Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sån där äcklig migränbakfylla. Inget jobb idag. Inte bra det här, jag har varit hemma mycket.. Ska ringa öppenvården och fråga om jag kan byta medicin, tror det är den som ger mig sån huvudvärk.

För att britterna inte pratar vettig engelska :D Tro mig, jag fick samma chock när jag insåg att de använder "pudding" om precis allt sött som äts efter en måltid. Min skolengelska menar bestämt att det heter "dessert" och ingenting annat :cautious:

En t.ex köttfärspaj med pajdeg i botten som vi gör skulle ju dessutom vara en quiche istället för en pie i UK. Däremot ett pajskal ovanpå fyllningen, det blir pie minsann. Även om det lika gärna kan vara en gryta i en skål med ett löst skal ovanpå...

Sedan kan ju en pudding vara en huvudrätt också (t.ex steak & kidney pudding), och alla delar av UK säger inte pudding om efterrätt... ;) :D

:banghead:

skyggkatten ville inte komma in och äta igår eftersom jag har besök. Han har inte varit synlig på flera dagar - antagligen för att det finns främmande människor här . (Dvs min bror.) Han satt på förstubron och jamade hjärtskärande. Så jag ställde ut matskålen.

Så glömde jag ta in den igår kväll. Och idag finns förstås ingen matskål vi sikte. Idiottanten. :banghead:
Vi har antagligen rävungar här för saker flyttar på sig hej vilt. Och en kattmatsdoftande plastskål är lätt att norpa så den är antagligen flera hundra meter bort. Och sannolikt inte sig lik.

Helt sur kan jag inte vara för jag gillar rävar. Men känns onödigt att skräpa ner i naturen med en kattmatsskål.

Ibland fungerar det ju inte så bra. Här jag bor kan man få det men då står det bara "Besök Falköpings sjukhus" mer eller mindre, samt tid. Men står inte vart på sjukhuset..:D

Nej, de får ju inte uppge så mycket. Men får man påminnelse glömmer man inte helt. Har man fler olika besök och glömt vilket som är när kan man ha tid att ringa och fråga iaf och få veta var man ska.

Måste kontakta kundtjänsten hos servicestället för min mobil. Det står att de vill ha kontakt med mig, trots att jag redan varit det för två dagar sen :banghead:

Nej, de får ju inte uppge så mycket. Men får man påminnelse glömmer man inte helt. Har man fler olika besök och glömt vilket som är när kan man ha tid att ringa och fråga iaf och få veta var man ska.
Jag älskar påminnelserna! Speciellt nu när jag har bytt sköterska på neuro, då var det bra att i receptionen kunna läsa innantill och se vem man skulle till :D

Mitt senaste, och enda besök på affektiva mottagningen efter typ 1,5 år tog slut redan i receptionen.
"Vi provade ringa, sen mailade vi dig (!!!) för hon är sjuk idag" Men herregud RING! Och prata in ett jävla meddelande istället. Så hade jag inte behövt åka i onödan :cool: :mad:
Jag visste inte ens vad jag skulle dit och göra från första början...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Imorgon har jag tänkt laga gambas pil pil och har för första gången i mitt liv köpt frysta råa scampi. Ska de tinas innan de läggs i...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 900
Senast: Avalbane
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
7 568
Senast: Lisen82
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 949
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar