Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev nyss färdig hos läkaren. Känner mig sådär lagom ickenöjd med situationen, för nu är sjukskrivningen förlängd med flera månader. Jag som vill jobba :( , men det går ju som sagt inte att jobba liggande som vårdpersonal

På sista praktiken hade vi patienter som fick ligga på golvet och göra halva snöänglar med ena benet i hala byxor på halt golv :D . Vissa övningar låter fånigt lätta, men det satte igång cirkulationen och lindrade besvär hos flera höftpatienter. Den sjukgymnasten körde dock stenhårt på att patienterna aldrig fick uppleva smärta av övningarna, därav nivån.
Och det är nu jag känner att vifta på svansen kanske inte var så illa :D

Lyssnar på min man som pratar med Elgigantens kundservice. Det går inte så bra för kundservicen :angel:

Fast hade min man anlitat sin personal shopper (dvs jag) hade han sluppit eländet för jag hade aldrig beställt därifrån. De är ökänt värdelösa när något ska skickas, ska man handla där ska det vara i direkt i butik.

showimage

Har kommit hem efter skola+fritids och nu sitter vi i varsitt hörn och är helt slut båda två. A efter allt nytt och jag är påverkad av lufttrycket.

Släpet är lämnat för grundlig genomgång och jag var tvungen att flytta hästarna från gräshagen. Jisses vad de sprang men nu står de nöjda inne i lösdriften igen. Jag känner att de fått vad motion de ska ha idag så jag ska klippa gräset istället.
Lite motion och mycket hårdrock hjälper gott när tankarna beter sig illa.

Har du något bra recept på äggsallad? Åt det på båten och det var ju himlarns gott! :d

hardkoka nagra agg och finhacka dem nar de har svalnat sa de ar kalla. Blanda i finhackad cellery och graslok (eller var lok) och kanske 1/2 dl creme fresh (till 5-6 agg) och ett par matskedar majonnas och antingen en halv matsked senap "yellow mustard" (vilket ar det normala) eller Kalles Kaviar om man ar Svensk och har tillgang till det.:p
Jag anvander mer Kalle's an jag skulle ha anvant Yellow Mustard, men smakar mig fram till hur jag vill ha det.
Sedan blir en matsked finhackad persilja, dill, eller vilken gron kryddvaxt som helst (som man tillfalligt foralskat sig i:D) supergott ocksa.

Precis pratat med vården igen. De hänvisar till sjukgymnast, som vanligt. Jag är skeptisk. Har hittills aldrig fått nån vidare hjälp av sjukgymnastik vare sig med rygg eller höft. Bortkastade pengar men vad har jag för val?
Ingen jag känner får hjälp av dom. Verkligen att kasta pengarna i sjön att gå dit. Mig förstörde dom min nacke på 2001.

hardkoka nagra agg och finhacka dem nar de har svalnat sa de ar kalla. Blanda i finhackad cellery och graslok (eller var lok) och kanske 1/2 dl creme fresh (till 5-6 agg) och ett par matskedar majonnas och antingen en halv matsked senap "yellow mustard" (vilket ar det normala) eller Kalles Kaviar om man ar Svensk och har tillgang till det.:p
Jag anvander mer Kalle's an jag skulle ha anvant Yellow Mustard, men smakar mig fram till hur jag vill ha det.
Sedan blir en matsked finhackad persilja, dill, eller vilken gron kryddvaxt som helst (som man tillfalligt foralskat sig i:D) supergott ocksa.
Tack! :bow:

Jag mailar till SVT angående kommentatorerna under ridsport ;)

Vad var det med komentatorerna?

Precis pratat med vården igen. De hänvisar till sjukgymnast, som vanligt. Jag är skeptisk. Har hittills aldrig fått nån vidare hjälp av sjukgymnastik vare sig med rygg eller höft. Bortkastade pengar men vad har jag för val?

Nar maken hade super ont i hoften och kom till en neurolog som forklarade att det inte alls var ont i hoften utan att det kom fran ryggen forsokte Maken overtyga honom att det verkligen var hoften han hade ont i. :grin: I sjalva verket var det Stenosis (nerverna i "rygg kanalen" hade inte tillrackligt med rum utan blev "pinched"). Efter operation av ryggen forsvann den onda hoften pa en gang.:p
Krav att fa en MRI (vad det nu kan heta pa Svenska) av ryggen.

Sitter och funderar på det där med båtnamn
Vår stora heter Oktopussy (ja det är stavat med K ) vi pratade om att byta när vi köpte men har inte kommit till skott.
Nya lillbåten vi kollade på igår är döpt till Oddmary
Alltså hur kommer man på namnet Oddmary? Ja och hur tänker man när man döper en på till Oktopussy :cautious:
Visst det är kul med fantasifulla båtnamn men ändå

Hur de tanker? Formodligen ungefar som Norrmannen som dopte sin son till Odd-Ivar. :confused: Den stackarn kom till USA for att ga universitet har ... det var inte latt for honom att presentera sig inte. :p:rofl:

@hastflicka
Precis samma som jag har,det gör ont mitt på rumphalvorna och i höfter+en bit ner på låren men det är nerver i kläm i övergången länd/korsrygg.
Men innan det upptäcktes blev jag HD röntgad med A :D

@hastflicka
Precis samma som jag har,det gör ont mitt på rumphalvorna och i höfter+en bit ner på låren men det är nerver i kläm i övergången länd/korsrygg.
Men innan det upptäcktes blev jag HD röntgad med A :D

Maken opererade ryggen for stenosis for 4-5 ar sedan. Det blev da jatte mycket battre pa en gang, men han har gradvis blivit samre igen. Nu har han svart att ga igen och far inte riktigt med sig ena benet sa nu har det varit nya MRIs och en uppsjo av vanlig rontgen pa ryggen igen.
Det visade sig att han har 4 kollapsade diskar. Det vill saga att det finns inget brosk kvar mellan 4 kotor och att nerverna nu ar i klam dar istallet.
Nu blir det operation och de "stoppar in" "avlastare" mellan de fyra kotorna sa det blir rum for nerverna igen. Maken muttrar over att det blir lang rehab, men ser fram emot ett forbattrat golf handicap.:p

Oh, och Maken's kusin i Sverige fick veta av Svenska varden att man inte kunde operera stenosis for da kunde man do. :crazy: Hon fick betala operationen sjalv ... da gick det bra och man behovde inte do.:eek:

Oh, och Maken's kusin i Sverige fick veta av Svenska varden att man inte kunde operera stenosis for da kunde man do. :crazy: Hon fick betala operationen sjalv ... da gick det bra och man behovde inte do.:eek:
Jag har blivit erbjuden OP men tackade nej pga eftervården då jag är singel med hundar och behöver ta bilen för att handla,sen var det en massa andra saker man heller inte fick/kunde göra i typ 6v.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
560
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
71 72 73
Svar
1 456
· Visningar
40 618
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 070
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka