Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nougatrutor och biskvi botten bakade, jag fick även leverans av socker jag när jag insåg att jag hade glömt att handla det idag... :cautious: Men svägerskan hade hemma och barnens kusin var på väg till stan så han svängde in här och lämnade av! :love: Så nu blir det kokostosca och sen får jag nog vara nöjd för idag.

Sitter framfor datorn och vantar pa att kaffet ska "kicka in" sa jag far energi att starta dagen. Det ar mycket trakigt att gora i dag ... som att kolla att betalningar till mig kommit in och att returnera saker jag kopt online, for att inte tala om att andra bil forsakringen ... :banghead:

Byggt om hästarnas sommarhage, så nu är den stor och fin! Fast de använder bara halva, de har inte fattat att de kan kliva över den lilla bäcken som rinner rakt genom hagen..
Förhoppningsvis kommer de på det med tiden. Annars får jag väl leda över dem.

Ridit lite också. Premiärturen sen vi flyttade in. Kändes bra, väldigt bra med tanke på att häst har stått i typ två månader. Gick all in och red i säkert tjugo minuter :angel:

Nu väntar soffhäng och kanske ett chips eller två.

Ska mocka hagarna. Något av det absolut tråkigaste jag vet. Konkurrens iofs från att fylla höpåsar :arghh:

Höpåsarna är helt ok, t.o.m avkopplande men mocka i hagar är aptråkigt.

Mocka hage = helt ok. Köra skotkärra från hage till dumpstället är däremot aptrist o helt värdelöst.

Alltså...jag avskyr myror. Skulle vara duktig o plantera om några inneväxter o öppnar jordpåsen o det kryllar av dessa små djur. Blev sur o bara knöt ihop allt. Nu dricker jag te o är fortfarande lite sur.

Jaha. Antar att viktökningen är rätt mycket vätska....
g2Tk3o6.jpg

Ojojoj kompressions plagg kanske hade varit bra för att hjälpa kroppen lite på traven?

Jag samlar fruktansvärt mycket vätska när jag får kortison och bär stödstrumpor för att slippa svullna fötter.
Ja, jag sover med stödstrumpor och kompressionsväst sedan åratal tillbaka. För att slippa sånt här.

Nu hjälper inte vanliga köpestrumpor längre, så vid nästa besök hos lymfterapeuten kommer jag att be henne om måttbeställda. jag har så långa underben att de slutar på halva vaden. Varken effektivt eller skönt.

Hur länge äter du kortisonet och går vikten tillbaka efteråt?

Ja, jag sover med stödstrumpor och kompressionsväst sedan åratal tillbaka. För att slippa sånt här.

Nu hjälper inte vanliga köpestrumpor längre, så vid nästa besök hos lymfterapeuten kommer jag att be henne om måttbeställda. jag har så långa underben att de slutar på halva vaden. Varken effektivt eller skönt.

Hur länge äter du kortisonet och går vikten tillbaka efteråt?
Sök på bublisar på Facebook, de verkar visserligen ha växtvärk just nu men många blir hjälpta av deras grejer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Imorgon har jag tänkt laga gambas pil pil och har för första gången i mitt liv köpt frysta råa scampi. Ska de tinas innan de läggs i...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 900
Senast: Avalbane
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 331
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 931
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar