A
avslutat medlemskap
Låter som Madam vid hanteringen.Det här är det mest stoiga stoet jag varit med om i hela mitt liv, psyket är för stunden inte särskilt morgantypiskt . Sambon har hon ingen som helst respekt för, där går munnen som på en kobra när han försöker säga till henne att göra någonting (typ som att gå in från hagen till stallet...) men så fort dom står still kravlöst är hon en hundvalp igen. Mot mig är hon inte fullt så vass, för där har hon stött på mer motstånd .
Men förhoppningsvis ska det blir bra när hon väl kan rikta om den där attityden åt ett annat håll och använda den till något praktiskt för oss som ekipage. Misstänker att mycket nu beror på åldern, brunst strax efter ankomst (den har hon dock gått ur nu) och att hon bara haft en ägare som hon behövt lyssna på förut, då testas det väl friskt för att se vad hon kommer undan med. Det går åt rätt håll nu i alla fall
Har dock meddelat uppfödaren till min ettåring att om jag någonsin ska betäcka den här i framtiden så får hon hjälpa mig att noggrant välja en hingst med väldigt tama och trevliga linjer
Busa och retas är bästa "medicinen" mot sånt temperament, och att våga lita på att dom inte kommer att bitas fast det ser ut så. Madam kunde ju ge mig ett bus-bett bara för att få igång mig men det låg aldrig nån kraft i betten utan var mera ett "ta-på-varann".