Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig helt :banghead: :rage: :cry: :banghead: :arghh: :rage: över en dom jag precis läste. En person sökte dispens för att få sälja kattungar som var under 12 veckor med bland annat detta i motiveringen "köparna vill ha hem katterna tidigare eftersom de är långlediga över midsommar och jag har fått en resa av min sambo då så jag vill resa bort" Just det, katterna gick visst på låda redan och åt fast föda också. Ja men dåså :grin:

Tack gode gud att dispensen inte beviljades.

På väg mot jobbet.
Sen är jag ledig nästa vecka och ska passa på att vila och åter vila.
Så mycket som kroppen tillåter
Blir lite aktiv vila med
Känner mig helt slutkörd.

Äter frukost och laddar inför att väcka barnet ;) hon och mormor ska till släkten på Fogdö idag och jag vet vilka uttråkningspresenter mormor har med sig. A kommer inte ha tråkigt länge ;)

Jag är en idiot. Bevisades när jag tömde postlådan.

skatteverket har skickat en bot på ett antal hundralappar för att jag inte lämnat momsdeklaration. :banghead::banghead:

Jag deklarerade och meddelade att jag inte hade haft någon som helst verksamhet i firman under förra året. (faktiskt inte ens året innan) Men företaget var inte avregistrerat förrän efter årsskiftet och jag lyckades förtränga att jag skulle sända in momsredovisningen - noll - också. Var så nöjd att jag lyckats fylla i rätt siffror på rätt rader i det som faktiskt skulle sändas in. minus den blanketten då....

Lär knappast få det efterskänkt pga idioti. Tror inte klockren dumhet är en förmildrande omständlighet....

Inte fattar jag vad jag ska fylla i heller. Har aldrig gjort det själv. får ångest bara av tanken på bokföring och deklarationer.

Jag är en idiot. Bevisades när jag tömde postlådan.

skatteverket har skickat en bot på ett antal hundralappar för att jag inte lämnat momsdeklaration. :banghead::banghead:

Jag deklarerade och meddelade att jag inte hade haft någon som helst verksamhet i firman under förra året. (faktiskt inte ens året innan) Men företaget var inte avregistrerat förrän efter årsskiftet och jag lyckades förtränga att jag skulle sända in momsredovisningen - noll - också. Var så nöjd att jag lyckats fylla i rätt siffror på rätt rader i det som faktiskt skulle sändas in. minus den blanketten då....

Lär knappast få det efterskänkt pga idioti. Tror inte klockren dumhet är en förmildrande omständlighet....

Inte fattar jag vad jag ska fylla i heller. Har aldrig gjort det själv. får ångest bara av tanken på bokföring och deklarationer.

Hojta om du vill ha hjälp :)

Då har det blivit dax att ha hagelbössan lätttilgänglig igen .Inatt så har det varit en liga på flera företag och stulit .En timmeråkare passerade jobbet kl 3 inatt och det kom 3 man springandes över gården .När det är sådant på gång så brukar mina traktorer dra ofantligt mycket diesel på natten och vara tomma på morgonen .Får åka till jobbet och kolla om något saknas .Så får det bli så att vi åker runt på natten och kollar runt .Har fått fast flera banditer på det viset

Lite senare än planerat (jag fastnade visst vid tv-spelet en stund :o ) är det dags att dra ut på dagens joggingrunda. Hoppas bara den där *piiiip* huggormen från igår är någon helt annan stans idag. #huggormfobi

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Imorgon har jag tänkt laga gambas pil pil och har för första gången i mitt liv köpt frysta råa scampi. Ska de tinas innan de läggs i...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 900
Senast: Avalbane
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
7 632
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 949
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar