Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har en man men klart psykopatiska drag på jobbet. En man i 50 års åldern som jobbar som vikarie. Och han stjäl vår mat hela tiden. Han har vid två tillfällen ätit upp mina matlådor.
I dag kastade han min lunchmacka. Bara min fastän vi pratande om den på morgonen han och jag och han visste att jag skulle äta den på lunchen. Och det står glutenfri på den. Jag är den enda på hela jobbet som äter glutenfritt och den jäveln kastar den för han tyckte inte jag skulle äta den. :banghead:

Men vilken idiot :eek:
Varför tyckte han inte du skulle äta den :confused:

Kollegan är tillbaks från semestern och första utbrottet från mig har redan skett....

Inge vidare. Ställer jag en fråga vill jag ha svar på den och inte en massa annat runtomkring. Sådeså...

Fast han är snäll ändå

Jag är så jävla förbannad! :rage: i dag har jag tapppat humöret totalt på jobbet till allas förvåning och till fleras glädje eftersom jag satte ner foten regält! :mad:

Vi har en man men klart psykopatiska drag på jobbet. En man i 50 års åldern som jobbar som vikarie. Och han stjäl vår mat hela tiden. Han har vid två tillfällen ätit upp mina matlådor.
I dag kastade han min lunchmacka. Bara min fastän vi pratande om den på morgonen han och jag och han visste att jag skulle äta den på lunchen. Och det står glutenfri på den. Jag är den enda på hela jobbet som äter glutenfritt och den jäveln kastar den för han tyckte inte jag skulle äta den. :banghead:
Vrålhungrig som jag var på lunchen tappade jag humöret helt och slog näven i bordet. Vad fasen håller han på med?! Samordnaren pratade med honom om saken, han anser inte att han gjorde fel :meh: sen blir han föebannad och säger att jag går till chefen och gråter som en liten barnrumpa.....och där tig det sista av mitt tålamod slut, då klev jag in på chefens och samordnarens lunch och sa att nu fick det vara nog, så här kan det inte fortsätta! :rage:
Så nu ska chefen tala med honom, jag har slutat för dagen, är fortfarande helg orimligt förbannad på rövhatten och väntar på att min mat ska bli klar, jag är ju helt galet hungrig nu :mad:

:rage: :arghh: :mad: :turd: :arghh: :rage: :cool:

:up: :D

@sthu lyssna på @cili Jag är ju av den årsmodellen som fnyser på näsan åt sådana där fysio människor,började hos min i feb och den stackaren fick ta tag i biverkningarna av diskbråck i ländryggen som blivit inflammation i korsryggen,klämda nerver som gav smärta i rumpan-benen och som vid vissa rörelser fällde benen.
Mina första övningar var vifta på svansen :arghh::mad::down:
Nu x antal månader senare så är jag mycket bättre som du såg häromdagen,jag kan tom jobba lite här hemma utan att behöva knapra citodon eller värre i flera dagar efteråt.
Senaste övningen innan hans semestern för 2v sen var sitt på en stol,böj ner huvudet,lyft benen 1 o 1 rakt framåt om o om igen. (den övningen släcker nervsmärtan i rumpan)

Vill du åka till denna änden av länet så är han jätte bra och trevlig.

Fast du har en diagnos. Då är det klart de kan hitta nåt som hjälper. Jag har bara diagnosen "ont" och då verkar de famla i mörker utan att hitta nåt som funkar.. Men visst, jag ska testa. Igen. Jag har inte råd att vara sjukskriven. Så jag hoppas de har mer att komma med än sitta på en stol och lyfta ena benet, det har jag gjort i ett år utan att det hjälper...

Fast du har en diagnos. Då är det klart de kan hitta nåt som hjälper. Jag har bara diagnosen "QUOTE]

.
Diskbråcken konstaterades för 4 år sen,hade jag gått iväg tidigare och inte bara jobbat på (läs drogade bort smärtan o fortsatte) så hade det nog inte varit så illa som det är nu

Kom precis hem från stallet efter en härlig men svettig ridtur :). Ska snart in i duschen, men först en macka och kaffe; ska fira brorsan lite senare i eftermiddag :).

Jag vet :banghead: Det var den övningen jag fick an sjukgymnasten, det skulle "bota" min onda höft. Jag tyckte det kändes fånigt, men tänkte ändå ge det en chans. Kan meddela att det inte hjälpt ett dugg.
På sista praktiken hade vi patienter som fick ligga på golvet och göra halva snöänglar med ena benet i hala byxor på halt golv :D . Vissa övningar låter fånigt lätta, men det satte igång cirkulationen och lindrade besvär hos flera höftpatienter. Den sjukgymnasten körde dock stenhårt på att patienterna aldrig fick uppleva smärta av övningarna, därav nivån.

Idag känns ändå som en hyfsad dag. Det känns fult att ignorera samtal, men jag fixar inte det utan att bryta ihop och det är okej.

Min lunch bestod av te och kladdkaka och nu funderar jag på om jag ska tröstshoppa en Kånken :angel::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
560
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
71 72 73
Svar
1 456
· Visningar
40 618
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 070
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka