jag har funderat på fenomenet i flera år då vi har bönder runt omkring här som inte analyserar och sen blir förvånade när de inte får sålt. Tänkte att jag nu hade ett tillfälle att få svar från någon som var insatt och ville dela med sig av sina tankar runt detta.
Tänker du att det är dyrt eller värt det? Vad har ni för pris på höt?Tror en analys gick på 350:- + M Har inte fått räkning eller svar än
Det har slutat regna. Kan någon snälla skicka hit regn?! Markerna behöver regn i massor här
*dansar desperat regndansen och hoppas inte inte grannarna ser och ringer efter "vita rockar" *
Det är ju inget problem,många islänningar talar danska
Jag har tagit 350 för en bal på ca 250 -280kg .Ska man ta en analys på varje vall så tycker jag det är lite dyrt med tanke på vi inte har så stora fält här utan mest småplättar Själv har jag 6,8 ha och är på 8 ställen och slårTänker du att det är dyrt eller värt det? Vad har ni för pris på höt?
Fast jag tog självklart analys när jag hade djur.Det är väl för det mesta används till våra egna hästar och kor och överskottet säljs .Jag är den enda som inte har djur .Dom andra har runt 20 hästar och 40 kor tillsammans