Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Efter att ha jobbat på svinfarm i över 2 år så kan jag säga, den parfymen känner jag inte. Svingödsel i vattentäkt ska man undvika, vattnet blir beskt och det håller i sig länge, tar man dricksvattnet direkt från sjön och flytgödseln runnit ner i viken (det var olyckliga omständigheter bara) så är vattnet beskt nåt halvår, men alla överlevde och ingen blev sjuk.Nästan,grisflytgödsel 5 m från min brunn och inte plöjt ner det så det stank i 1 vecka varav 4 dagar gick det inte bo här pga stanken.
Tyvärr var miljökontoret inte till någon nytta om jag inte vill anmäla honom o det vill jag inte förrän jag talat med honom,ville bara ha amo för att skjuta ner honom om han trilskas.
ursäkta om jag klampar in. Men sådär kan du ju inte ha det!Hon har inga sånna tendenser i hagen eller i stallet, där hon kan göra som hon vill. Är inte ett dugg rädd att hon ska försöka bitas där, för det kommer bara när man lägger press på henne (hur mycket press det nu kan vara att försöka få henne att skritta i grimma och grimskaft mellan stall och hage). På ridbanan sker det ytterst sällan, för där verkar hon ha förstått gränserna bättre (det är ju enklare att schasa ut på en volt och befinna sig på behörigt avstånd men ändå kunna driva, jämfört med när man står på en skogsstig). Så jag tror inte att det är något som hör till hennes sätt att vara, men ändå kan jag just nu inte reda ut det.
Jäkla VC! Skulle höra av sig "under dagen" och jag har inte hört ett ljud. Får väl ge dem imorgon med och sen ringa och tjata.
Sitter i chattkö hos Agria. Kan av någon märklig anledning inte logga in på mina sidor.