Nej, och det är tur det...
Inte för mig, jag jobbar ju när jag skriver det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, och det är tur det...
Det gäller ju att göra det Sjukgymnasten säger samt att få någon vettig. Jag gick till en när jag hade slagit i knät vid en avramling (knät var jämntjock) och det blev bättre. Fick övningar att göra hemma och så joxade hon med det när jag var där, bla med sån där värmelampa eller vad det nu kan heta. Hon var jättebra men katln jag gått till här hemma fick jag inget förtroende för alls. Tränar du ryggen nått? Ofta är det så enkelt att träning hjälper. Du får köra en nät-konsultation med @ciliPrecis pratat med vården igen. De hänvisar till sjukgymnast, som vanligt. Jag är skeptisk. Har hittills aldrig fått nån vidare hjälp av sjukgymnastik vare sig med rygg eller höft. Bortkastade pengar men vad har jag för val?
Lämnar du iväg transporten för tvätt? Vart och vad kostar det (ca)?
Tänker om det någon speciell firma som gör sånt.
Haha det vore kanske ett sätt för mig att kunna jobba. Blev vackert hemskickad av chefen nyss, för att det syntes hur ont jag har. Smärtan började bli väldigt obekväm en ynka timme in i arbetspasset, sen blev det bara värre så nu ska jag till läkaren i eftermiddag och förhoppningsvis kunna få förlängd sjukskrivningDet gäller ju att göra det Sjukgymnasten säger samt att få någon vettig. Jag gick till en när jag hade slagit i knät vid en avramling (knät var jämntjock) och det blev bättre. Fick övningar att göra hemma och så joxade hon med det när jag var där, bla med sån där värmelampa eller vad det nu kan heta. Hon var jättebra men katln jag gått till här hemma fick jag inget förtroende för alls. Tränar du ryggen nått? Ofta är det så enkelt att träning hjälper. Du får köra en nät-konsultation med @cili
Kan man få nageltrång på fingrarna?
Det gäller ju att göra det Sjukgymnasten säger samt att få någon vettig. Jag gick till en när jag hade slagit i knät vid en avramling (knät var jämntjock) och det blev bättre. Fick övningar att göra hemma och så joxade hon med det när jag var där, bla med sån där värmelampa eller vad det nu kan heta. Hon var jättebra men katln jag gått till här hemma fick jag inget förtroende för alls. Tränar du ryggen nått? Ofta är det så enkelt att träning hjälper. Du får köra en nät-konsultation med @cili
Se mitt svar till trott ovan angående övningar man får mer ont av.Jag får övningar som jag får mer ont av.
Har fått höra av flera massörer att det knappast är brist på muskler i ryggen.
Jag tränade tidigare, nu kan jag inte för det gör för ont.
Jag har inte skadat mig och inte fått nån diagnos mer än "ryggont".
Senaste gången jag var till sjukgymnast med höften konstaterade han att han inget kan göra, musklerna verkar vara som de ska. Mycket förtroendeingivande, verkligen.. Nej, jag tror inte att sjukgymnastik kan hjälpa mig.
Jag får övningar som jag får mer ont av.
Senaste gången jag var till sjukgymnast med höften konstaterade han att han inget kan göra, musklerna verkar vara som de ska. Mycket förtroendeingivande, verkligen.. Nej, jag tror inte att sjukgymnastik kan hjälpa mig.
Se mitt svar till trott ovan angående övningar man får mer ont av.
Och gällande vad massörerna sagt så känner dom på dom stora "rörelse-musklerna", dvs dom som skapar rörelse i kroppen när man t.ex. böjer och sträcker - där ser det bra ut på många. Men dom små stabiliserande musklerna i innersta lagret kan man inte känna, och vanligen är det där man behöver åtgärda. Ett vanligt problem är att man p.g.a. dålig kontakt/styrka i stabiliserande muskulatur istället använder rörelsemusklerna för stabilisering. Resultatet blir att dom får jobba mycket mer än vad dom är avsedda för, och utan vila, vilket på sikt orsakar smärta och värk.
Kanske. Det är ändå måndag. Bäst att hålla kaffenivån i kroppen någorlunda konstant ändåBara EN kopp kaffe till... sen kanske jag är redo
Kan ju vara inflamerade muskler/muskelfästen också. om du gått med det länge blir det ju inte bra på en pisskvart liksom. Även sjukgymnastik, det lär knappas visa någon bättring efter en eller två gånger, iaf som jag förstått det.Jag får övningar som jag får mer ont av.
Kan ju vara inflamerade muskler/muskelfästen också. om du gått med det länge blir det ju inte bra på en pisskvart liksom. Även sjukgymnastik, det lär knappas visa någon bättring efter en eller två gånger, iaf som jag förstått det.
Jag har konstant ont i ryggen, mer eller mindre. Det är bättre ju mer jag rör på mig, men eftersom jag dragits med det så länge och inte gjorde något åt det när det började komma redan som 15 åring räknar jag inte med att någonsin bli helt bra. Såna saker som vilken säng jag sovit i, vad jag gjort under dagen/dagen innan (diska och hänga tvätt är rena döden) vilka skor jag har på mig, hur mycket jag väger (har dessutom alltid haft stor byst vilket nog är en grundorsak tillsammans med otränad kropp) och liknande spelar in. Vissa dagar blir jag förvånad hur lite ont jag har och vissa dagar kan jag knappt sätta mig upp i sängen. Så det är ju ofta mycket som spelar in. Nu har jag bara vart hos 2 olika Sjukgymnaster men den som "inte hängde på sjukhuset" var den som var bäst, en yngre tjej. Gubben på vc kändes bara gammalmodig och trött
Har du vart till någon som inte är kopplad till din vc?
Provat byta vc?
@cili är ju nyutbildad så jag hade definitivt lyssnat på hennes idéer.
Ibland får man lite "röda flaggor", då skickar man tillbaka till läkare för utredning av dom innan man kan gå vidare. Det är en säkerhetsgrej, för att inte missa allvarliga sjukdomar. Om det var så i ditt fall kan jag dock inte sia om eftersom jag bara vet ungefärlig smärtlokalisation och inte träffat dig eller läst din journal. Men det kan alltså ha funnits anledningar till att man inte gjort en ny bedömning och ändrat behandlingsplanen.Hittills har jag inte träffat en enda sjukgymnast som verkar resonera så. Jag har fått mer ont, de svarar "oj då" och skickar tillbaka mig till vården. Så nej, jag tror inte det varit planerat på något sätt. Har varit hos fyra olika sjukgymnaster och ingen har kunnat hjälpa mer än att slussa runt mig mellan vårdinrättningar.
Ryggen är ett nytt problem så kanske kan de hjälpa med den. Men som sagt, den "hjälp" jag fått hittills har varit lika givande som en kopp te. Lite underhållande men inte speciellt effektivt.
@Diabetikern nej, har inte varit hos något alternativbehandlare än. Men har fått bra resultat av kiropraktik så funderar på att gå till honom igen. Men det kostar ju en del, och pengar är det ont om just nu. Osteopat finns ingen här vad jag vet, har visserligen inte letat heller.
Mest sur är jag på vårdcentralen som inte verkar ta mig på allvar. Varken med höften eller ryggen.
Nästa helg ska min vän Sandra komma hit men nu är hon tveksam till om hon kan.
Att hon skulle komma hit har hållit mig uppe så nu sitter jag i soffan och känner mig så sjukt ensam.