Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska iväg och handla sushi, jag har längtat hela veckan men lovade mig själv att ingen sushi förrän på fredag :d Dessutom lite helggodis. Det är jag värd. :up: Kall cola i kylskåpet som också legat där hela veckan. Mmm....Har varit duktig i veckan och druckit vatten. Nu med Libre ser man ju direkt när sockret går upp. Mer motiverande att försöka få det lite jämnare.

20106801_10155424731147456_8781804817741417650_n.jpg

Jag gör levergodis. Mixat lever och ägg.
Stanken är hemsk. Att hantera lever är vidrigt. Men hundarna är lyckliga

:D:D

Kommer att tänka på den här klassikern:

Det drar ihop sig till mellanmål.

– En riktig immunförsvars–booster, förklarar Fredrik. En lever–smoothie.

Spännande. Jag har avskytt lever lika länge som jag har avskytt fett. Lever luktar illa och smakar illa. Det är en universell sanning.

– Ja, den här smoothien är jätteäcklig, tröstar Fredrik glatt, den blir helt brun, ser ut som skit rent ut sagt. Men det slänger man i sig.

På skärbrädan, ett halvt kilo uppskuren lever. Blodet rinner fint längs skärbrädans sidor. Ner med levern i en mixer. På med en halv liter råmjölk. Och så en rejäl klick med oupphettad honung.

– Tre livsfarliga grejer på en gång, ler Fredrik. Rå lever ska man absolut inte äta enligt läkarna, och inte rå mjölk och inte oupphettad honung.

Mixern drar igång. ”Wroooom”, och leverbitarna blir allt mindre. Men inte alldeles osynliga.

– Den blir lite klumpig den här smoothien, säger Fredrik, men det är bara att svälja. Varsågod.

https://coltingblogg.com/2011/08/24/intervju-med-fredrik-colting-i-senaste-runner´s-world/

:D:D

Kommer att tänka på den här klassikern:

Det drar ihop sig till mellanmål.

– En riktig immunförsvars–booster, förklarar Fredrik. En lever–smoothie.

Spännande. Jag har avskytt lever lika länge som jag har avskytt fett. Lever luktar illa och smakar illa. Det är en universell sanning.

– Ja, den här smoothien är jätteäcklig, tröstar Fredrik glatt, den blir helt brun, ser ut som skit rent ut sagt. Men det slänger man i sig.

På skärbrädan, ett halvt kilo uppskuren lever. Blodet rinner fint längs skärbrädans sidor. Ner med levern i en mixer. På med en halv liter råmjölk. Och så en rejäl klick med oupphettad honung.

– Tre livsfarliga grejer på en gång, ler Fredrik. Rå lever ska man absolut inte äta enligt läkarna, och inte rå mjölk och inte oupphettad honung.

Mixern drar igång. ”Wroooom”, och leverbitarna blir allt mindre. Men inte alldeles osynliga.

– Den blir lite klumpig den här smoothien, säger Fredrik, men det är bara att svälja. Varsågod.

https://coltingblogg.com/2011/08/24/intervju-med-fredrik-colting-i-senaste-runner´s-world/

:yuck:
Jag tyckte förvisso det såg gott ut. Såg ut som chokladsmoothie och när det hamnat i pannan hade man med fantasi tänkt kladdkaka. Men när man vet vad det är så är det inte lockande.

Har varit iväg och gjort ett fäste till slåtterkrossen så nu är det att svetsa fast det .Killen som såg skurkarna hos oss .Fick se dom på gården och svängde in bakom och körde den vägen och mötte förövarna men tänkte inte på att ta deras bilnummer men såg dom som satt i bilen
Vilka skurkar :confused:

Äter cheese balls och dricker vin. Tittar på Hobbit. Är ensam hemma hela helgen.

Ska strax ut till hästarna och släppa ut den i hagen igen.
Ska nog plocka lite svarta vinbär också

Jag kom hem utan att ha ihjäl någon. Men det var rätt nära ett par gånger... När man vid det femte udda vinglaset undrar om det här möjligtvis skulle kunna gå att skicka iväg och man får ett "Nej det använder jag alltid när jag är ensam" för femte gången :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Utöver alla udda vinglas finns det även 12 vinglas som är lika, både till rött och vitt vin... :meh: Sen även tre olika sorters whiskyglas för att det är roligt att variera sig :banghead::banghead::banghead: jag har hittills endast hittat jameson wisky hos mamma och det spelar ingen roll vilket glas man dricker eländet ur :cautious:
Udda te muggar för att det finns vissa gäster som tycker om just den muggen, men hon kunde inte nämna några namn... :cautious: Sen finns det ytterligare 12 muggar och tre kaffeserviser...

Nu har jag gnällt tillräckligt :D Ikea kök är relativt enkla att sätta ihop, jag och min syster jobbar grymt bra som ett team, släpkärran vi hyrde var suverän och vi slapp åka till Erikshjälpen och lämna vitrinskåpet eftersom det fanns en container på tippen där man kunde ställa in saker till återbruk! :up:

Nu är jag sur,har väntat hela dagen på att firman jag köpte datorn av ska höra av sig o tala om att den nu finns att hämta,gav upp vid 16 tiden,nu fick jag ett sms om att den finns att hämta 18.20 :mad: och dom stänger 19 tror jag ,det tar ca 20 min in om jag ska vara någorlunda laglig och jag väntar besök kl 19,
Vilket :turd:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Imorgon har jag tänkt laga gambas pil pil och har för första gången i mitt liv köpt frysta råa scampi. Ska de tinas innan de läggs i...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 900
Senast: Avalbane
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
7 711
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 952
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar